Kā skaidro VID, preču piegādē iesaistītajai personai attiecīgās valsts muitas iestādes ir jāinformē par precēm, kas tiek ievestas ar autotransportu, ne vēlāk kā divas stundas pirms to ievešanas Muitas savienības teritorijā.
VID skaidro, ka muitas iestāžu iepriekšēja informēšana par ievedamām precēm ir nepieciešama, lai savlaicīgi nodrošinātu riska analīzi, proti, muitas iestādes jau pirms transportlīdzekļa ar kravu ierašanās robežšķērsošanas vietā veiks datu analīzi, izmantojot riska pārvaldības sistēmas. Tādējādi iepriekšējās informēšanas ieviešana būtiski samazinās muitas procedūru noformēšanas laiku, kā arī pārvadājuma izmaksas.
Ja informācija savlaicīgi netiks sniegta, tas var kļūt par iemeslu papildus muitas kontroles pasākumiem, kas savukārt ievērojami paildzinās preču piegādi.
Ja kravai tiek piemērota tranzīta muitas procedūra, tad par precēm ir jāiesniedz tāds datu apjoms, kāds ir noteikts tranzīta deklarācijas noformēšanai, proti, dati par preču nosūtītāju un saņēmēju, nosūtītājvalsti un saņēmējvalsti, deklarētāju, pārvadātāju, transportlīdzekli, preces nosaukumu, kodu, vērtību, bruto svaru vai apjomu, kravas vietu skaitu, preču piegādes galamērķi, plānoto preču pārkraušanu, muitas robežas šķērsošanas laiku un vietu, kā arī, ja nepieciešams, par dokumentiem, kas apliecina noteiktu ierobežojumu ievērošanu preču pārvietošanai pāri muitas robežai.
Bet, ja ievedamām precēm tiks piemērota cita muitas procedūra, tad muitas iestādē iepriekš elektroniski jāiesniedz dati par transportlīdzekli, preču izcelsmes un piegādes galamērķa valsti, pārvadātāju, preču nosūtītāju (pārdevēju) un saņēmēju, kravas vietu skaitu, preču iepakojumu veidiem un marķējumu, preces nosaukumu un kodu, bruto svaru vai apjomu, starptautiskās preču transporta pavadzīmes (CMR) sastādīšanas laiku un vietu, muitas robežas šķērsošanas laiku un vietu, kā arī par tādu preču esamību kravā, kuru ievešana Muitas savienībā ir ierobežota vai aizliegta.