Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Lietuvā un Igaunijā alus ir populārāks nekā Latvijā

Lietuvā un Igaunijā alus ir populārāks dzēriens nekā Latvijā, liecina AS Cēsu alus un tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktais pētījums_ Baltijas alus indekss._Baltijas alus indekss parāda, cik daudziem cilvēkiem alus ir iecienītākais dzēriens, cik bieži tas tiek dzerts un kādās situācijās priekšroka tiek dota alum, nevis citiem alkoholiskajiem dzērieniem.

Pētījumā pirmo vieto ieņem Lietuva, kur alus indekss ir 55,5 no 100 iespējamiem punktiem, uzrādot pieaugumu 0,9 punkti pret 2010.gadu. Igaunijā alus indekss ir 51,6 punkti (kritums 3,5 punkti), bet Latvijā - 49,9 punkti (kritums 0,6 punkti).

Igaunijā 38% respondentu dzer alu divas vai trīs reizes nedēļā, kamēr Latvijā šis rādītājs ir gandrīz uz pusi mazāks - tikai 22%.

Ja  pirms trīs gadiem Latvijā par iecienītāko dzērienu tika atzīts vīns, alu atstājot otrajā vietā, tad 2011.gadā šī attiecība ir mainījusies Latvijas sabiedrībai atzīstot alu par populārāko dzērienu.

Alus Latvijā tradicionāli ir un saglabā savas līderpozīcijas kā iecienītākais dzēriens tieši vīriešu vidū (47%), tomēr alus kopš 2009.gada kļuvis iecienītāks arī sieviešu auditorijā (+5%). Sieviešu auditorijā aug arī alus kokteiļu popularitāte. Interesanti, ka alus patēriņš un popularitāte aug arī visos Latvijas reģionos, izņemot Rīgu, kur alus patēriņš nedaudz samazinājies un atgriezies 2009.gada līmenī.

Latvijā tradicionāli iecienītākais ir gaišais alus (56%), tomēr vērojot jaunu alus tirgus nišu ekspansiju vietējā tirgū, šogad pētījumā tika iekļauts arī jautājums par nefiltrētā alus popularitāti – rezultāti apliecina, ka 15% respondentu iecienījuši tieši šādu – nefiltrētu alu. Nefiltrētā alus izplatība un popularitāte ir jauna tendence tieši Latvijā, jo pārējās Baltijas valstīs tipisks ir visnotaļ neitrāla rakstura viegls alus, bez īpašas pēcgaršas.  

Gadu gaitā pieaug vienai alus šķirnei lojālo patērētāju loks – katrs 6 respondents apgalvo, ka viņš izvēlas tieši vienu, savu iemīļoto alus zīmolu. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem diviem gadiem, patērētāji aizvien vairāk uzmanību pievērš alus cenai (+3%) un ražotājam (+2%), tomēr par galveno izvēles kritēriju alus iegādē atstājot garšu – 49%.

Aptaujājot iedzīvotājus par to, kāds sabiedrības vērtējumā ir tipisks latviešu alus, bez iepriekšējos gados atzītās izteiktās rūgtenu apiņu garšas, šogad vērtējumos parādās jaunas nianses, minot alus tumīgumu un karameļu nokrāsu, ko var skaidrot ar aizvien plašāku nefiltrētā alus cienītāju loku.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses