Tomēr nevēlamo sūtījumu apjoma samazināšanās nekādi nav ietekmējusi tā bīstamības pakāpi. E-pasta antivīrusa nostrāžu rādītājs ir saglabājies iepriekšējā mēneša līmenī (2,8%). Turklāt kaitīgā koda izplatītāji pa e-pastu izdomā arvien jaunus un viltīgākus sociālās inženierijas paņēmienus.
To visspilgtāk apliecināja no 20. līdz 23.martam novērotais lielapjoma e-pasts, kas bija izveidots līdzīgi aviobiļetes iegādes elektroniskajam apstiprinājumam. Vēstulē tika piedāvāts tiešsaistē reģistrēties uz 20.martā ieplānotu reisu. Lai to veiktu, bija jāklikšķina uz norādītās saites. Pārejot pa saiti, datorā tika instalēts trojietis, kas pēc tam lejupielādēja bēdīgi slaveno kaitīgo programmatūru ZeuS/Zbot, kas ir paredzēta dažādu tiešsaistes maksājumu pakalpojumu klientu informācijas zagšanai.
Surogātpasta izplatītāju uzmanībai nepaslīdēja garām arī svarīgie notikumi: Svētā Patrika diena, tuvojošās Lieldienas un iPad3 izlaišana. Lieldienu surogātpasts krievu valodā saturēja daudz dāvanu reklāmu, kā arī ceļojumu un ekskursiju piedāvājumus uz Svēto Zemi.
ASV «ābola» produkcijas cienītājiem ļaundari piedāvāja bez maksas kļūt par iPad3 īpašniekiem. Jauno Apple izstrādājumu viņi izmantoja par ēsmu, lai piespiestu interneta lietotājus iesaistīties finanšu piramīdā, noklikšķināt uz pikšķerēšanas vai kaitīgas saites vai instalēt reklāmas programmatūru. Savukārt Runetā tika izplatīti paziņojumi, kuros mazi veikali vai pat uzpircēji Krievijā, Ukrainā un vēl dažās Eiropas valstīs piedāvāja iegādāties vai iepriekš pasūtīt iPad3.
«Marts nav ieviesis būtiskas pārmaiņas surogātpasta izcelsmes valstu sarakstā. Pirmo trijnieku joprojām veido Indija, Indonēzija un Brazīlija, bet Krievija pārvietojusies vienu pozīciju augstāk un ieņem 13.vietu,» komentē Kaspersky Lab vecākā surogātpasta analītiķe Marija Namestņikova. «Kā jau mēs paredzējām, partnersurogātpasta īpatsvars Runetā saglabājas visai augstā līmenī– tā ir aptuveni trešdaļa no visiem paziņojumiem. Pasūtījuma surogātpasta daļa salīdzinājumā ar februāri ir pieaugusi līdz gandrīz 60%, taču vasarā situācija, visticamāk, mainīsies un pasūtījuma lielapjoma e-pastu kļūs mazāk, bet mēstuļu daudzums, kuras satur surogātpasta izplatītāju pašreklāmu un partnersurogātpastu, tieši pretēji, palielināsies.»