Otro vietu izcīnīja Niks Heidfelds ar BMW Sauber, bet trešais, pirmo reizi iekļūstot godalgotajās vietās, bija Niko Rosbergs ar Williams. Svētdien Malaizijā notiks čempionāta otrais posms.
Kvalifikācijas galvenie notikumi bija Roberta Kubicas izcīnītā otrā vieta (polis pirmo reizi stājās pirmajā starta rindā) un, protams, Kimi Raikenena palikšana 15.vietā. Otrajā kārtā čempions bremzēšanas aplī palika boksu celiņā degvielas padeves sūkņa problēmu dēļ. Tā kā līdz garāžai Raikenens tika ar palīdzību no malas, atgriezties trasē viņš vairs nedrīkstēja. Ferrari komandā sestdienas pievakarē ne viens vien runāja par Austrālijas posma lāstu — līdzīgas nedienas pirms gada bija piedzīvojis Felipe Masa… Pirmais pārliecinoši bija Hemiltons, bet otrajā rindā aiz viņa iekārtojās partneris Heiki Kovalainens un Masa.
Pārstāstīt visus sacīkšu laikā piedzīvotos atgadījumus būs nepateicīga nodarbošanās — to bija pārāk daudz. Tostarp pilnā mērā attaisnojās pirms čempionāta izteiktās bažas par to, kā braucēju sniegumu ietekmēs elektronisko palīgierīču likvidēšana. Jau pēc pirmā apļa sacensības bija beigušās pieciem pilotiem un pirmo reizi trasē izbrauca drošības mašīna. Otrā nopietnā sadursme tika fiksēta distances vidū, kad sadūrās Masas un Deivida Kulthārda mašīnas. Vēl 20 apļus vēlāk pēc efektīga Timo Gloka lidojuma drošības mašīna izbrauca trešo reizi.
Lielākā vai mazākā incidentā sacīkšu laikā iekūlās teju visi piloti. Toties Lūiss Hemiltons no visiem šiem negadījumiem prata izvairīties un nosargāja jau kvalifikācijā iegūtās līderpozīcijas. Pašvērtējumā uzvarētājs gan bija piezemēts — sak, sacīkstes neesot izdevušās perfektas, taču mašīnas kvalitātes un paša precīzā snieguma ziņā šis esot bijis labākais brauciens viņa F–1 karjerā. «Drošības mašīnu parādīšanās neļāva atslābināties. Tomēr varēju braukt bez lielas piepūles, un tas līderim ir ļoti svarīgi. Žēl, ka man blakus uz pjedestāla nebija Heiki — divas pirmās vietas būtu pelnīta atlīdzība komandai par ieguldīto darbu,» bilda Hemiltons.
Izņemot Kovalainenu, kurš vismaz ceturto vietu cīņā ar Alonso pazaudēja vēla pitstopa dēļ, ar sasniegtajiem rezultātiem, šķiet, var būt apmierināti visi seši finišējušie — un noteikti arī septītās vietas ieguvējs Sebastjans Burdē. Tostarp ziņas no Ferrari nometnes nepārprotami liecina par pamatīgu nervozitāti. Lai arī komandas jaunais boss Stefano Domenikali aicinājis nepadoties panikai, fakts, ka abas mašīnas nespēj tikt līdz finišam pagaidām vēl nenoskaidrotu tehnisku problēmu dēļ (plus Raikenena neveiksme kvalifikācijā), Konstruktoru kausa īpašniekiem ir uzskatāms par izgāšanos. «Pārliecinājāmies, ka mums ir labs potenciāls, taču mums arī ir jāmāk šo potenciālu realizēt. Šoreiz visa komanda nenostrādāja mūsu ierastajā līmenī,» atzina Domenikali. Ferrari šis ir sliktākais sezonas starts kopš 1992.gada.