Vismaz vienu reizi nedēļā savu internetbanku izmanto 48% Latvijas iedzīvotāju, 57% Lietuvas iedzīvotāju un 77% Igaunijas iedzīvotāju, kas apstiprina, ka interneta izmantošanas kultūra konkrētā valstī būtiski ietekmē arī internetbanku lietotāju īpatsvaru.
Vīrieši Latvijā raksturojami kā aktīvāki internetbanku lietotāji. 52% no aptaujātajiem vīriešiem un 46% sieviešu internetbanku lieto vismaz vienu reizi nedēļā. Latvijas galvaspilsētā internetbankas lieto 88% respondentu, ārpus Rīgas – 79%.
Vērtējot Latvijā dzīvojošo respondentu internetbankas lietošanas ieradumus, visaktīvākie lietotāji ir cilvēki vecumā no 20 līdz 29 gadiem – 88% no šajā vecuma grupā aptaujātajiem, bet augsts internetbanku lietotāju īpatsvars ir arī vecuma grupās no 30 līdz 39 gadiem – 85% respondentu.
Visbiežāk internetbanku Latvijā cilvēki lieto pēcpusdienā – 19% (16:00 – 20:00) un vakaros – 16% (20:00 – 24:00). Vecāki cilvēki (virs 40) visbiežāk internetbanku lieto dienā – 18% (12:00 – 16:00). Līdzīga tendence vērojama arī Lietuvā un Igaunijā. Arī Lietuvā un Igaunijā cilvēki visbiežāk internetbanku sniegtos pakalpojumus izmanto tieši no plkst. 16:00 līdz 20:00. Atšķirībā no Latvijas, Lietuvā un Igaunijā otrs populārākais pieslēgšanās laiks internetbankām ir no plkst. 12:00 līdz 16:00. No Baltijas valstīm rīta cēlienu internetbanku lietošanā visaktīvāk izmanto iedzīvotāji Lietuvā – 14% aptaujas dalībnieku.
Pētījums apliecina, ka, neatkarīgi no Baltijas valsts, to iedzīvotāji augstu vērtē internetbanku lietošanas ērtumu un nodrošinātos pakalpojumus. Būtiska atšķirība vērojamā tajā aspektā, ka Igaunijā vairāk kā Latvijā un Lietuvā dzīvojošie internetbanku izmanto, lai pieteiktos dažādiem finanšu pakalpojumiem, piemēram, veiktu noguldījumus, pieteiktos patēriņa kredītiem, kartēm un citiem pakalpojumiem. 75% no Igaunijā dzīvojošajiem respondentiem atbildēja, ka ikdienā izmanto iespēju pieteikties dažādiem banku pakalpojumiem caur internetbanku, tai pat laikā tikai 32% Lietuvā dzīvojošo un 31% Latvijā dzīvojošo respondentu apstiprināja, ka izmanto šādu iespēju.
SEB Unibankas Produktu un tehnoloģiju attīstības pārvaldes vadītājs Mārtiņš Freibergs: „Vērtējot 2007.gada datus, redzam, ka SEB Unibankas internetbankā Ibanka veikto maksājumu skaits kopš gada sākuma pieaudzis par 40%. Internetbanka visaktīvāk tiek izmantota kontu atlikumu aplūkošanai, kā arī maksājumu veikšanai. 2007.gada 12 mēnešos SEB Unibankas internetbankas Ibanka klientu skaits pieaudzis par 23%, sasniedzot 397 tūkstošus. Iniciatīva, ko klienti ir izrādījuši, veicot maksājumus internetbankā, dod iespēju bankai vairāk laika veltīt speciālistu konsultācijām par daudz komplicētākiem darījumiem. Svarīgi ir tas, ka dažādi elektroniskie norēķināšanās kanāli nodrošina klientiem arī zemākas komisijas maksas, līdz ar to līdzekļu ietaupījumu, savukārt banka var klientiem veltīt vairāk laika, skaidrojot niansētākas lietas.”
Interneta aptaujā piedalījās 974 respondenti no Latvijas, 1957 respondenti no Igaunijas un 2212 respondenti no Lietuvas. Aptauja tika veikta 2007.gada decembrī.
SEB grupa ir Ziemeļeiropas finanšu institūcija, kas sniedz bankas pakalpojumus 400 tūkstošiem uzņēmumu un institucionālo klientu un 5 miljoniem privātpersonu Skandināvijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Polijā, Ukrainā, Krievijā un ir starptautiski pārstāvēta vēl 10 valstīs. SEB grupā strādā vairāk kā 20 000 darbinieku. Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com.
Papildu informācija:
Agnese Gribuste, sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja, tālr.: 67779978, 29149306
Sanda Purviņa, sabiedrisko attiecību speciāliste, tālr.: 67215513, 29357123
Vairāk par SEB Unibankas grupu: www.seb.lv
SEB Unibankas jaunākās ziņas mobilajā telefonā: seb.lv/wap