Jaunie kontu maiņas principi nozīmē to, ka gadījumā, ja klients izteicis vēlmi mainīt banku, tai ir jānodrošina klientam viegla kontu un ar to saistīto operāciju, piemēram, tiešais debets, regulārais maksājumu uzdevums u.c., pārcelšana no „iepriekšējās” bankas uz „jauno” banku. Šajā gadījumā abas puses – gan iepriekšējā banka, gan jaunā, sadarbojas, lai padarītu klientam bankas maiņu vienkāršu, ātru un lētu. Nordea bankas privātpersonu klientu apkalpošanas tīkla vadītājas vietniece Antra Bergmane: „Mēs uzskatām, ka jauni vienotie banku norēķinu kontu maiņas principi noteikti veicinās veselīgāku konkurenci banku vidū. Klients daudz vieglāk varēs mainīt banku, ja viņu neapmierinās cenas, pakalpojumu kvalitāte vai apkalpošanas serviss. Bez tam klientam vairs nevajadzēs tērēt laiku formalitāšu kārtošanai, jo bankas savstarpēji visu nokārtos. Līdz ar jaunajiem noteikumiem klients noteikti būs ieguvējs.”Šie principi jau ir nostabilizējušies un veiksmīgi strādā vairākās Eiropas Savienības valstīs pašregulācijas ceļā. Šo pašregulāciju ieviesa bankas, lai veicinātu konkurenci un tādējādi celtu industrijas pievilcību, kas būtiski palielinātu klientu apmierinātību ar bankām kopumā. Tomēr Eiropas Komisijas iniciatīva ir panākt to, ka principi ir saistoši visām bankām, kas darbojas Eiropas Savienībā. Atbilstoši Eiropas Komisijas nostādnei līdz 2009. gada 1. novembrim visās dalībvalstīs bija jāievieš vienotie privātpersonu norēķinu kontu maiņas principi, un tie jau darbojas vairākās ES valstīs. To sagatavošanas un ieviešanas koordinēšana Eiropā tika uzdota Eiropas banku sektora komitejai (EBIC), bet valstu līmenī – nacionālajām banku asociācijām. Latvijā to ieviešanu koordinē Latvijas Komercbanku asociācija. Lai principi sekmīgi darbotos, tie ir jāievieš pēc iespējas vairāk bankām. Latvijā šie noteikumi visām bankām bija jāievieš līdz 2009. gada 30. decembrim. No janvāra Nordea banka piedāvā šo pakalpojumu saviem klientiem. Pagaidām tie attiecas tikai uz fiziskām personām un kontu pārcelšana ir iespējama tikai starp Latvijā reģistrētām bankām vai ārvalstu banku filiālēm Latvijā, kuras ir pievienojušās vienotajiem principiem. Sīkāk par norēķinu kontu maiņas noteikumiem meklēt Latvijas komercbanku asociācijas (LKA) mājas lapā: http://www.bankasoc.lv/lka/jaunumi/article.php?id=3130Papildu informācija:Dagnija Stuķēna, Sabiedrisko attiecību vadītāja-preses sekretāre, Nordea Latvija, tālr.: 6 700 5610, mob.: 29 470 708, [email protected]
PR: Jauni noteikumi par norēķinu kontu maiņu klientam atvieglos banku maiņas procesu
Nordea banka no janvāra savā darbībā ir ieviesusi Eiropas Komisijas jaunos vienotos privātpersonu norēķinu kontu maiņas principus. Noteikumi, kas jau darbojas lielākajā daļā Eiropas valstu, nosaka – ja klients vēlas mainīt banku, atverot kontu citā bankā, tad bankām savstarpēji sazinoties ir jānokārto visu, ar norēķinu kontu saistīto operāciju ”pārcelšana” no vienas bankas uz otru.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.