Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Influenceri

2022. gads influenceru mārketingā starp inflāciju un karu Ukrainā

Ir skaidrs, ka pēdējos gados Covid-19 pandēmija nesa pārmaiņas un izaugsmi, tajā skaitā attīstījās cilvēku digitālās prasmes, kas radīja influenceru nozares izaugsmi, palielinoties pieprasījumam pēc digitālajiem pakalpojumiem. Savukārt aizvadītais gads iezīmējās ar Krievijas uzsākto karu Ukrainā. Tas lika pārskatīt vērtību skalu un mainīja influenceru mārketinga nozīmi, parādot, kuri influenceri un viedokļa līderi ir gatavi atkāpties no potenciālajiem labumiem un ienākumiem, apturot reklāmas kampaņas un iestājoties par palīdzību Ukrainai.

Influenceris / intelektuālis – kāda starpība?

Nesenais skandāls, kur kāda sociālo tīklu slavenība noliedzoši izteicās par homoseksuāliem cilvēkiem, raisīja plašākas diskusijas arī ārpus nosacītā Instagram burbuļa. SestDiena interesējas, vai tas bija tikai atsevišķs gadījums, vai arī mūsdienu pasaulē influenceri tik tiešām var ieņemt arī intelektuāļu lomu.

PTAC: Latvijā vēl neviens influenceris nav sodīts par negodīgu komercpraksi

Latvijā uz influenceriem reklāmas jomā attiecas tādi paši noteikumi kā uz citiem komersantiem, taču, lai arī pārkāpumi šajā jomā ir novēroti, pagaidām neviens influenceris sodu par negodīgu komercpraksi un reklāmu nav saņēmis, intervijā aģentūrai LETA atzina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.

Reklamēt atbilstoši likumam

Pēdējā laikā arvien biežāk uzņēmumi izvēlas savu produkciju/ pakalpojumus reklamēt ar ''influenceru'' jeb satura veidotāju palīdzību. Tas ir ne tikai efektīvāks veids, kā sasniegt pēc iespējas lielāku patērētāju auditoriju, bet arī zināmā mērā ''lētāks'' un pelnošāks reklāmas veids. Vairākumā valstu, tostarp arī Latvijā, satura veidotājiem, tāpat kā reklāmas aģentūrām, ir jāievēro likumi, kas nosaka, kādā veidā drīkst reklamēt dažādus produktus un pakalpojumus.

PTAC aicina patērētājus būt piesardzīgiem attiecībā uz influenceru sniegto informāciju

Tā kā patlaban viens no populārākajiem preču un pakalpojumu reklamēšanas veidiem ir sadarbība ar satura veidotājiem jeb influenceriem, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pērn īstenoja uzraudzības projektu Situācijas izpēte, uzraudzība par influenceru mārketingu sociālajos tīklos un ieteikumu izstrādāšana. Projekta ietvaros sociālās saziņas vidē Instagram tika konstatēti pārkāpumi, informē PTAC pārstāve Evija Lene.

PTAC sācis Latvijas influenceru uzraudzību

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sācis Latvijas influenceru uzraudzības programmu, jo liela daļa Instagram un Youtube viedokļu līderu pārkāpjot Reklāmas likumu un maldina savu auditoriju. Vienlaikus, arvien redzamāk sašķēlusies pati Latvijas influenceru vide, kad kvalitatīvā satura veidotāji un blogeru ētikas ievērotāji kritizē naudas mediniekus, – vēsta LNT TOP10.

Influenceru videi vajadzīgi iekšējie ētikas kritēriji

"Būtu labi, ja influenceru vide tiktu sakārtota un īstenotu pašsakārtošanos. Es nedomāju, ka Latvijā ir vajadzīga influenceru sertifikācija, jo daudz būtiskāka ir pašregulācija," intervijā Magdai Riekstiņai pauž daudznozaru tehnoloģiju uzņēmuma Draugiem Group pārstāvis Jānis Palkavnieks.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide