Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Team Latvia ar elektriskās piedziņas automobili OSCar eO gatava startam Dakaras rallijā

Rallijreida komanda "Team Latvia", kurā startēs trīs ekipāžas, otrdien prezentēja pasaulē pirmo elektriskās piedziņas automobili "OSCar eO", kurš ir gatavs startam populārajā Dakaras rallijā.

Ar elektroauto Dakaras rallijā, kas Argentīnā sāksies 1.janvārī, startēs mašīnas galvenais konstruktors Andris Dambis un "Team Latvia" komandas vadītājs Māris Saukāns. Komandā, kuras nosaukums līdz šim bija zināms kā "Riga Rally Raid Team", taču tagad mainīts, lai prezentētu visu valsti, startēs arī Krievijas pārstāvja Antona Grigorova un pašmāju braucēja Aināra Prinčas ekipžā ar "OSCar O3" mašīnu, bet smago mašīnu klasē brauks DAF braucamais, kura ekipāžā būs francūzis Žans Šarls Morī, beļģis Žans Klods Kakets un Latvijas pārstāvis Kaspars Dambis.

"OSCar eO" automobilis tika uzbūvēts uzņēmumā OSC Ogrē un pēc savas būtības ir revolucionārs Dakaras rallijreida sacensībām. Komandas mērķis ir ne tikai sasniegt finišu rallijreidā, bet arī panākt, lai "OSCar eO" būvēšanā iegūtās zināšanas un tehnoloģijas vēlētos iegādāties arī citviet pasaulē, šeit ražojot automašīnas sastāvdaļas vai būvējot auto, prezentācijā norādīja Andris Dambis. Plānots, ka pēc starta Dakarā tiks attīstīts zīmols "Drive eO", kas piedāvās tiesi elektroauto tehnoloģijas.

Raksturojot mašīnu, kuru konstruktors nodēvējis par luteklīti, Dambis sacīja, ka "OSC eO" ir nopietna sporta mašīna. "Tai ir četri velkošie riteņi, viens elektromotors ar 210 kW jaudu, viens iekšdedzes dzinējs, kas darbinās ģeneratoru akumulatoru uzlādēšanai. Mašīnai ir 160 kopā salikti akumulatori, 240 litru ietilpīga benzīnbāka. Akumulatori kopā dod 600 vatu spriegumu, kas ir līdzvērtīgs Londonas‒Parīzes ātrvilciena parametriem," prezentācijā pastāstīja Dambis.

Viņš uzsvēra, ka kompānijai un mašīnas buvētājiem prezentācija ir īpaša diena, taču tāda tā ir visai elektroauto attīstībai, jo līdz šim neviens cits šādu automobili uzbūvēt nav mēģinājis. Mašīna, kuras svars ir trīs tonnas, uzbūvēta astoņos mēnešos. Lai radītu darboties spējīgu pilnpiedziņas automašīnu ar elektrisku motoru un akumulatoriem, kas spētu izturēt 600 līdz 700 kilometru garus ātrumposmus, OSC inženieriem faktiski bija no jauna jāizgudro automašīna. 

"Mēs gatavojāmies tam, ka eO būves gaitā būs jāievieš izmaiņas konstrukcijā, un tā arī notika," atzina Dambis. Sākotnējo divu elektromotoru vietā vēlāk tika nolemts izmantot vienu, tā atgriežoties pie nepieciešamības izmantot pārnesumkārbu, no kuras sākotnēji bija iecerēts atteikties. Akumulatorus eO būvei piegādāja Ķīnas uzņēmums "Winston Battery", savukārt 3,5 litru V6 dzinēju palīdzēja sagādāt "Nissan" dīleris "Skandi Motors".

Komandas vadītājs un idejas autors Saukāns klāstīja, ka pirmais posms bijis automašīnas uzbūvēšana, bet otrais ‒ gatavošanās Dakaras sacensībām. "Esam to paveikuši un esam gatavi startēt. Komandas nosaukums būs "Team Latvia", jo nolēmām prezentēt visu valsti. Komandā būs 20 dalībnieku, bez trīs dalībnieku ekipāžām arī divas smagās tehniskās palīdzības automašīnas un divi pikapi, viens no tiem žurnālistu. Komanda ir internacionāla, un tas norāda uz šā projekta lielumu, jo jau tagad ir ieinteresējis cilvēkus citviet," piebilda Saukāns.

Dambja/Saukāna ekipāžu sacensībās pavadīs jau pieminētā Grigorova/Prinča ekipāža, kuras stūrmanis sacīja, ka viņa mērķis ir ne tikai finišēt, bet visu laiku būt pēc iespējas tuvāk elektroauto, vajadzības gadījumā tam sniedzot palīdzību. Tādas pašas iespējas būs internacionālajai smagās mašīnas ekipāžai, kura arī "OSCar eO" varēs piekļūt trasē.

Gaidāmajā Dakaras rallijā, kurš, tāpat kā līdz šim, notiks Argentīnā un Čīlē, bet pirmo reizi finišēs Peru, dalībniekiem divu nedēļu laikā būs jāveic gandrīz 9000 kilometru. "Team Latvia" ģenerālsponsors būs saldumu ražotājs a/s "Laima". Prezentācijā tika nolasīta Latvijas prezidenta Andra Bērziņa apsveikuma vēstule, kurā valsts galva apsveica automašīnas veidotājus ar iespaidīgo darbu, novēlot panākumus un Latvijas vārda nešanu Dakaras rallijreidā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi