Cerīgs sākums
Panākums Varseveldē šķiet vēl būtiskāks, ja ņem vērā, ka otrais palika seškārtējais pasaules čempions Daniels Vilemsens, kurš pašmāju smilšainajās trasēs zaudēt nav radis. Pirmajā braucienā Serģis un Kaspars Stupelis visiem pa priekšu braukuši no starta līdz finišam. Otrajā labu laiku nācies dzīties sāncenšiem pakaļ, līdz izdevies viņus apsteigt.
Panākums bijis negaidīts un, šķiet, ne tikai mums, sekotājiem. "Īpaši nesaspringām. Braucām treniņu nolūkos, eksperimentējām ar motocikla regulēšanu. Taču iznāca pietiekami ātri," Serģis atzīst, ka vietas ierādīšana Vilemsenam nav tikusi plānota. Pēc ziemas pārtraukuma visi nocietušies braukt, lai saprastu, ko spēj paši un ko — konkurenti. Latviešiem pagaidām tas izdevies gana labi, jo iepriekš uzvarēts arī šaurākā konkurencē sacensībās Šveicē.
Jaunas krāsas
Šosezon Serģis/Stupelis vairs nebrauks ar ierasto N burtu uz krūtīm, jo ilggadējā sadarbība ar Nelss nu pārtraukta. "Ja pēc inerces mūs sezonas sākumā vēl nosauks par Nelss ekipāžu — neko darīt, es un, jācer, arī mani pašreizējie sponsori neapvainosimies," Serģis sola ar jaunajiem labvēļiem īpaši iepazīstināt kādās sacensībās tepat Latvijā.
Jauns esot arī motocikla rāmis (ražots Igaunijā), bet tā sirds palikusi iepriekšējā — KTM dzinējs. "Pašlaik liekas, ka dzinējs ir tāds, kāds mums vajadzīgs. Bet vēl paskatīsimies, kā tas uzvedīsies īstos kaujas apstākļos," Kristers saglabā ierasto piesardzību.
Līdzīgā toņkārtā tiek runāts arī par pašu gatavību. "Kāja vairs nesāp, pagaidām jūtos pilnvērtīgs braucējs. Ziemā esam pastrādājuši, kur nu kurais — iespēju robežās slēpojām, peldējām, skrējām, apmeklējām trenažieru zāli, es vēl spēlēju hokeju Vidzemes čempionātā. Jūtamies labi, bet par to, vai esam trāpījuši desmitniekā, varēs runāt 20.aprīlī."
12 cerību posmu
Jaunajā sezonā gan sportistiem, gan viņu tehnikai būs jāiztur lielāka slodze nekā pērn. Būtiski mainīta kvalifikācijas sistēma — tagad sestdien divās grupās sadalītās ekipāžas veiks 20 minūšu sacīkšu braucienu, pēc kura 12 labākās no katras grupas kvalificēsies finālsacensībām. Atpalicējiem paredzēta vēl viena kārta. "Agrāk varēja ar pilnu jaudu nojoņot apli un braukt ēnā uzpīpēt," saka nesmēķētājs Serģis. "Tagad būs jāpasvīst ilgāk. Toties skatītājiem būs vairāk, ko redzēt."
Pasaules čempionāta posmu skaits atkal pieaudzis līdz 12, pagarinot sezonu un mazliet samazinot katra punkta vērtību. Latvijā gan lielo motokrosu atkal redzēsim tikai vienreiz — 10.augustā Ķegumā. Jācer, Serģis/Stupelis tobrīd būs galvenā titula tīkotāju šaurajā lokā.
"Liekas, ka varētu būt interesanti," no prognozēs skopā Serģa mutes šis teikums jau skan ļoti intriģējoši. "Nekad neesmu plātījies pirms mačiem, jo zinu, kas ir motokross — katrs sīkums var būt liktenīgs. 20.aprīļa vakarā redzēs, ko vērts bijis labais sezonas sākums. Pēc tam tik brauksim uz priekšu."
Pasaules čempionātā startēs vēl vairākas Latvijas ekipāžas — Māris Rupeiks/Haralds Kurpnieks, brāļi Jānis un Lauris Daideri. Viņu mērķis ir visi pasaules čempionāta posmi. Duetā ar beļģi Jorisu Hendriksu brauks Latvijas kantētājs Kaspars Liepiņš. Ļoti iespējams, ka posmā, kas notiks Latvijā un Igaunijā, piedalīsies arī Oskars Liepiņš ar Ilvaru Ameļkinu un varbūt vēl kāda ekipāža.
***
Pasaules čempionāts blakusvāģu klasē
20.IV Osā (Nīderlande)
11.V Jininā (Čehija)
18.V Černovcos (Ukraina)
1.VI Čingoli (Itālija)
8.VI Buržbrušē (Francija)
13.VII Genkā (Beļģija)
20.VII Štrasbezenbahā (Vācija)
3.VIII Slagelsē (Dānija)
10.VIII Ķegumā (Latvija)
17.VIII Kivioli (Igaunija)
7.IX Dardongužonā (Francija)
14.IX Rudersbergā (Vācija)
***
Kristers Serģis pasaules čempionātos
6.vieta ar Arti Rasmani
1.vieta ar Arti Rasmani
1.vieta ar Arti Rasmani
2.vieta ar Arti Rasmani
1.vieta ar Arti Rasmani
1.vieta ar Arti Rasmani
1.vieta ar Arti Rasmani
2.vieta ar Svenu Verbrugi
7.vieta ar Svenu Verbrugi
2.vieta ar Kasparu Stupeli
19.vieta ar Kasparu Stupeli
3.vieta ar Kasparu Stupeli
Kaspars Stupelis pasaules čempionātos
1.vieta ar Danielu Vilemsenu
1.vieta ar Danielu Vilemsenu