lv. Apzinoties informācijas nozīmi ekonomikas pārmaiņu laikos, jau no janvāra beigām Swedbank mājas lapā izveidota speciāla informatīvā sadaļa „Kā risināt kredīta atmaksas grūtības”. Tajā ietverta pamata informācija par iespējamiem risinājumiem gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Lai palīdzētu ātrāk risināt individuālos gadījumus, hipotekāro kredītu klientiem ieviesta arī e-pasta adrese [email protected]ējot tos gadījumus, kuros banka jau ir izstrādājusi risinājumus, Swedbank speciālisti secina, ka vairums ir saistīts ar ekonomiskās situācijas straujo pasliktināšanos. Jāatzīmē arī, ka ap 70% no šiem gadījumiem secināts, ka klientam ir saistības arī citās finanšu kompānijās (kuras tagad var redzēt vienotajā Kredītreģistrā). Valsts ekonomikas problēmu kompleksai risināšanai nepieciešama vienota valsts vīzija risinājumiem ilgtermiņa perspektīvā. Savukārt Swedbank kā sociāli atbildīgs tirgus līderis jau kopš pagājušā gada beigām izstrādājis aktuālos risinājumus saviem klientiem.Swedbank atbalsta prioritāte uzņēmumu jomā ir uzņēmumi ar ilgtermiņa dzīvotspēju, kas ir kopējās ekonomikas attīstības virzītājspēks. Savukārt privātpersonu jomā Swedbank īpašu atbalstu sniedz kredītņēmējiem, kas iegādājušies vienīgo mājokli dzīvošanai - pat grūtākajās situācijās ģimenēm paliek mājoklis dzīvošanai.Katrs risinājums tiek piemeklēts individuāli, taču vienmēr orientējoties uz klienta finanšu stabilitātes saglabāšanu ilgtermiņā. Piemēram, tas var būt pilnīgi visu maksājumu atlikšana uz noteiktu laiku; maksājumu grafika pagarināšana, būtiski samazinot ikmēneša maksājumu; patēriņa un hipotekārā kredītu apvienošana vai aizdevuma valūtas maiņa, mēneša maksājumam samazinoties līdz pat 2 reizēm un daudzi citi, kas katrā gadījumā tiek izvēlēti, vadoties no konkrētiem apstākļiem. Jebkura restrukturizācija tiek veikta ar mērķi – ikmēneša maksājumi restrukturizācijas periodā samazinās, palīdzot cilvēkam pārvarēt grūto periodu.Patlaban nosacījumi, ko banka piemēro, lai atvieglotu klientam kredītmaksājumus restrukturizācijas periodā, faktiski tiek dotēti no bankas puses, ņemot vērā reālo naudas cenu un riska pakāpi tirgū, lai palīdzētu cilvēkam pārvarēt grūtības. Lai gan naudas resursu cena pasaulē ir pieaugusi vairākkārt, Swedbank kā sociāli atbildīgs uzņēmums šajos gadījumos uzņemas daļu no izmaksām, nosakot robežas procentlikmju palielināšanai – no 0% līdz 1%, kas ir atkarīga no katra konkrēta gadījuma. Standarta problēmgadījumiem, sevišķi mūsu atbalsta prioritātei – ģimenēm ar vienīgo mājokli dzīvošanai – tas ir ne vairāk par 0,5% pie pašreizējās naudas cenas tirgū. Dzintars Kalniņš, Swedbank Privātpersonu finansēšanas daļas vadītājs: „Bankas prasmes un risinājumi hipotekāro kredītu klientiem, kuriem mainījusies maksātspēja, ir būtiski attīstījušās pēdējā gada laikā. Swedbank atbalsta ikvienu, kurš ir gatavs sadarboties, ir atklāts pret mums un sniedz patiesu informāciju. Galvenais pamata princips, kas ir apliecinājis sevi pasaules praksē, ir - jo ātrāk konstatē un sāk risināt problēmsituācijas, jo vieglāk atrast risinājumus un šie risinājumi ir izdevīgāki. Īpaši pretimnākoši nosacījumi, ja klients vēršas pēc palīdzības, jau pirms radušās maksātspējas grūtības.”Papildu informācija:Kristīne JakubovskaSwedbankPreses sekretāretālr. 67444560; mob. [email protected]
PR: "Swedbank" turpina kredītņēmēju atbalstu un informēšanu
Šā gada janvārī Swedbank atbalstu sniedza jau 555 kredītņēmējiem, izstrādājot dažādus risinājumus, lai palīdzētu pārvarēt grūtību periodus. Turpinot uzsākto labās prakses veicināšanu un darbu kredītņēmēju atbalstam un informēšanai par risinājumu iespējām grūtībās, Swedbank ievieš īpašu e-pasta adresi manskredits@swedbank.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.