Trešdien, 25. aprīlī, svinīgā pasākumā LGS valdes un konkursa žūrijas komisijas priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš ARHIS ARHITEKTI vadītājam Andrim Kronbergam pasniedza simbolisku čeku par galveno balvu – 35 tūkstošiem eiro. Prēmija tiks pārskaitīta uz biroja kontu.
Otro vietu un 20 tūkstošu eiro balvu ieguva personu (piegādātāju) apvienība NRJA/CPMG (Latvija un Lielbritānija).
10 tūkstošu eiro vērtā īpašā veicināšanas balva par funkcionāli veiksmīgāko LGS administratīvā korpusa un teritorijas organizācijas plānojumu tika piešķirta SIA Avotiņš, Vincents un partneri (Latvija).
Tāpat žūrija piešķīra trīs veicināšanas balvas piecu tūkstošu eiro apmērā. Balvu par arhitektoniski savdabīgo gaisa satiksmes vadības torņa risinājumu saņēma apvienība 1PAX, SEMPERVIRENS, EGIS (Francija). Par ideju veidot gaisa satiksmes vadības torni koka konstrukcijās balvu ieguva apvienība AREP-SETEC-REM PRO (Francija un Latvija), bet par racionālāko gaisa satiksmes vadības torņa funkcionāli tehnisko risinājumu - apvienība Būvdizains un ADPI (Latvija un Francija).
Konkursa mērķis bija iegūt arhitektoniski augstvērtīgu un funkcionāli pārdomātu, nolikumā un projektēšanas programmā ietvertajām prasībām atbilstošu un ekonomiski pamatotu metu gaisa satiksmes vadības tornim.
Rezultātā ir iegūts funkcionāli veiksmīgs arhitektoniskais risinājums, kuru realizējot, tiks izveidota LGS aviodispečeriem optimāla darba vide, kas būs atbilstoša drošu gaisa satiksmes vadības pakalpojumu sniegšanai.
"Jaunajā tornī strādājošajiem gaisa satiksmes vadības dispečeriem vissvarīgākais būs funkcionalitāte - lidostas pārredzamība, iekštelpu plānojums, iespējas izvietot iekārtas utt. Uzvarētājs piedāvā optimālāko risinājumu, taču, izvēloties labāko metu, tika ņemta vērā arī tā arhitektoniskā kvalitāte, kuru izvērtēja nozarē atzīti arhitekti," norāda LGS valdes priekšsēdētājs un žūrijas komisijas vadītājs Dāvids Tauriņš.
Iesniegtos metus izvērtēja starptautiska žūrijas komisija, kurā strādāja norvēģu pilsētplānotājs un arhitekts Ole Vīgs, arhitekts, Vācijas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēja DFS ēku projektu nodaļas vadītājs Stefans Hūbers, arhitekti Jānis Dripe, Uģis Kaugurs un Ingurds Lazdiņš, būvinženieris Normunds Eglītis, kā arī LGS un lidostas Rīga speciālisti.
Piedāvātos risinājumus iepriekš vērtēja arī kompetenta tehniskā komisija, kas savu atzinumu sniedza žūrijai.
Nepieciešamību būvēt jaunu GSV ir radījusi lidostas attīstība, kuras gaitā ir gan būtiski pagarināts skrejceļš, gan ievērojami palielinājies lidojumu skaits, gan izveidojušās "aklās zonas". Vecā, 1973. gadā būvētā torņa augstums nav pietiekams, lai nodrošinātu nepieciešamo teritorijas vizuālo pārredzamību un modernas tehnikas izvietošanu nākotnē.
Torņa būvniecību plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām. Projekts tiks finansēts no LGS pašu līdzekļiem un banku aizdevuma, kā arī tiks meklētas iespējas piesaistīt Eiropas Savienības līdzfinansējumu.
Diagnoze