Cilvēki fotogrāfijās ir brīvi, nepiespiesti, brīžiem pat neticami, ka tā ir Padomju Latvija. Fotogrāfs Andrejs Strokins stāsta par savas grāmatas Palladium tapšanu.
"Mēs Latvijas ekspozīcijā gribam graut mītu, ka Latvija ir postsociālisma valsts, ko klāj meži un padomju tipveida apbūve," apgalvo arhitekts Matīss Groskaufmanis. Viņš ir viens no 2018. gada Venēcijas biennāles 16. Starptautiskās arhitektūras izstādes Latvijas ekspozīcijas 100 gadi kopā un atsevišķi kuratoru komandas.
"Man patīk mana dzīvošana," saka Jaunā Rīgas teātra aktieris Vilis Daudziņš, ieskatījies acīs Ļeņina fantomam, ungāru dienesta suņiem, varonībai, viendienītei, Ievai Puķei un greizsirdībai Raimonda Celma izskatā.
"Galvenā loma man dzīvē ir iedevusi pilnīgi jaunu posmu," saka Liepājas teātra aktrise Anete Berķe, laižoties ģenerāļa Gablera meitas Hedas sarežģītajos psihes labirintos.
"Gribētos, lai latviešu mūzika pasaulē skanētu biežāk," uzsver Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra goda diriģenta titulu ieguvušais maestro Vasilijs Sinaiskis.
Man uzreiz bija skaidrs, ka man būs varone, kas visu
romānu tikai slauks govi, – Arno Jundze uzrakstījis romānu Sarkanais dzīvsudrabs – stipru 90. gadu koncentrātu
Izrāde Līdzjūtība. Ložmetēja stāsts, ar kuru šveiciešu aktrise Ursina Lardi viesojās Homo Novus, atstāj aiz sevis jautājumu – bet kā tad palīdzēt mūsdienu pasaulē, kur pati palīdzēšana ir kļuvusi par biznesa sastāvdaļu?
Pēc režisora Kšištofa Varlikovska un diriģenta Filipa Žordāna iestudētās Džuzepes Verdi operas Dons Karloss pirmizrādes Parīzē Elīna Garanča atbildēja uz KDi jautājumiem
"Dziedātājai ir jābūt spēcīgai kā Angelai Merkelei un Hilarijai Klintonei un sievišķīgai kā vissmalkākajai kurtizānei," uzskata Soņa Jončeva – viena no spožākajām zvaigznēm operas pasaulē
"Rakstu tā, kā patīk man pašam, un ceru, ka tas varētu patikt arī kādam no kaimiņu mājas," pirms Turaidas Rozes jauniestudējuma pirmizrādes apgalvo Latvijas Nacionālās operas direktors, populārais komponists Zigmars Liepiņš
Es vēlos klausītāju uzrunāt tieši un godīgi, acīs skatoties – saka komponists, pedagogs un publicists, Latvijas Radio 3 programmas Klasika programmu vadītājs Andris Dzenītis. Ziemas koncertsezonu šomēnes ieskandina trīs viņa jaundarbu pasaules pirmatskaņojumi visā Latvijā.
"Esmu strādājošs mūziķis un tā turpināšu, cik ilgi vien spēšu. Uz mana galda vienmēr ir kāds iesākts darbs," uzsver britu komponists, diriģents, pedagogs un producents Džons Raters. 24. septembrī meistars svinēs 72. dzimšanas dienu, bet pensionāra vaļa viņu neinteresē.
Režisore Indra Roga no šīs sezonas ir Valmieras Drāmas teātra mākslinieciskā vadītāja. Vakar priekškars vērsās viņas jauniestudējumam Latvijas Nacionālajā teātrī – Ingas Ābeles Klūgu mūka skatuves versijai.
Imanta Kalniņa dziesmas turpina skanēt. Grupa Autobuss debesīs un kamerorķestris Sinfonietta Rīga Dzintaru koncertzālē piedāvās arī kaut ko iepriekš nedzirdētu. Solists Marts Kristiāns Kalniņš pieļauj, ka grupai varētu rasties kaut kas jauns arī ierakstu formātā, kaut arī pašlaik viņš vairāk muzicē ar kolektīvu Raxtu raxti
Krista Dzudzilo: "Tas, kas mūs abus interesē teātrī, noteikti ir viens ceļš, tomēr es vairāk ticu vizuālajai mākslai, bet Reinis vienmēr ir bijis tas, kurš aizstāv teātri."
"Man svarīgākās ir idejas un līdz pilnībai noslīpēta festivāla dramaturģija, kas blīvajā Latvijas festivālu ainavā ir samērā unikāla lieta," uzsver Latvijas Jaunā teātra institūta direktore un festivāla Homo Novus rīkotāja Gundega Laiviņa.
"Labas izdevniecības ir tādas, kas autoriem nediktē priekšā, par ko būtu jāraksta grāmatas," uzskata Baltvilka balvas 2017 laureāte vācu rakstniece Anete Mīrsva.
"Māksliniekam ir jābūt godīgam cilvēkam ar tīru sirdsapziņu," uzsver viena no spožākajām mūsdienu vijolniecēm Liza Batiašvili – mūziķe, kura nebaidās runāt par politiku. Drīz dzirdēsim viņu Pērnavā un Rīgā
Vai grāmatvedība var būt radoša? Vai māksla ir savienojama ar uzņēmējdarbību? Latvijas Kultūras akadēmija kopā ar Rīgas Tehnisko universitāti izveidojusi nebijušu studiju programmu – Radošās industrijas.