Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Janvārī visvairāk sūdzību FKTK par "Parex banku" un "Swedbank"

Visvairāk sūdzību Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) banku jomā janvārī saņēmusi par bankām, kurām ir vieni no lielākajiem privātpersonu kredītportfeļiem, t.i. no _Parex banka_s un Swedbank klientiem. Savukārt apdrošinātāju klienti sūdzējušies par AAS Baltikums un AAS ERGO Latvija darbību, informē FKTK.

Kopā par banku darbību janvārī komisija saņēmusi 27 sūdzības - par banku darbību sūdzējušās 17 fiziskas personas un desmit juridiskas personas. Sūdzības iesniegtas par desmit tirgus dalībnieku darbību.Savukārt par apdrošināšanas sabiedrību darbību FKTK janvārī ir saņēmusi kopā četras sūdzības par divām apdrošināšanas sabiedrībām, t.sk. trīs fizisku personu un vienu juridiskas personas sūdzību.Izskatot klientu sūdzības par bankas rīcību, arī neskatoties uz to, ka pārsvarā sūdzību iesniedzējiem ir vairākas kredītsaistības ar būtiskiem kavējumiem un netiek pildīti noslēgto līgumu nosacījumi, FKTK ir lūgusi bankas rast iespēju panākt savstarpējus risinājumus, kas būtu pieņemami gan klientam, gan bankai, norāda komisijas pārstāve Anna Dravniece.FKTK konstatējusi, ka banku klienti visbiežāk ir sūdzējušies par vienpusēju klientam piešķirtā kredītlimita samazinājumu no bankas puses, par kredīta procentu likmju paaugstināšanu, kā arī par kredīta pirmstermiņa atmaksas pieprasījumu un bankas prasību cedēšanu.

Tajā pat laikā, vērtējot banku rīcību katrā konkrētā gadījumā, FKTK secinājusi, ka lielākajā daļā gadījumu sūdzību iesniedzējiem ir vairākas kredītsaistības ar būtiskiem atmaksas termiņa kavējumiem. Tāpat līgumos, ko klients ar banku noslēdzis, saņemot kredītu, ir bijis ietverts punkts, ka bankai ir tiesības pēc konkrēta laika perioda pārskatīt esošo procentu likmi un noteikt jaunu likmi atbilstoši tirgus situācijai. Kredīta pirmstermiņa atmaksas pieprasījumu gadījumos aizņēmēji nav pildījuši kredīta līguma nosacījumus un banka ir sākusi izmantot līgumā ietvertās tiesības.  

Klientu sūdzību par apdrošināšanas sabiedrību darbību būtība galvenokārt bijusi par apdrošinātāja lēmuma par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu vai izmaksas atteikumu pieņemšanas nepamatotu novilcināšanu un par nepamatotas pretenzijas par regresa piedziņu piestādīšanu, nedodot iespēju personai, kurai jāveic zaudējumu atlīdzināšana, iespēju pārliecināties par faktiski negadījuma rezultātā radīto zaudējumu apmēru.  

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses