Jūsu uzņēmums apmēram desmit gadu nodrošina autorizēto Honda servisu. Līdz ar to var pieņemt, ka plāns drīzumā sākt šī zīmola automašīnu un citu izstrādājumu tirgošanu ir loģisks attīstības solis.
2008. gadā mēs no toreizējā Honda dīlera Bensons Auto iegādājāmies autocentru un plānojām turpināt darbu ar šo zīmolu, bet sanāca citādi. Iestājās krīze, tāpēc turpinājām tikai servisa pakalpojumus. Ir pagājis diezgan ilgs laiks, un šodien redzam, ka zīmolu var attīstīt tālāk.
No publiski pieejamās informācijas jaušams, ka pievērsīsieties ne tikai Honda automašīnu tirdzniecībai.
Honda ir viens no četriem visvērtīgākajiem auto zīmoliem pasaulē. Taču Honda tiešām ir ne tikai automobiļi un motocikli, bet arī cita motorizēta tehnika – pasaulē ļoti populārie laivām pievienojamie motori, piepūšamās motorlaivas, tāpat atsevišķs atzars ir arī dārza un mauriņa kopšanas roboti, ģeneratori, sūkņi, celtniecības tehnika u. c. Ar to visu mēs ļoti nopietni gatavojamies nodarboties. Skaidrs, ka tā cenas ziņā nav ļoti lēta tehnika, bet tā ir tik kvalitatīva un darbspējīga, ka, pareizi uzturēta, var kalpot vairākām paaudzēm.
Protams, mēs vēlamies Honda izstrādājumus ne tikai pārdot, bet arī nodrošināt kvalitatīvu pēcpārdošanas apkalpošanu, apvienojot vislabāko pasaules praksi. Piedāvāsim kompleksu produktu, lai lietotājs izmantotu šo tehniku ilgus gadus – produkta iegādi, finansēšanu līzingā, tehnisko apkopi, vajadzības gadījumā remontu, uzglabāšanu utt. Tādējādi esmu drošs, ka sasniegsim labus rezultātus.
Visi šie lieliskie produkti ir pārstāvēti pasaules tirgū, bet Latvijā, pēc mūsu domām, to ir par maz un pēdējo desmit gadu laikā Honda ar savu zīmola slavu nav gana pārstāvēta. Ja runājam par automašīnām, Bensons Auto laikā Honda Latvijas auto tirgū bija ceturtajā vietā ar 8% tirgus daļu, 2007. gadā tika pārdotas ap 2600 jaunām Honda automašīnām – neticams daudzums, kas liecināja, ka Latvijā tās ir lieliski novērtētas un mīļas, ar augstu reputāciju un labu imidžu. Šodien Honda jauno auto tirgū Latvijā ir tikai 0,9% tirgus daļa.
Latvija ir ļoti maza valsts, mazs tirgus, tāpēc zīmola veiksme ir atkarīga no tā, kas un ar kādu aizrautību ar to nodarbojas. Piemēram, Toyota Latvijā pārstāv trīs dīleri, un šī zīmola vieglās automašīnas ir visvairāk pārdotās šajā valstī, lai arī citās Eiropas valstīs Toyota nav tik spoži rādītāji.
Visu interviju lasiet laikraksta Diena ceturtdienas, 9. augusta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Uģis