Ketomā pārspēj S-WRC čempionu Brīnu
Sacensību pirmo dienu, kad bija jāveic trīs ātrumposmi, vadībā noslēdza pagājušā gada S-WRC pasaules čempions Kreigs Brīns (“Peugeot 207 S2000″). Arī sestdienas pirmajos divos “dopos” īrs bija pārākais un tobrīd Jāri Ketomā (“Ford Fiesta RRC”) no viņa atpalika jau 10 sekundes. Taču sestā ātrumposma laikā soms visu notikumu gaitu pagrieza sev par labu – pārliecinoši uzvarēja un uzreiz izvirzījās vadībā, vēlāk dienu noslēdzot jau ar 12 sekunžu pārsvaru pār Brīnu. Svētdien Ketomā vairs nebija noķerams, turklāt pirms servisa parka pusdienlaikā, kurā bija pieļaujami tikai minimāli remontdarbi 15 minūšu garumā, Brīna mašīnai parādījās problēmas ar elektrību, kas gan tika atrisinātas. Finišā Ketomā uzvarēja ar 31 sekundes pārsvaru, triumfējot astoņos ātrumposmos no 15. Brīns bija ātrākais sešos, bet vienā uzvarēja Jans Černijs no Čehijas.
Cīņa par 3. vietu beidzas ar Lukjaņuka izstāšanos
Pārējie cīņā ar Ketomā un Brīnu iesaistīties nebija spējīgi. Fransuā Delekūrs (“Peugeot 207 S2000″) sākotnēji gan mēģināja turēties līdzi, taču viņa ātrumkārbas pārnesumu attiecība ātrajos Kurzemes lauku ceļos sestdien neļāva sasniegt pietiekami lielu maksimālo ātrumu, kā rezultātā veterāns neizbēgami sāka atpalikt. Turpinājumā viņam konkurenci jau sāka izrādīt “Production Car Cup” ieskaites braucējs Aleksejs Lukjaņuks (“Mitsubishi Lancer EVO X”) no Latvijas komandas ASRT.
Krievu pilots savā ieskaitē nebija noķerams, taču ar to bija par maz un par mērķi Lukjaņuks izvirzīja finišu trešajā vietā absolūtajā vērtējumā. Pēc ļoti ātrajiem sestdienas sešiem ātrumposmiem viņš jau bija apdzinis Delekūru, kurš tomēr labāk uzsāka svētdienas “dopus” un atguva trešo pozīciju. Vēl pirms pēdējā garā ātrumposma viņu starpā bija tikai nepilnas 2 sekundes, taču sarežģītajā SS14 (Vitauts Šveds to nosauca par grūtāko ātumposmu pasaulē) notika drāma un dažus kilometrus pirms finiša Lukjaņuka ekipāža izlidoja no trases un izstājās. Rezultātā trešo vietu ieguva Delekūrs.
Latviešu ekipāžām sestā un septītā vieta
Visu sacīksti pirmajā desmitniekā turējās divas ekipāžas no Latvijas. Raimonds Kisiels, kurš startēja ar jaudīgo “Mini John Cooper Works RRC” automobili, pēc Lukjaņuka neveiksmes ralliju pabeidza piektais, tikai pēdējā superspeciālajā ātrumposmā Ventspilī ierindojoties otrajā vietā un apsteidzot Vitautu Švedu (“Mitsubishi Lancer EVO X”) no Lietuvas.
Otrā desmitnieka beigu daļā visu sacīksti stabili turējās Aivis Egle (“Mitsubishi Lancer EVO X”), kurš svētdien pacēlās uz astoto vietu un beigās, pēc Lukljaņuka izstāšanās, finišēja septītais, izcīnot otro vietu “Production Car Cup” klasē. Ātrākais šajā ieskaitē rallijā “Liepāja-Ventspils” bija jau pieminētais Šveds, kurš svētdien absolūtajā vērtējumā zaudēja pozīciju pēkšņi lielisku ātrumu ieguvušajam Janam Černijam (“Skoda Fabia S2000″) un Kisielam, finišējot sestajā vietā.
Latvijas komandas SRT pārstāvis Vasīlijs Grjazins, kurš startē zem mūsu valsts karoga, pēc pirmā rallija ātrumposma bija trešais, taču jau piektdienas nakts trešajā “dopā” salieca vienu no riteņiem, bija spiests apstāties un pazaudēja daudzas minūtes, kas turpinājumā liedza viņam iespēju cīnīties par pirmo desmitnieku. No vadošajiem braucējiem izstājās arī igaunis Sīms Plangi (“Mitsubishi Lancer EVO X”), kurš startēja ar ASRT sagatavotu automobili. Vēl pēc SS10 viņš bija septītais, bet tad nolauza riteni un tika evakuēts no trases.
Pirmo desmitnieku ERC otrajā posmā noslēdza igaunis Rauls Jētss (“Mitsubishi Lancer Evo X”), čehs Jaroslavs Orsaks (“Mitsubishi Lancer Evo IX”) un ukrainis Vitālijs Puškars (“Mitsubishi Lancer Evo X”).
Sirmacim pjedestāls 2WD vērtējumā
Aizraujoši notikumi risinājās divu riteņu piedziņas kategorijā, kur uzvaru izcīnīja somu pilots Risto Immonens (“Citroen C2R2 MAX”). Pirmās divas dienas vadībā atradās Stefans Lefebvrē (“Peugeot 208 R2), taču francūža mašīnai radās problēmas ar ātrumkārbu (pazuda vairāki pārnesumi) un svētdien Immonens izvirzījās vadībā, ātri palielinot pārsvaru. Ilgi trešajā vietā atradās Hanness Dancingers (“Renault Clio”), taču arī austrieti piemeklēja tehniskas problēma (pārstāja darboties degvielas padeves sūknis) un viņš turklāt bija spiests izstāties. Rezultātā pirmo trijnieku izdevās iekarot “Okartes Autosporta Akadēmijas” pārstāvim Ralfam Sirmacim (“Ford Fiesta”).
Rallija “Liepāja-Ventspils” rezultāti
1. Jari Ketomaaa (Ford Fiesta RRC) 2:08:15.7
2. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) +31.0
3. Francois Delecour (Peugeot 207 S2000) +2:47.5
4. Jan Cerny (Skoda Fabia S2000) +3:03.4
5. Raimonds Kisiels (Mini John Cooper Works RRC) +5:46.3
6. Vitautas Svedas (Mitsubishi Lancer Evo X) +5:55.7
7. Aivis Egle (Mitsubishi Lancer Evo X) +7:39.5
8. Raul Jeets (Mitsubishi Lancer Evo X) +8:37.6
9. Jaroslav Orsak (Mitsubishi Lancer Evo IX) +8:48.9
10. Valeriy Pushkar (Mitsubishi Lancer Evo X) +9:25.0
Visu rallija ātrumposmu TOP 3 rezultāti
SS1 – “Rallyofchampions.com” (Podnieki) – 6.16 km
1. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) 3:16.6
2. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) +0.3
3. Vasily Gryazin (Mitsubishi Lancer Evo IX) +4.5
SS2 – “Volkswagen 1″ (Tebra) – 16.88 km
1. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) 9:14.2
2. Alexey Lukyanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) +1.8
3. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) +2.7
SS3 – “LDz Cargo 1″ (Vecpils) – 18.73 km
1. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) 9:44.6
2. Francois Delecour (Peugeot 207 S2000) +2.8
3. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) +3.4
SS4 – “LDz Cargo 2″ (Vecpils) – 18.68 km
1. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) 9:17.6
2. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) +3.7
3. Alexey Lukyanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) +4.6
SS5 – “Volkswagen 2″ (Tebra) – 16.88 km
1. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) 8:56.2
2. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) +0.6
3. Alexey Lukyanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) +5.9
SS6 – “Neste Oil 1″ (Ēdole) – 21.31 km
1. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) 10:49.7
2. Jan Cerny (Skoda Fabia S2000) +8.0
3. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) +11.7
SS7 – “Ventbunkers 1″ (Alsunga) – 10.42 km
1. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) 4:58.1
2. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) +0.5
3. Alexey Lukyanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) +2.2
SS8 – “Neste Oil 2″ (Ēdole) – 21.31 km
1. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) 10:29.0
2. Alexey Lukyanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) +4.2
3. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) +5.5
SSS9 – “Ventspils kalns 1″ (Ventspils) – 3.40 km
1. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) 2:23.2
2. Jan Cerny (Skoda Fabia S2000) +5.0
3. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) +5.1
SS10 – “Ventbunkers 2″ (Alsunga) – 10.42 km
1. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) 4:53.7
2. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) +0.2
3. Jan Cerny (Skoda Fabia S2000) +1.2
SS11 – “Swecon 1″ ( Īvande ) – 21.34 km
1. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) 11:49.7
2. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) +1.8
3. Jan Cerny (Skoda Fabia S2000) +3.3
SS12 – “Kuldīga 1″ (Mežvalde) – 26.34 km
1. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) 14:11.4
2. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) +5.4
3. Jan Cerny (Skoda Fabia S2000) +7.8
SS13 – “Swecon 2″ ( Īvande) – 21.34 km
1. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) 11:36.8
2. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) +1.2
3. Jan Cerny (Skoda Fabia S2000) +3.8
SS14 – “Kuldīga 2″ (Mežvalde) - 26.34 km
1. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) 13:58.6
2. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) +12.4
3. Jan Cerny (Skoda Fabia S2000) +19.3
SSS15 – “Ventspils kalns 2″ - 3.40 km
1. Jan Cerny (Skoda Fabia S2000) 2:21.6
2. Raimonds Kisiels (Mini John Cooper Works RRC) +2.7
3. Jari Ketomaa (Ford Fiesta RRC) +2.8