Ņemot vērā, ka pirms 2013.gada sezonas nav notikušas lielas izmaiņas tehniskajos noteikumos un jau 2014.gadā gaidāmi kardināli atšķirīgs tehniskais reglaments, vairums komandas šogad ir nolēmušas iet evolucionāru attīstības ceļu – papildināt un uzlabot pērnā gada modeļus. Tomēr “McLaren” vienība šajā ziņā pārsteidza – vairāki kardināli atšķirīgi tehnisko risinājumu virzieni ļauj apgalvot, ka Vokingas vienības ir izvēlējusies revolūciju.
Kā atzina komandas inženierijas nodaļas vadītājs Tims Goss, pērnā gada modelis bija sasniedzis sava potenciāla griestus vairākās jomās un turpinot to attīstīt komanda drīz vien iedzītu sevi stūrī un nevarētu piedalīties cīņā par 2013.gada titulu. Tādēļ tika nolemts fundamentāli mainīt pieeju un tas vislabāk redzams balstiekārtas risinājumā. Jau pērn “Ferrari” izvēlējās iet pret straumi un sāka priekšējā balstiekārtā izmantot pull-rod jeb vilcējstieņa risinājumu, kamēr pārējās komandas turējās pie push-rod jeb stūmējstieņa varianta, kas nodrošināja zemāku šasijas priekšējo daļu.
Uz 2013.gada sezonu arī “McLaren” ir gājusi šo ceļu. Balstiekārtas risinājuma maiņa piedāvā ne tikai atšķirīgas iespējas riepu regulējumu meklēšanā, bet arī izmaina mašīnas kopējo aerodinamiku un palielina šasijas priekšējās daļas augstumu. Tieši pēdējais punkts bija par iemelsu, kādēļ šogad “McLaren” nācās izmantot ‘lauztā purngala’ risinājumu un līdz ar to arī ieviest kosmētisko paneli, lai maskētu šo lūzumu. Tomēr pēc Gosa vārdiem, lielākais ieguvums būšot aerodinamiskajā ziņā un tas atsver pārējās ‘neērtības’.
Attēlā augšā ir redzams “McLaren” šī gada modelis MP4-28 un pērnā gada modelis MP4-27 ar uzskatāmi atšķirīgu priekšējās balstiekārtas risinājumu.
Tims Goss nenoliedza, ka “Ferrari” komandas pārēja uz pull-rod priekšējās balstiekārtas virzienu lika par to aizdomāties, tomēr “McLaren” nav vienkārši nokopējuši šo risinājumu, bet gan sīki un smalki izanalizējuši visus par un pret pirms tika pieņemts lēmums.