Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Trešdiena, 2. oktobris
Skaidris, Ilma

Kredītņēmēju apvienība "Aizkraukles bankas" klientu vārdā vēršas PTAC

Latvijas Kredītņēmēju apvienība (LAKRA) Aizkraukles bankas klientu vārdā vērsusies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), lūdzot atzīt par spēkā neesošiem vairākus, pēc organizācijas pārstāvju domām, netaisnīgos bankas piemērotos noteikumus, kā arī atzīt bankas rīcību par negodīgu komercpraksi.

Kopumā kolektīvajam iesniegumam pieteikušies 68 šīs bankas klienti, informēja LAKRA. Viņu vidū ir vairākas personas, kas, kā norādīts iesniegumā, bankas agresīvas komercprakses rezultātā, pielietojot spaidus un viltu, maldinot par vienošanās tiesiskos dabu, "ir parakstījuši bankas uzspiesto papildus vienošanos pie hipotekārā kredīta līguma".

Apkopojot visu interesentu sniegto informāciju un dokumentus, LAKRA konstatējusi, ka bankas klienti ir saņēmuši vēstules, kurās banka lūdz iesniegt virkni dokumentu, kas apliecina ķīlas priekšmeta apsaimniekošanas izdevumu segšanu, kā arī citus dokumentus, kas apliecina klienta maksātspēju, pretējā gadījumā pret klientu tiks vērstas sankcijas.

Daži bankas klienti LAKRA speciālistiem skaidrojuši, ka, ierodoties bankā, lai iesniegtu prasītos dokumentus vai precizētu iesniedzamo dokumentu būtību, viņiem tika izsniegta parakstīšanai iepriekš sagatavota papildu vienošanās pie hipotekārā kredīta līguma, tādēļ viņiem nebija iespējas ietekmēt papildus vienošanās noteikumus.

LAKRA savā iesniegumā norāda uz Patērētāju tiesību aizsardzības likuma normu pārkāpumiem. Apvienība lūdz PTAC izskatīt iesniegumu pēc būtības, sniegt palīdzību LAKRA biedru likumīgo interešu aizsardzībā, piemērot Aizkraukles bankai administratīvo sodu, kā arī atzīt par spēkā neesošiem vairākus netaisnīgos punktus hipotekārajos un galvojuma līgumos, vienpusēji noteikto samaksu piecu latu apmērā par kontu apkalpošanu un aizliegt turpmāk vienpusēji grozīt sākotnējās komisijas maksas. Tāpat LAKRA lūdz atzīt minēto bankas rīcību par negodīgu komercpraksi un piemērot pagaidu noregulējumu, uzliekot bankai par pienākumu nekavējoties izbeigt šādu negodīgu komercpraksi.

Kā ziņots, PTAC jau vērtē, vai Aizkraukles bankas darbībā saskatāmas agresīvas komercprakses pazīmes. Centra direktore Baiba Vītoliņa skaidro - prasot piecus latus par konta apkalpošanu vai jaunu grozījumu parakstīšanu, banka piedāvājusi klientam izvēlēties no diviem sliktiem variantiem, ko var vērtēt kā agresīvu komercpraksi.

PTAC arī nāks klajā ar lēmumu par bankas piedāvāto līgumu nosacījumu taisnīgumu - līdz 25.februārim par to vēl jāiesniedz skaidrojumi pašai bankai. Kas attiecas uz līgumsoda piemērošanu par finansiāla stāvokļa pasliktināšanos, pēc B.Vītoliņas domām, katrs gadījums jāvērtē atsevišķi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

LASI VĒL

LAKRA iesniegums

DIENA IEPRIEKŠ RAKSTĪJA

"Aizkraukles banka" turpina "apstrādāt" kredītņēmējus

"Aizkraukles banka" atkāpjas no sākotnējām prasībām klientiem

PTAC sāk pārbaudīt "Aizkraukles bankas" rīcību

Britu eksperts: Latvijas kredītņēmēji ir divreiz lielāki cietēji

Bankas prasības satriec klientus


Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses