Diskusijās par tālmācības lomu izglītības sistēmā bieži tiek pārprasts tālmācības jēdziens. Tas nenozīmē, ka skolotājs izmanto to pašu metodiku, ko klātienes skolās, tikai vadot stundas tiešsaistē. Tālmācība būtībā ir mācīšanās sev ērtā vietā, laikā un tempā, izmantojot pēc speciālas metodikas sagatavotus mācību materiālus: video, testus, pašpārbaudes darbus u. c. Lai tālmācība būtu kvalitatīva, liela nozīme ir tam, vai pedagogi izprot šīs mācību formas atšķirības.
Izglītības un zinātnes ministrijas rosinātie kritēriji tālmācībai, piemēram, par atbilstošu tehnisko vidi, atbalstu izglītojamajiem, pedagogu zināšanām un mācību materiālu kvalitāti, ir samērīgi un nepieciešami, turklāt daudzas skolas īsteno šādus kritērijus jau patlaban, piemēram, nodrošinot karjeras konsultantus, tiešsaistes konsultācijas ar pedagogiem u. c. Konsultanti tālmācības skolās ir īpaši svarīgs aspekts, turklāt jāspēj nodrošināt vismaz vienu konsultantu uz 30 audzēkņiem, lai saziņa būtu pietiekami operatīva.
Tālmācībai kā izglītības ieguves veidam noteikti ir vieta Latvijas izglītības sistēmā arī nākotnē. Lai spētu piedāvāt arvien kvalitatīvāku izglītību, svarīga ir pedagogu pilnvērtīga sagatavotība un zināšanas par tālmācības metodiku, tāpēc esmu vairākkārt rosinājis iekļaut mācību kursus par tālmācību arī pedagoģijas bakalaura studiju programmās. Turklāt šos studiju kursus nepieciešams īstenot tieši tālmācības formā, lai to pošie pedagogi izprastu ne tikai saturu, bet arī formātu.
Ir jāturpina tālmācības attīstība Latvijas izglītības sistēmā, lai nodrošinātu pieejamu, kvalitatīvu un mūsdienīgu izglītību visiem. Tehnoloģiju sniegtās iespējas ļauj radīt interaktīvu un efektīvu mācību vidi, kas pielāgojas dažādām skolēnu vajadzībām un dzīves situācijām. Lai gan pastāv izaicinājumi, tomēr tie ir pārvarami tad, ja pedagogi ir pienācīgi sagatavoti un ja valsts politika atbalsta inovatīvu mācību pieeju. Tālmācība nav tikai alternatīva klātienes izglītībai, bet gan pilnvērtīgs un daudzpusīgs mācību veids, kas palīdz attīstīt pašvadītas mācīšanās prasmes un sagatavo skolēnus dzīvei digitālajā laikmetā.