61% aptaujas dalībnieku atzina, ka vislielākie naudas tēriņi veidojas tieši ziemas sezonā. 27% sieviešu, kas piedalījās aptaujā un ir “Māmiņu kluba” dalībnieces - māmiņas no visas Latvijas, par visaktīvāko naudas izdošanas periodu minējušas vasaru, 10% - rudeni, tikai 2% respondentu atzina, ka lielākie tēriņi veidojas pavasarī. Ņemot vērā, ka ziema ir lielākais tēriņu laiks, arī papildu resursu nepieciešamība rodas tieši ziemā. Šo faktu apstiprina 60% respondentu. Līdz ar lieliem tēriņiem ģimenēm rodas nepieciešamība pēc papildu naudas līdzekļiem, ko varētu aizņemties īstermiņā. 44% aptaujas dalībnieku atbildēja, ka īstermiņa kredītu ģimenes izmanto dzīvokļa remontam un labiekārtošanai, 18% - organizējot kāzas, jubilejas un citas svinības, 16% - ļaujoties negaidītam ceļojumam, 13% - aizņemoties finanšu līdzekļus līdz nākamajai algai, bet 9% to izmanto ikdienas pirkumu veikšanai. 42% respondentu izmanto savas maksājuma kartes kredītlimitu īstermiņa aizdevumiem, īpaši mēneša beigās, savukārt nepilni 16% aptaujas dalībnieču to dara regulāri. Neatkarīgi no sezonas, aptuveni 70% izmanto maksājumu kartes, norēķinoties par pirkumiem Latvijas teritorijā, internetā, retāk ārzemēs. Par visnozīmīgāko maksājumu karšu izvēles kritēriju tiek uzskatīta maksa par skaidras naudas izņemšanu bankomātos, ko atzīmē 25% aptaujāto respondentu. 19% uzsver kartes gada maksu un papildu priekšrocības, ko sniedz maksājumu karte, bet kredītlimita saņemšanas iespēja ir svarīga 12% respondentu.58% aptaujāto māmiņu dzīvo galvaspilsētā, 33% - citā pilsētā, bet 9% - ārpus pilsētas teritorijas. Aptaujā piedalījās 300 māmiņas, kas ir “Māmiņu kluba” dalībnieces.Sandija Salaka, „Māmiņu Kluba” veidotāja: “Ir zināms, ka, tiklīdz ģimenē ienāk mazulis, ikdienas izdevumi palielinās. Jaunā ģimenes locekļa vajadzībām vecāki cenšas atlicināt pēc iespējas vairāk naudas līdzekļu, jo nepieciešamo lietu ir daudz. Līdz ar to ģimenēm jāpievērš lielāka uzmanība sava ģimenes budžeta plānošanai. Regulāras aptaujas mums palīdz noskaidrot jauno vecāku vajadzības, kā arī ļauj izvērtēt raidījuma “Māmiņu klubs” tematiku, lai tajā iekļautu pamācošas tēmas par naudas lietām.”„Māmiņu Klubs” ir iknedēļas TV raidījums jaunajiem vecākiem par un ap mazuļiem LTV 1. programmā, kā arī vecāku apvienība, kas šobrīd apvieno ap 7000 biedru no visas Latvijas.SEB grupa ir Ziemeļeiropas finanšu institūcija, kas sniedz bankas pakalpojumus 400 tūkstošiem uzņēmumu un institucionālo klientu un 5 miljoniem privātpersonu Skandināvijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Polijā, Ukrainā, Krievijā un ir starptautiski pārstāvēta vēl 10 valstīs. Uz 2006. gada 31. decembri SEB aktīvu apjoms ir 213 miljardi eiro, savukārt kopējais SEB grupai uzticētais aktīvu apjoms pārvaldīšanā veido 139 miljardus eiro.
Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com.
Papildu informācijai:
Agnese Gribuste, Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja – 67779978, 29149306 [email protected]
Vairāk par SEB Unibankas grupu: www.seb.lv
SEB Unibankas jaunākās ziņas mobilajā telefonā: seb.lv/wap
www.maminuklubs.lv