Par inovatīvo produktu kompānijas Apple strādāšanu pie šādas ierīces bija zināms jau vairākus mēnešus, laiku pa laikam parādoties informācijai par topošo produktu ar pagaidu vārdu iSlate. Baumas pieņēmās spēkā patērētāju elektronikas izstādes CES 2010 laikā, kur līdzīgus produktus izrādīja vairāki konkurenti. Tagad pienāca kārta uzstāties arī «iekostā ābola» šefam Stīvam Džobsam.
Kā jau varēja gaidīt, viņš galvenokārt demonstrēja pievilcīgā planšetdatora spējas strādāt internetā, ar skārienjūtīgas tastatūras palīdzību rakstīt un sūtīt e-pasta vēstules, meklēt un skatīties video, kā arī pirkt dziesmas Apple virtuālajā veikalā iTunes un tās atskaņot. Centimetru biezo un aptuveni puskilogramu smago ierīci darbina 1GHz Apple A4 procesors un informāciju varēs glabāt no 16 līdz 64GB ietilpīgajā iebūvētajā atmiņā. Tā pieslēdzas internetam ar bezvadu tehnoloģijas WiFi palīdzību. Par iespēju izmantot mobilo sakaru tīklus S.Džobss klusēja. iPad varēšot izmantot arī datorspēļu spēlēšanai un elektronisko grāmatu lasīšanai. Akumulators ar vienu uzlādes reizi spējot darboties desmit stundas.
S.Džobss tic, ka iPad radīs jaunu kategoriju bezvadu ierīču nozarē. «Tas ir daudz intīmāks nekā klēpjdators un daudz spējīgāks nekā viedtālrunis,» prezentācijas laikā Sanfrancisko savu garabērnu slavēja Apple boss.
Taču skeptiķi netic, ka kabatā neieliekamā plāksne izkonkurēs viedtālruņus un skārienjūtīgs tālruņus. Galu galā planšetdatori tirgū pieejami jau gandrīz desmit gadus, taču tiem nav izdevies iekarot patērētāju sirdi. S.Džobss nolēmis to labot, rosinot programmu izstrādātājus radīt interesantas aplikācijas tieši planšetdatoriem.
Analītiķu prognozes
par iPad panākumiem tirgū ir ļoti atšķirīgas. Ja vieni saka, ka Apple pirmajā
gadā neizdosies pārdot pat divus miljonus eksemplāru, tad citi paredz piecu miljonu
planšetdatoru notirgošanu, vēsta aģentūra Reuters.
Skaidrs, ka liela nozīme būs cenai, jo līdz šim pircējus no planšetdatoru iegādēs atturējusi to dārdzība.