"Man nav izskaidrojuma, kāpēc līdzšinējā piedāvājumā bija piedāvāts maršruts, kas praktiski apiet Rīgu. Tas mūs noteikti neapmierina. Šajās dienās mēs arī strādājam pie tā, lai identificētu jaunu maršrutu vismaz pasažieriem. Iespējams, varētu skatīt iespēju nodrošināt pieeju ostai, kravas vilcieniem. Mums noteikti svarīgi ir iekļaut arī šajā maršrutā pieeju lidostai. Turklāt izskatās, ka ir vajadzīgs ne tikai viens Daugavas šķērsojums, bet varbūt pat divi. Arī pie tā mēs patlaban strādājam," pastāstīja ministrs.
Ronis sacīja, ka maršruts ir vēl maināms, taču tas būs jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju. "Mēs arī Eiropas komisāra [Sīma Kallasa] vizītes laikā šeit teicām, ka mūs neapmierina esošais maršruts," viņš piebilda.
Runājot par Latvijas nostāju attiecībā uz šo projektu, Ronis paskaidroja, ka Latvija to atbalsta, ja zina, no kurienes nāks finansējums un lielās projekta izmaksas netiks uzliktas uz nodokļu maksātāju pleciem.
"Mana attieksme ir tāda – Eiropas valstīm ir nepieciešama Eiropas infrastruktūra, tātad arī Rail Baltica 2, kas paredz būvēt Eiropas platuma sliedes. Lai to realizētu, pirmkārt, ļoti svarīgs ir finansējuma avots. Otrkārt, ir svarīgi arī saprast, kas būs operators šai dzelzceļa infrastruktūrai. Treškārt, kas segs uzturēšanas izmaksas šai infrastruktūrai. Visos trīs uzskaitītajos punktos ir iekļautas arī mūsu bažas par to, vai šīs izmaksas negulsies uz jau mūsu esošās dzelzceļa infrastruktūras vai pat vispār kopējās satiksmes infrastruktūras pleciem. Ja tā notiek, tas padarītu mūsu jau esošo infrastruktūru gan tagad, gan nākotnē par mazāk konkurētspējīgu reģionā. Tas nozīmē, ka arī mūsu ostas paliek mazāk konkurētspējīgas," klāstīja ministrs.
Pēc viņa teiktā, pašlaik vēl nav skaidrības par projekta finansējumu. "Lai gan mūsu kaimiņiem arī nav īsti skaidrības par finansējumu, viņi nepārprotami šo projektu atbalsta. Viņi politiski jau ir izteikuši šim projektam lielu atbalstu. Mēs savukārt uzrunājam Eiropas transporta komisāru Sīmu Kallasu, lai rastu atbildes uz šiem jautājumiem. Taču man pašlaik ir sajūta, ka arī komisāram un Eiropas Komisijai nav nepārprotamas atbildes, no kurienes būs finansējums un no kurienes tiks segti uzturēšanas izdevumi," pavēstīja Ronis.
Rail Baltica projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni, un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai.