Jau rakstīju par “Mercedes” aktīvās balstiekārtas risinājumu FRIC, taču “Lotus” līdzīgu risinājumu bija uzsākusi gatavot vēl pirms “Mercedes” vienības.
Kā žurnālā “Austosport” jaunākajā numurā raksta Gerijs Andersons, tad “Lotus” gadījumā hidrauliskā spiediena pievads atrodas zem sānu pontonu virsbūves – zem un virs radiatoru gaisa savācējiem – attēlā ar sarkanajām bultiņām (augšā šķidruma rezervuārs, apakšā spiediena pārvads).
Šis spiediena sadalītājs virza šķidrumu caurulītēs un pārvada to starp priekšējo un aizmugurējo balstiekārtu. Pēc Andersona domām, šāds risinājums paver ļoti plašas iespējas, ko var izmantot dažādo gadījumos, lai regulētu braukšanas augstumu un tiktu galā ar gareniskiem un šķērseniskiem spēkiem, kas darbojas uz mašīnu.
Ņemot vērā esošos aerodinamiskos noteikumus un situāciju ar riepām, visefektīvāk šo sistēmu varētu izmantot mašīnas aizmugures pazemināšanai pie lieliem ātrumiem, jo tas ievērojami samazina gaisa pretestību jeb berzi. Līdz ar ātruma pieaugumu, mašīnas aizmugure un priekšējā daļa vienmērīgi pazeminās, bet pie noteikta ātruma sasniegšanas pazemināties turpina tikai aizmugurējā daļa. Pierādījums šāda risinājuma izmantošanai varētu būt dzirksteles, ko šojā sezonā mēs pietiekami bieži redzam parādāmies aiz “Lotus” formulas.
Risinājums ir pilnībā legāls, jo sistēma ir neatkarīga un tai nav piesaistīta elektronika. Sistēma darbojas ar savu spēku un to nevar pielīdzināt iepriekš pazīstamajam ‘aktīvās balstiekārtas’ risinājumam, kas savulaik tika aizliegts.