"Māra ekipāžas sasniegto atkārtot būs ļoti grūti, jo šogad Somijas rallijs ir arī pasaules čempionāta posms N klasēs. Tātad būs divreiz vairāk labu braucēju nekā pērn," Andis skaidroja situāciju pirms LMT komandas izbraukšanas uz Somiju. N4 klasē pieteikušās 38 ekipāžas.
Andis tā sauktajās Somijas 1000 ezeru sacīkstēs piedalīsies trešo reizi. 2005.gadā viņš kopā ar stūrmani Edgaru Utānu kopvērtējumā ieņēma 29.vietu, bet gadu vēlāk rūtoto finiša karogu neieraudzīja.
Spilgtāko ierakstu ģimenes hronikā izdarījis vecākais brālis Māris, kurš pērn, piesardzīgi braucot, kopvērtējumā ierindojās 20.vietā, bet N4 klasē kāpa uz pjedestāla. Kritiķi pēc tam norādīja, ka Māra auto esot burtiski vilcies pa trasi, tomēr fakts paliek fakts — viņš iebrauca trijniekā, kamēr auļotāji izcēlās atsevišķos ātrumposmos, taču jau nākamajos iepazinās ar grāvjiem vai kokiem un izstājās.
Andis solīja, ka vērā ņems ne tikai savu, bet arī brāļa pieredzi. "Tas jau nav vārdos aprakstāms," 23 gadus vecais pilots atzina, ka braukšana nāk no sajūtām. Stratēģija būšot vienkārša — jāsāk piesardzīgi, bet, ja braukšana ies no rokas, temps jākāpina. "Noteikti neforsēsim. Pērn tas par visiem simt procentiem attaisnojās," Andis vēl un vēl piesauca veiksmīgo brāļa piemēru.
No Baltijas valstīm pieteikušās septiņas ekipāžas — vēl divas no Lietuvas un četras no Igaunijas. Pēc Marko Martina noiešanas no skatuves Baltijā patlaban skanīgākā ir Urmo Āvas Kuldara Sika ekipāža. "Āva varētu pārsteigt. Iespējams, pat finišēs labāko piecniekā," Latvijas Automobiļu federācijas ģenerālsekretārs Andris Berķis ir drošs, ka ātrais igaunis uzvarēs kādā no 23 ātrumposmiem.
Tomēr tik viltīgais, ātrais, sarežģītiem tramplīniem un līkumiem bagātais Somijas rallijs ir izteikta mājinieku sacīkste. "Uzvarēs Hirvonens vai Latvala," ja būtu jāliek likmes, Berķis sliektos paļauties uz šiem somiem. Viņam spilgti atmiņā iespiedusies pērnā cīņa starp Hirvonenu un Somijā neuzvaramo Markusu Gronholmu. Pēdējais, kurš Somijā palika nepārspēts septiņas reizes, karjeru beidzis, tāpēc mājinieki cer uz sekotājiem.
Pašreizējā pasaules čempionāta līdera Miko Hirvonena trumpis ir stabilitāte. Viņš guvis punktus visos astoņos šā gada WRC posmos. Tuvākais sekotājs pasaules čempions Sebastjans Lēbs iekrājis visvairāk uzvaru (piecas), taču divas reizes palicis uz nulles. Līdz sezonas beigām vēl septiņi posmi, un galvenā cīņa par titulu vēl tikai priekšā, jo abus līderus šķir vien trīs punkti.