Tūrisma nozare atrodas būtisku izmaiņu procesā, secināts konsultāciju uzņēmuma McKinsey&Company nesen publiskotajā pētījumā Situācija tūrisma un viesmīlības nozarē 2024 (nosaukums angļu valodā – The state of tourism and hospitality 2024).
Ceļo vairāk, bet prioritātes citas
McKinsey&Company veiktajā pētījumā atklāts, ka patlaban radikāli mainās ceļotgribētāju vēlmes un izvēlētie galamērķi, turklāt pieaug pieprasījums pēc tā dēvētajiem ceļojumiem pieredzes gūšanai un pēc luksusa ceļojumiem, kas attiecīgi prasa no tūrisma nozares inovatīvas biznesa stratēģijas un kopumā pamatīgi reformē ceļojumu industriju.
Norādītas arī būtiskākās tendences, kurām, pēc pētījuma autoru domām, nepieciešams pievērst īpašu uzmanību.
Pirmā tendence ir tāda, ka liela daļa ceļojumu notiek tuvu mājām. Lai gan starpvalstu ceļojumi "var piesaistīt uzmanību mediju virsrakstos, tomēr ieinteresētajām personām nevajadzētu atstāt novārtā lielās iespējas, tā sakot, savā pagalmā. Iekšzemes ceļojumi joprojām veido lielāko daļu no ceļojumu izdevumiem, turklāt iekšzemes tūrisma segments turpina augt", secināts pētījumā.
Otrā būtiskā tendence ir tāda, ka ceļotgribētāji arvien biežāk izvēlas ceļošanu paši pēc saviem nosacījumiem. "Interese par ceļošanu pieaug, bet ceļotājus vairs neapmierina viena universāla pieredze. Individuāla personalizācija ne vienmēr ir praktiska, taču gudri tūrisma nozares pārstāvji var izmantot segmentāciju, lai uzlabotu savus piedāvājumus.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 19. jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00