"Ventspils mutvārdu reklāmas indekss sešu aptaujāto tūrisma galamērķu vidū ir visaugstākais Latvijā – plus 84," pastāstījis Vidzemes augstskolas Mārketinga lektors Andris Klepers. Šis indekss norāda proporcijas starp tiem aptaujātajiem, kuri galamērķi labprāt ieteiktu citiem jeb reklamētājiem, un tiem, kuri neieteiktu jeb neslavas cēlājiem, un ļauj izmērīt mutvārdu reklāmas spēku dažādu mērķauditoriju skatījumā. Aptauja notika arī Rundālē, Siguldā, pie Usmas ezera, Rāznas nacionālajā parkā un Vidzemes jūrmalā.
Kā argumenti Ventspils reklamēšanai tiek minēti, ka pilsēta ir skaista, sakopta un bagātīgi rotāta ziedu skulptūrām. Ceļotājus priecē renovētās padomju laika mājas, arhitektūra, sakārtotā vecpilsēta un plašās iespējas atpūtai kopā ar bērniem. Šeit ir interesanti, daudz neparasta un apskates vērta, bet pilsētas tēls raksturots kā progresīvs un minams par paraugu citām pilsētām.
Viesi draugiem ieteiktu apskatīt Ventspils muzejus, promenādi, molu, ostu, dzīvot Piejūras kempingā. Kā pozitīvu faktoru aptaujātie min pilsētai raksturīgo mieru, klusumu un iespēju atpūsties bez pūļa klātbūtnes un cilvēku burzmas. Šeit iebraucēju ērtībai ir izvietotas norādes, nav jāmaksā nevienā no daudzajām stāvvietām, var ērti piebraukt, lai apskatītu ostu un padomāts par tualešu izvietošanu.
Ceļotāji, sniedzot atbildes, norāda, ka gribētu Ventspilī dzīvot un jūtas šeit kā ārzemēs. Viņi uzskata, ka pilsētā dzīvo draudzīgi cilvēki. Ciemiņus apmierinājis arī ēdiens un serviss, garšojis Užavas alus.