LDDK iestājas par nodokļa likmes samazināšanu no 1.5% uz likmi, kura būtu robežās no 0.2-0.5%. Tomēr tas vēl nav risinājums tiem darba devējiem, kuri jau ir saņēmuši nodokļu aprēķinu saskaņā ar spēkā esošo 1,5% likmi, tādēļ LDDK pieprasa valdībai izrādīt ieinteresētību jautājuma risināšanā, dodot atbildīgajām iestādēm uzdevumu ražošanas un tehnoloģiju ēkām veikt nodokļu pārrēķinu par 2007. gadu, piemērojot 0,5% likmi. LDDK aicina tām Valsts zemes dienesta apzinātajām 8000 ēkām, par kurām pēc jauno kadastra vērtību aprēķina maksājamais NĪN ir lielāks par 1000 LVL. LDDK aicina valdību un atbildīgās institūcijas, aktīvi strādāt pie diferencētas NĪN likmju izstrādes, kas stātos spēkā ar nākamā gada janvāri, klasificējot ēkas privātmājās, dzīvokļos, komercobjektos un industriālos vai ražošanas objektos. Valdībai ir jāuzņemas iniciatīva problēmas risināšanā dodot skaidru uzdevumu atbildīgajām institūcijām jautājuma risināšanā. Pretējā gadījumā paaugstinātas inflācijas apstākļos, kad visiem spēkiem jāveicina uzņēmumu eksporta pieaugums atsevišķās nozarēs NĪN aprēķins par 2007. gadu ne tikai draud ar eksporta apjoma samazināšanos, bet arī darba ņēmēju noturēšanu, jo līdzekļi, kurus uzņēmumi bija plānojuši ieguldīt uzņēmuma attīstībā un novirzīt darbinieku atalgojuma palielināšanai būs jānovirza nodokļa nomaksai, apdraudot to darba devēju likviditāti, kuri jau ir uzsākuši jaunu ražošanas ēku projektu īstenošanu ar mērķi tās pārvietot ārpus pilsētas centra. Papildus LDDK aicina Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju izstrādāt NĪN atlaižu piemērošanas metodoloģiju pašvaldībām, lai darba devēji pārskatāmi varētu pieprasīt un saņemt no pašvaldībām NĪN atlaides. Par LDDKLatvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) ir lielākā darba devēju intereses pārstāvošā organizācija uzņēmējdarbības vides uzlabošanas, izglītības, nodarbinātības, sociālās drošības, veselības aprūpes, darba tiesību un darba aizsardzības jomās. LDDK apvieno 35 Latvijas tautsaimniecībā ievērojamas nozaru, profesionālās asociācijas un federācijas, kā arī uzņēmumus, kuros strādā virs 50 darbiniekiem. LDDK biedri nodarbina vairāk kā 30% no Latvijas darbaspēka.LDDK ir sociāli ekonomisko sarunu partneris Saeimai, Ministru kabinetam un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai. LDDK veicina sociālā dialoga izveidi pašvaldībās ar trīspusējo konsultatīvo padomju starpniecību. LDDK ir pārstāvēta nacionāla līmeņa komisijās un padomēs, tai skaitā NTSP (Nacionālās trīspusējās sadarbības padome un tās apakšpadomes), tādējādi nodrošinot uzņēmēju viedokļa pārstāvniecību un līdzdalību LR normatīvo aktu izstrādē un pozīciju sagatavošanā ES. Starptautiski LDDK ir pārstāvēta Starptautiskajā darba devēju organizācijā (IOE), Eiropas Biznesa Konfederācija, kas ir nozīmīgākais Eiropas uzņēmēju interešu pārstāvis ES institūcijās. LDDK novērotāja statusā piedalās Uzņēmējdarbības un rūpniecības konsultatīvajā padomē (BIAC) pie Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijā (OECD).Sīkāka informācija www.lddk.lv Kontaktpersona:Agnese Alksne, LDDK korporatīvās pārvaldes eksperteTālr.: 7325169, e-pasts: [email protected]
LDDK: Eksports draud strauji samazināties, ja atbildīgās institūcijas nesniegs atbildi uzņēmējiem par NĪN samazināšanu līdz 0,2%
Kadastra vērtības aktualizācijas rezultātā esošā 1,5 % likme ir kļuvusi nesamērīga un var izraisīt krīzi, kas draud ar Latvijas ražotāju konkurētspējas samazināšanos un tam sekojošu eksporta apjomu kritums, jo finanšu līdzekļus vairākos ražojošos uzņēmumos, būs jānovirza nodokļu nomaksai tā vietā, lai tos ieguldītu attīstībā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.