82% aptaujāto iedzīvotāju savus regulāros ienākumus pilnībā vai daļēji saņem bankas kontos. Vairums no viņiem – 95% finanšu darbībām lieto internetbanku, turklāt vairāk kā trešdaļa (35%) respondentu nākotnē plāno lietot internetbanku vēl biežāk. Populārākais iemesls internetbankas lietošanai ir norēķini, taču zīmīgi, ka otrais biežākais iemesls ir ikdienas naudas plūsmas kontrole. Tas apliecina, ka iedzīvotāji arvien vairāk domā par sava budžeta gudru plānošanu.Uz filiāli – arvien retākBūtiski atšķirīgas tendences uzrāda respondentu atbildes klātienes darījumu veikšanu un filiāļu apmeklēšanu. Vairums – 80% jau tagad uz bankas filiāli dodas dažas reizes gadā vai retāk, tad, kad jautājuma nokārtošanai nepieciešama fiziska klātbūtne vai tikšanās ar bankas darbinieku. Turklāt 17% respondentu nākotnē plāno apmeklēt bankas filiāles arvien retāk.Jautāti par iemesliem, kāpēc tiek apmeklēta bankas filiāle, iedzīvotāji visbiežāk minēja kartes izņemšanu (73%), kurai nepieciešama klienta klātbūtne. Filiāļu apmeklējuma iemeslos vēl gan ir salīdzinoši liels īpatsvars arī tām darbībām, kuras ātrāk un izdevīgāk var veikt elektroniski, piemēram, naudas iemaksa vai izmaksa no konta (32%) un maksājumu veikšana (13%). Elektronisko veidu atzītākās priekšrocības – ātrums un drošībaTaču vienlaikus vairums no visiem respondentiem, kas saņem ienākumus bankā, jau patlaban ikdienas maksājumus veic internetbankā (87%) vai arī maksā ar norēķinu kartēm (61%), kas ir ievērojami vairāk pretstatā norēķiniem ar skaidru naudu (34%) un rēķinu apmaksas filiālē (4%).Kā populārākā bezskaidras naudas norēķinu priekšrocība respondentu izvēlētajās atbildēs dominē ātrums (57%) un drošība (42%), no kuriem tikai nedaudz atpaliek lētums un pārskatāmība.Brīvajās atbildēs izskanēja arī daudz citu variantu par bezskaidro norēķinu priekšrocībām – „braucot uz ārzemēm, nav jāmaina tik daudz naudas”, „ērtāk”, „izdevīgāk”, „jebkurā diennakts laikā”, „nav attāluma ierobežojumu”, „nav jāķēpājas ar naudu” utt.„Mūsdienu dinamiskajos laikos šādas finanšu paradumu tendences ir tikai loģiskas – cilvēki skaita naudu un ciena savu laiku. Agrākās „jaunākās tehnoloģijas” - kā internets, naudas iemaksas un izmaksas bankomāti, norēķinu kartes utt. – kļūst par pašsaprotamu ikdienas vidi,” saka Ināra Tiltiņa, Swedbank Ikdienas pakalpojumu daļas vadītāja. „Jaunām tendencēm savu darbu pielāgo arī finanšu sektors, pilnveidojot elektroniskos risinājumus, virzot klientu ikdienas darījumus uz e-vidi, bet filiālēs arvien vairāk pārtop par specializētu finanšu konsultāciju centriem”.Papildu informācijai: Kristīne JakubovskaSwedbank preses sekretāreTel. 67444560, Mob. [email protected]
PR: Aptauja: mainījušies iedzīvotāju finanšu paradumi
Pieaugot elektronisko risinājumu un interneta pieejamībai Latvijā, ievērojami mainījusies Latvijas iedzīvotāju finanšu paradumi, liecina Swedbank un „Market Data” jūlijā beigās veiktā aptauja, kurā piedalījušies 842 respondenti. Vairums aptaujāto iedzīvotāju saņem regulāros ienākumus bankās, retāk apmeklē filiāles un lieto skaidru naudu, un plāno arvien biežāk izmantot elektronisko finanšu darījumu iespējas.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.