Pēdējo četru gadu laikā uzņēmums iegādājies 1205 jaunus vagonus, taču joprojām jūtams to trūkums, padomes sēdē informēja LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs. Prioritāte ir konteineru vagonu iegāde, jo tie nepieciešami Afganistānas kravu plūsmu nodrošināšanai, kā arī konteinervilcienu maršrutu attīstībai. Turklāt konteineru kravām ir lielāka pievienotā vērtība.
Mačs arī norādīja, ka valdībai vajadzētu pilnveidot normatīvos aktus, lai uzņēmums transporta pārvadājumos priekšroku varētu dot Latvijas izcelsmes eksporta kravām. Patlaban neesot noteikts, pēc kādiem kritērijiem organizēt transporta pakalpojumu sniegšanu un kuriem kravu īpašniekiem ļaut apiet rindu, ņemot vērā trūkstošo vagonu problēmas.
Ostu padomē gan tika norādīts, ka, iespējams, ES regulējums liedz šādu priekšrocību sarakstu izveidi, tomēr Satiksmes ministrijai ar Ekonomikas ministriju tika dots uzdevums izvērtēt kādas ir normatīvo aktu pilnveidošanas iespējas.
Vagonu trūkuma problēma radusies, jo Krievijā 95% vagonu parka ir privatizēts, un līdzīgu ceļu iet arī Ukraina un Kazahstāna. Tas nozīmē, ka pēc kravas nosūtīšanas privatizētie vagoni atgriežas pie īpašnieka. Iepriekš tika ekspluatēts kopējs vagonu parks, kas nepiederēja privātajiem, un tad vagoni nosūtītāja valstī atgriezās tikai pēc četriem mēnešiem, kad bija jāiziet tehniskās pārbaudes.
Lai situāciju risinātu, Mačs rosināja vagonus par pašizmaksu iznomāt privātuzņēmējam. Viņaprāt, tad vagoni ātrāk atgrieztos Latvijā.
Ostu padome šodien uzklausīja LDz ziņojumu par dzelzceļa ritošā sastāva atjaunošanas un papildināšanas iespējām un tā savlaicīgu nodrošinājumu Latvijas izcelsmes eksporta kravu iekraušanai Latvijas ostās un kravu pārvadāšanai uz NVS un Vidusāzijas valstīm. Šis jautājums Ostu padomes darba kārtībā tika iekļauts pēc Ekonomikas ministrijas priekšlikuma.
Ostu padome ir valdības izveidota institūcija, un to vada Ministru prezidents. Padome piedalās nozares politikas veidošanā, sniedzot priekšlikumus un atzinumus valdībai un citām institūcijām.