Neskatoties uz to, ka F1 boss Bernijs Eklstouns nesen steidza mierināt satrauktos līdzjutējus, sakot, ka “visām komandām kopā naudas ir vairāk kā pašam Dievam”, realitāte varētu būt krietni savādāka.
Martins Vitmāršs, kurš ir ne tikai “McLaren” vadītājs, bet arī F1 komandu asociācijas (FOTA) prezidents, reālo situāciju finansu jomā zina labāk par daudziem.
Intervijā BBC viņš atzinis, ka “septiņas no 11 komandām šobrīd strādā izdzīvošanas režīmā”. Tāpat Vitmāršs stāsta, ka viss šis bizness balstās uz reklāmu, taču daudzi lielie līgumi, kas noslēgti vēl pirms krīzes sākšanās 2008. gadā, šobrīd beidzas un jaunus parakstīt tādā pašā apjomā vairs nebūs iespējams. Tāpat viņš atzīst, ka “dažām F1 komandām tuvākajos gados būs grūti realizēt dzīvotspējīgu stratēģiju”.
Vēl pesimistiskāks ir “Caterham” komandas vadītājs Sirils Abitebouls, kurš apgalvo, ka vienīgi “Red Bull Racing” vienībai ir pietiekams finansiālais atbalsts, kamēr visi pārējie vairāk vai mazāk, bet tomēr cieš no naudas trūkuma. Viņa vadītā komanda šogad ir viena no tām, kas bija spiesta pieņemt sastāvā divus maksāt spējīgus pilotus, tā vietā, lai izvēlētos starp pieredzējušajiem un talantīgākajiem. Tieši tādu pašu ceļu nācies iet “Marussia”, bet HRT komanda šoziem tika likvidēta.
Vitmāršs norāda, ka viena no problēmām ir pārāk negodīgā F1 ienākumu naudas sadale. Čempionāta komerciālo tiesību turētāji CVC, kas pieder Eklstounam, 2011. gadā nopelnīja 1.5 miljardu ASV dolāru, bet komandas, pēc pašreizējā Konkordes līguma nosacījumiem, savā starpā sadala tikai 47% no šīs summas. Jaunais līgums vēl nav parakstīts, taču paredzams, ka šis skaitlis, pateicoties Eklstouna pretimnākšanai, palielināsies līdz 63%.