Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Izmēģināja spēkus kalnos

Krists Neilands apsver iespēju startēt divās grandtūrēs un sezonu pakārto olimpiskajām spēlēm.

Iespēju pacīnīties par labiem rezultātiem Parīzes–Nicas tūrē nopelnīja Krists Neilands. Prestižajā Pasaules tūres daudzdienā Israel StartUp Nation vienības riteņbraucējs kopvērtējumā finišēja 21. vietā. Latvieša sezonas kalendārs ir pakārtots Tokijas olimpiskajām spēlēm, un, visticamāk, vasarā viņu redzēsim Tour de France.

Atrāvienā "liekais rats"

Svētdien noslēdzās Parīzes– Nicas tūre. Neilands no kopvērtējuma uzvarētāja Maksimiliāna Šahmana atpalika trīs minūtes un 13 sekundes, kas astoņu dienu garās sacensībās nav sevišķi daudz. Labāko rezultātu viņš sasniedza sestajā posmā, finišēdams desmitais, bet vistuvāk uzvarai latviešu braucējs bija pēdējā posmā. Sacensību vidusdaļā Krists sekoja spāņa Leona Luisa Sančesa uzbrukumam no peletona. Abiem izdevās aizbēgt no lielās grupas, vēlāk pievienojoties vēl dažiem braucējiem. Viņu mērķis bija noķert dienas atrāvienu, kas atradās samērā tuvu. Visticamāk, Neilands un daži braucēji būtu aizbraukuši līdz beigām un cīnījušies par uzvaru, tomēr 25 kilometrus pirms finiša kritienu piedzīvoja kopvērtējuma līderis Primožs Rogličs. Viņš atpalika no peletona, kas strauji kāpināja tempu.

"Komanda pa rāciju paziņoja, ka Rogličs ir kritis otrreiz un Bora-Hansgrohe komanda kārtīgi kurina tempu peletonā. Tobrīd sapratu, ka jāsāk taupīt spēkus, jo visi piebrauks klāt," Neilands sarunā ar Dienu atklāja taktiku Parīzes–Nicas pēdējā posmā. Krietni paretinātais peletons latvieti un pārējos bēgļus noķēra, bet Rogličs tobrīd bija faktiski zaudējis uzvaru kopvērtējumā. "Piecus kilometrus pirms finiša jutu, ka ir īstais brīdis, un uzbruku, jo tobrīd peletons samazināja tempu. Līdzi man aizbrauca šveicietis Džino Mēders un francūzis Gijoms Martēns. Diemžēl Martēns ar mums nevēlējās sastrādāties. Saprotu, kāpēc viņš nevēlējās to darīt, jo peletonā bija viņa komandas sprinteris Kristofs Laports, tomēr nesaprotu, kāpēc brauca mums līdzi. Tas ir sports un sacensības, bet no viņa puses man tas likās muļķīgi. Ieguvām labu pārsvaru pār peletonu. Biju pārliecināts, ka varam aizbraukt līdz galam un ka varu izdarīt ko ļoti lielu, tomēr, tā kā līdzi bija devies "trešais liekais rats", kurš neko negribēja darīt, mums ar šveicieti negribējās strādāt un vienkārši dāvināt iespēju." Neilgi pēc tam Neilands no abiem centās aizbēgt, pēc tam sekoja Mēdera uzbrukums, bet peletons kopā slikti strādājošo atrāvienu noķēra pāris kilometru pirms finiša. Neilands pēdējā posmā finišēja 22. vietā 14 sekundes aiz uzvarētāja.

"Secinājumi pēc tūres. Tīrs kalnā braucējs šobrīd es neesmu. Skriet līdzi pašiem labākajiem kalnos ir pārāk sarežģīti, bet esmu priecīgs, kur atrados šajās sacensībās. Zinu, ka, piestrādājot pie tā, varu kļūt vēl labāks tieši garākos kalnos. Cīņa par kopvērtējumu bija laba motivācija, lai sakārtotu galvu un saprastu, ka varu pabraukt un pacīnīties ar lielajiem puikām," secināja Neilands.

Kārtis vadīja

Sacensību 7. posma finišā bija 16 kilometru garš un sešus procentus stāvs kāpums. Neilands turējās līderu grupā, bet četrus kilometrus pirms beigām atkrita. "Tas man ir ļoti labi. Pirms starta zināju, ka tas kalns man ir par garu. Esmu priecīgs, ka izturēju tik ilgi, bet, apskatoties rezultātus, biju nedaudz pārsteigts, ka atbraucu 23. vietā. Biju diezgan pārliecināts, ka bija palicis mazāk braucēju. Kalnu etapos man bija dotas kārtis. Varēju tās izspēlēt, kā vēlos, – cīnīties par kopvērtējumu vai posmu uzvarām. Vēlējos sevi notestēt, cik augstu spēju būt kopvērtējumā Pasaules tūres sacensībās. Braucu dienu pa dienai. Nedomāju, kas notiks pēc trim dienām, tāpēc no komandas puses nebija nekāda spiediena. Komanda akceptēja visus manus lēmumus, varēju braukt, kā vēlos. Neizslēdzu domu, ka īsākās daudzdienās varētu pacīnīties kopvērtējumā un finišēt augstāk. Astoņas dienas, iespējams, ir par garu."

Tālāk Neilands dosies uz Milānu–Sanremo, kas ir viena no prestižākajām viendienu klasikām un notiks 20. martā. "Pieļauju, ka man varētu tikt dota zaļā gaisma sekot uzbrukumiem Podžo kalnā, kas atrodas netālu no finiša. Pēc tam startēšu Basku tūrē, kas būs sagatavošanās posms Ardēnu klasikām (Ljēža–Bastoņa–Ljēža, La Fleche Wallone un Amstel Gold Race – aut.). Uz Basku tūri braucu bez mērķiem. Tur es gatavošos Ardēnām un palīdzēšu komandas līderiem."

Neilanda pārstāvētā Israel Start-Up Nation vienība ir paziņojusi vairākus braucējus, kuri brauks kādā no grandtūrēm. Publiski nevienā no provizoriskajiem sarakstiem nav izskanējis latvieša vārds, tomēr nojaušams, ka viņš, visticamāk, dosies uz Tour de France. Pagājušogad bija paredzēts notikt Tokijas olimpiskajām spēlēm. Lai tām labāk sagatavotos, Neilandam bija plānots 2020. gada jūnijā un jūlijā startēt Tour de France, ko Covid-19 dēļ pārcēla uz vēlāku laiku. Viņa sacensību kalendārs bija pieskaņots, lai uzņemtu optimālo kondīciju tieši uz sporta lielo notikumu. Netieši viņš atzīst, ka pa līdzīgu ceļu plānots iet arī šosezon, tomēr plašāk publiski komentēt to nevar. 2018. un 2019. gadā Neilands uzvarēja pirmajās sacensībās pēc Giro d’Italia, tāpēc, iespējams, grandtūre ir mērķis, lai sasniegtu optimālo kondīciju. Tiek apsvērta startēšana arī divās lielajās tūrēs. Visticamāk, otra būtu Vuelta a España, kas ir pēdējā no trim grandtūrēm. Tomēr par piedalīšanos tajā tiks spriests pēc pašsajūtas. Latvijas riteņbraucēji ko tādu iespējuši ļoti reti. Divās grandtūrēs vienā sezonā ir startējuši Gatis Smukulis, kurš to paveicis vienreiz 2012. gadā, bet Pjotrs Ugrjumovs laikā no 1989. līdz 1996. gadam pat sešreiz.

Vēlas uzvaras garšu

Ja Neilands startēs Tour de France, viņš palīdzēs komandas līderiem cīņā par kopvētējumu, tomēr vieta astoņu braucēju sastāvā ir jānopelna. To apliecina pagājušais gads, kur pēdējās sacensībās pirms Tour de France Neilandam neveicās un bija spiediens no sporta direktoriem. "Pagājušogad Criterium du Dauphine nebiju riteņbraucējs. Biju "pastnieks". Es negribu atcerēties tās sacensības. Tā bija diena, kad vēlējos riteni karināt malā un pateikt, lai to manā vietā dara kāds cits. Tās sacensības bija murgs un sagatavošanās posms Tour de France. Man bija nedaudz stress par Tour de France, jo tobrīd vēl nebija nosaukts viss komandas sastāvs. Par 98 procentiem zināju, ka braukšu Tour de France, tomēr, kamēr uz papīra nav uzrakstīts sastāvs, nevaru būt pilnībā drošs. Zināju, ka visu nedēļu neesmu izdarījis neko. Bija spiediens arī no sporta direktoriem. Pateicu, ka vismaz kaut kas ir jāizdara, un pēdējā posmā atdevu visus spēkus atrāvienā."

Pagājušosezon latviešu riteņbraucēji neizcīnīja uzvaru profesionālās sacensībās. "Vēlos izcīnīt kādu uzvaru. Pagājušais gads bija diezgan degradējošs. Sezona bija ļoti saraustīta. Nesapratu, kas notiek, un viss ātri paskrēja, līdz ar to šogad gribas sajust uzvaras garšu. Pats galvenais mērķis ir olimpiskās spēles. Mums ir piešķirts finansējums no Latvijas Olimpiskās vienības un Latvijas Olimpiskās komitejas, tāpēc varam aizvadīt labākas un efektīvākas treniņnometnes. Arī sacensību kalendārs ir sastādīts par labu olimpiskajām spēlēm."

Krists Neilands

Dzimis: 1994. gada 18. augustā

Sporta veids: riteņbraukšana

Komandas: Rietumu – Delfin (2013-2015) Axeon Hagens Berman (2016) Israel Start-Up Nation (2017– )

Lielākie panākumi: 1. vieta Ungārijas tūres kopvērtējumā un divas posmu uzvaras (2019), 1. vieta Grand Prix de Wallonie (2019), 1. vieta Dwars door het Hageland (2018), divkārtējs Latvijas čempions grupas braucienā (2017, 2018), Latvijas čempions individuālajā braucienā (2019), finišējis Giro d’Italia (2018, 2019) un Tour de France (2020).

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi