Kā nu negaidīsi – krāsaina septiņcollu planšete ar 1GHz divkodolu OMAPprocesoru par nieka 199 ASV dolāriem (Eiropas tirgum cena oficiāli vēl nav paziņota).
Tā vien šķiet, ka Amazon ir viss, lai Kindle Fire gūtu panākumus tirgū – mizumgari digitālā satura – mūzikas, grāmatu, filmu un aplikāciju – plaukti, un tagad arī planšete, kas cenas ziņā ir pievilcīgāka par pievilcīgu. Un tomēr – ja palasāmWired,NY Times,Engadgetun citu respektējamu apskatnieku pirmos iespaidus, tad, acīmredzot, Amazon plinte izrādījusies tukša – vienīgais konkurētspējīgais Kindle Fire aspekts ir zemā cena. Pārējos, patiesībā, daudz svarīgākos aspektos, Fire nespēj turēt līdzi – tīmekļa pārlūkošana ir gausas mocības (gandrīz vai laime, ka aprīkojumā nav 3G), operētājsistēma ir novecojusi jau iznākšanas brīdī – tas nav Android Ice Cream Sandwich, pat Honeycomb ne: Fire izmantots krietni modificēta 2.X Android versija, kura cieši integrēta Amazon e-komercijas sistēmā – sava veida digitālie iepirkumu ratiņi.
Protams, ka Amazon nevirzīja savu Kindle planšeti tirgus cīņai ar "tīrasiņu" planšetēm – brīnumu tehnikas pasaulē nav, un pat ar ~50 USD zaudējumiem par katru pārdoto Fire nav iespējams komplektēt to vienā līmenī ar iPad 2 vai Galaxy Tab 10.1. Tomēr tas, ka Fire (pēc apskatnieku vētējuma) ne vienmēr spēj komfortabli nodrošināt sava pamatuzdevuma – no Amazon ielādēta satura apskates – veikšanu, liek mazliet aizdomāties par planšetes izredzēm tirgū. Galvenais pārmetums: mazais ekrāna izmērs, kurš, komplektā ar salīdzinoši zemu veiktspēju nespēj nodrošināt elektronisko žurnālu baudīšanu tādā lietojamības līmenī, kādu vajadzētu sagaidīt no Amazon.
Apkopojot apskatnieku secinājumus: lai arī par 200 dolāriem saņemam salīdzinoši daudz, labāk tomēr naudu pietaupīt Kindle nākamajam modelim vai iPad.
No saulainās puses – Amazon ienākšana planšetu tirgū ievērojami palielinās konkurenci ļoti būtiskajā ekosistēmas frontē: kā nekā, satura patiešām te netrūkst. Ir arī ar satura patērēšanu saistīti tehniskie aspekti, kuri liks sarosīties pārējiem ražotājiem, piēmēram, Amazon nomātās filmas iespējams skatīties uzreiz (straumējot), nevis, kā iTunes, vispirms lejupielādējot.
Galu galā, pircējs būs soģis.
Lūdzu, Engadget videoapskats: