Rīgā iespēja ieraudzīt uz ielas Cadillac Escalade ir pat lielāka nekā Londonā, taču Detroitas lepnums ir un paliek nesaprasta eksotika. Turklāt vēl pirms pieciem gadiem ģerboņoto automobiļu interjeri nebija labāki par 90.gadu Opel, bet vadāmību un gaitas īpašības nebija pat vērts salīdzināt ne ar vāciešiem, ne Lexus. Taču Cadillac mainās.
Šifrs nosaukuma vietā
Interese par Cadillac noteikti būtu lielāka, ja tiem būtu
saprotamāki nosaukumi. Indeve apzīmēt visus modeļus ar trīsburtu
kombinācijām, kuru atšifrējums ir pa spēkam tikai to izgudrotājam,
nekādi neveicina atpazīstamību. No sarunā iepīta koda nosaukuma
"piecsimt trīsdesmitais" mēs nekļūdīgi identificējam ne tikai BMW
modeli, bet pat konkrētu motoru. Morzes ābeces signāls "es-tē-es"
neraisa ne mazākās asociācijas ar Cadillac STS, bet gan ar
saīsinājumu no nesimpātiska, medicīniska vārdu salikuma. Cadillac
abrakadabra sākas ar modeli BLS. Taču, tā kā to ražo Zviedrijā,
aprīko ar itāļu dīzeli un vispār nepārdod Amerikā, īsts Cadillac
sākas ar CTS.
Lasvegasas ugunis
Skarbie, kā no akmens iztēstie mūsdienu Cadillac ir pavisam citādi
nekā tehnoloģiskie, vēsie vācieši. Gluži kā no zobenu asmeņiem
saliktais CTS radikāli atšķiras no vācu un japāņu konkurentiem.
Fotokamera nespēj pilnībā atainot CTS proporcijas. 4,8 metrus
garais auto ir mazliet pieplacis zemei, un slīpā aizmugurējā stikla
dēļ izskatās pēc fantastiska sacīkšu auto. Platās riteņu arkas
kontrastē ar augstiem sāniem. CTS ir kā reāls konceptauto, kurā
vienmēr ir vieta nelielam pārspīlējumam. Sērijveida modelī flirts
ar skatītāju parasti tiek likvidēts, bet CTS aizgājis tautās ar
visiem pārspīlējumiem, lai tā būtu lielrūtainā radiatora reste vai
metru garš stopsignāls. Naktī, kad CTS aizmugurē ieslēdzas visa tur
ieskrūvētā iluminācija, tā vien gribas iesaukties: "Viva, Las
Vegas!"
Amerikāņu dendijs
Cadillac saloni veikuši kolosālu evolūcijas lēcienu, izlaižot
vismaz divas attīstības pakāpes. Pa kuru laiku viņi to paspēja?!
Vēl vakar tas bija kaut kas grumbuļaini brūns ar ļodzīgām pogām,
bet šodien Cadillac interjers ir tikpat kvalitatīvs kā Lexus. CTS
iekšiene sastāv no augstvērtīgām plastmasām, teicami sašūtas ādas
un nedaudz alumīnija imitācijas. Viduskonsole ir šaura kā Honda
Legend, un funkciju pārbagātība uzkrāvusi ergonomiķiem uzdevumus,
ar ko tie ne visur tikuši galā. Cadillac CTS kokpits koncentrējas
nevis ap elektriski regulējamo stūri vai Optrion "pulksteņiem" ar
naivu, sarkanu pārnesumu rādītāju, bet gan krāsainu touch-screen
displeju, kas izbrauc tieši no viduskonsoles augšas. Tas ir skaists
un ērts un tumsā ievelkas atpakaļ savā alā, atstājot redzamu tikai
augšējo maliņu, uz kuru automātiski pārkārtojas radiostacijas. Žēl,
ka ar ideāli sagrafēto displeju nevar vadīt klimata sistēmu.
Miniatūrās pogas, kam uzticēta arī sēdekļu apsilde/ventilācija,
kopā ar tikpat maziem displejiņiem nobāztas pašā apakšā.
Nesaostu - neticētu
Pārliecināt pircēju ar 50 tūkstošiem eiro kabatā par to, ka
Cadillac CTS salons ir piemērota vieta, kurā investēt savu naudu,
nu vairs nav grūti, taču automobilim vēl ir arī jābrauc. Premium
automobilim piedevām jābrauc labi, un tas ir punkts, kurā Cadillac
parasti bijis vājš.
Bijušais Cadillac imidžs, kurā nesteidzīgi šūpojas mīksti atsperotas un dīvāniem piestūķētas asfalta liellaivas, nav īstā vide, kur varētu piedzimt sportisks un dārgs auto ar asu kā žilete vadāmību. Tāpēc no CTS var apstulbt. Braukt ar aizvērtām acīm nav sevišķi laba doma, bet, ja vien jūs pamēģinātu, tad pavisam viegli noticētu, ka tas ir BMW.
Protams, nāktos arī paturēt ciet degunu, jo Cadillac salonam piemīt specifisks aromāts, un tas nepavisam nav līdzīgs Made in Germany aromiem. 3,6 litru V6 motors patlaban ir modernākais Cadillac dzinējs, un šo godu tas nes ar 311 ZS jaudu un atbilstošu paātrinājumu. CTS nav tik spējš kā līdzīgi motorizēti auto, un "automāta" elektroniskās domas brīžiem aizklīst neceļos, taču ar Cadillac ir sasodīti patīkami braukt. Ja premium automašīnas pievienotā vērtība ir ļaut justies īpašam, tad CTS tā ir 100%.
Pakaļējo riteņu piedziņa un moderna piekare nodrošina gaidīto baudu no RWD mašīnas vadīšanas, bez tam Cadillac CTS pat ar 18 collu riepām ir savaldīgs sportsedans un nekratās.
Tas ir apskates vērts
Kā reiz teica Ingus Baušķenieks, ja viss būtu brīnišķīgi, tad tas
būtu par daudz brīnišķīgi, lai tā būtu. Cadillac CTS ir liels
degvielas patēriņš, ciktāl tas attiecas uz 3,6 l motoru, ap 17
l/100 km. Motoram ar tiešo iesmidzināšanu tas ir par daudz. Ņemot
vērā auto svaru, diez vai 2,8 litru bāzes V6 spēj radīt brīnumu,
bet dīzelis iznāks tikai pēc gada. Cadillac jābūt greznam, un CTS
tāds ir tikai Sport Luxury komplektācijā un ar automātisko
pārnesumkārbu, kas kopā ir vismaz 43 000 eiro. Diez vai šādu auto
kāds gribēs pirkt ar rokas kārbu, lai gan tāda ir iespējama. 3,6 l
motors jau pieprasa 48 530 eiro, un tas ir bez navigācijas, Bose
audiosistēmas un citiem Mens Gadget verķiem, kas piestaro gaišo
kabīni ar high-tech spozmi.
Un tā mēs jau esam pie 50 tūkstošu robežas, ar ko vēl būtu par maz, ja gribētos, lai motors griež visus četrus riteņus. AWD opcija arī pieder pie Cadillac mazajiem pārsteigumiem. Par šādu naudu pircēji grib pārbaudītas vērtības, bet Cadillac CTS pie tādām nepieder. Tomēr tas ir atlētisks, interesants un kvalitatīvs, tāpēc, pirms izdarīt galīgo izvēli, vismaz paskatieties uz CTS. Kaut vai tāpēc, ka Cadillac autocentrs ir pa ceļam starp BMW un Audi.
***
Cenas, eiro
Cadillac CTS 2.8 V6 Elegance 37 895
Cadillac CTS 3.6 A/T Sport Luxury 48 530
BMW 525i 41 410
BMW 530i 45 010
Mercedes-Benz E280 41 000
Mercedes-Benz E350 48 100
Lexus GS300 43 680
***
Vērtē Avotiņš
Normunds Avotiņš
Cadillac CTS
* * * * Dizains
* * * * Tehnika
* * * * Komforts