Kopā par banku darbību janvārī komisija saņēmusi 27 sūdzības - par banku darbību sūdzējušās 17 fiziskas personas un desmit juridiskas personas. Sūdzības iesniegtas par desmit tirgus dalībnieku darbību.Savukārt par apdrošināšanas sabiedrību darbību FKTK janvārī ir saņēmusi kopā četras sūdzības par divām apdrošināšanas sabiedrībām, t.sk. trīs fizisku personu un vienu juridiskas personas sūdzību.Izskatot klientu sūdzības par bankas rīcību, arī neskatoties uz to, ka pārsvarā sūdzību iesniedzējiem ir vairākas kredītsaistības ar būtiskiem kavējumiem un netiek pildīti noslēgto līgumu nosacījumi, FKTK ir lūgusi bankas rast iespēju panākt savstarpējus risinājumus, kas būtu pieņemami gan klientam, gan bankai, norāda komisijas pārstāve Anna Dravniece.FKTK konstatējusi, ka banku klienti visbiežāk ir sūdzējušies par vienpusēju klientam piešķirtā kredītlimita samazinājumu no bankas puses, par kredīta procentu likmju paaugstināšanu, kā arī par kredīta pirmstermiņa atmaksas pieprasījumu un bankas prasību cedēšanu.
Tajā pat laikā, vērtējot banku rīcību katrā konkrētā gadījumā, FKTK secinājusi, ka lielākajā daļā gadījumu sūdzību iesniedzējiem ir vairākas kredītsaistības ar būtiskiem atmaksas termiņa kavējumiem. Tāpat līgumos, ko klients ar banku noslēdzis, saņemot kredītu, ir bijis ietverts punkts, ka bankai ir tiesības pēc konkrēta laika perioda pārskatīt esošo procentu likmi un noteikt jaunu likmi atbilstoši tirgus situācijai. Kredīta pirmstermiņa atmaksas pieprasījumu gadījumos aizņēmēji nav pildījuši kredīta līguma nosacījumus un banka ir sākusi izmantot līgumā ietvertās tiesības.
Klientu sūdzību par apdrošināšanas sabiedrību darbību būtība galvenokārt bijusi par apdrošinātāja lēmuma par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu vai izmaksas atteikumu pieņemšanas nepamatotu novilcināšanu un par nepamatotas pretenzijas par regresa piedziņu piestādīšanu, nedodot iespēju personai, kurai jāveic zaudējumu atlīdzināšana, iespēju pārliecināties par faktiski negadījuma rezultātā radīto zaudējumu apmēru.