Smagnējais X6 ne visos izraisa sajūsmu, un tas vēl ir maigi teikts, taču BMW "džips bez džipa" iet uz urrā pat ekonomiskās krīzes laikā. Kāpēc gan lai tā nenotiktu ar GT, kurš jau šoruden papildinās BMW automobiļu rindas kā sērijveida auto? Pēc sērijveida modeļa debijas oktobrī GT varēs iegādāties ar sešu un astoņu cilindru dzinējiem (GT 530i, 535i un 550i) un divās dīzeļversijās - 530d un 535d.
Ardievu, mister Bengl!
GT prototipa prezentācijā Minhenē mēģināju saskaitīt, kurš BMW pēc kārtas tas ir garajā "sākumā nesaprasto" automašīnu sarakstā. Jau krietni sen Bavārijas Motoru rūpnīca nav izrādījusi automašīnu, kura acumirklī iepatiktos lielam un mazam. Par to atbildīgs BMW grupas dizaina guru Kriss Bengls. Viņš izmainīja BMW automobiļu izskatu un atklāja jaunas nišas, kurās BMW nebija uzdrošinājies spert kāju. Pēc 16 gadiem kompānijā Bengls pamet BMW. Daži to uztver ar atvieglojumu, citi min, ka līdz ar harismātisko amerikāni, kurā motivatora ir piecreiz vairāk nekā dizainera, BMW beigsies vētru, dziņu un revolūciju periods. Lai gan Bengla un BMW ceļi oficiāli šķīrušies un viņš jau nosaucis pēcteci, trauslo holandieti van Hoidonku, uzminiet, kurš 13.februārī iepazīstināja žurnālistus ar GT?
Par spīti kaismīgajai Bengla uzrunai, BMW jaunākais izstrādājums ir dīvains auto. Attēlos nav iespējams novērtēt automašīnas izmērus, bet tie ir vienkārši grandiozi. GT garums vien ir bez diviem milimetriem pieci metri, un tādējādi tas ir otrais garākais BMW aiz 7.sērijas. Taču lielais flagmanis ir tīrs limuzīns, bet šai "submarīnei" ir krosovera apjomi, griestu augstums kā X5 un tik lielas radiatora "nieres", ka derētu pat BMW pašizgāzējam, ja bavārieši tādu ražotu. Nekad neesmu sapratis cilvēkus, kam patīk baseti, un GT lika man to atcerēties.
Tiem, kas nesteidzas
BMW dēvē GT par Progressive Activity Vehicle, kas skan neparasti iepretim ražotāja nosauktajai mērķauditorijai - vecāki pircēji, kas labprāt turpinātu braukt ar 5.sērijas universālu, taču vairs nevar iesēsties zemajā vadītāja sēdeklī. Pēc BMW pētījuma GT pircējs negrib arī īstu apvidus auto, tāpēc viņš būs stāvā sajūsmā par dārgu (no 50 000 eiro) automobili ar 7.sērijas piekari, pilnpiedziņu pēc izvēles, sēdpozīciju pa vidu starp sedanu un X6 un pusotru kubikmetru lielu bagāžnieku. Lai nolaistu neredzētā diapazonā bīdāmo aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, jānoloka vēl viens speciāls aizvars, kas atdala čemodānus no pasažieriem. Salons ar 7.sērijas paneli un stūri patiešām ir ļoti grezns un tāds arī paliks sērijveida automobilī. BMW izmainīs krāsu salikumus, jo brūnā kafijas pasaule nav domāta katrai gaumei, turpretim melnā klavierlaka viduskonsolei paliks kā GT salona pazīme. No tā arī nerealizētā Concept CS aizgūtā priekšpuse ar izmainītas formas lukturiem gan nekļūšot par jaunās 5.sērijas "seju", jo gājēju drošības prasības un krosovera proporcijas to padarījušas pārlieku augstu normālam auto. Vai GT kļūs tikpat neizskaidrojami populārs kā X6? Kaut arī BMW cer 5.sērijas trešo modeli pārdot divreiz vairāk nekā X6, uzdrīkstos minēt, ka ne. Pirmkārt, 2010.gada 5.sērija pati būs lielisks auto un pēc dizaina patiks arī tiem, kas tik ļoti neieredz E60 paaudzes modeļa ekshibicionismu, ka labāk novēršas un skatās uz trolejbusu. Otrkārt, X6 tika iecerēta un iznāca kā mašīna karjeristiem, vadoņiem, valdoņiem, vienkārši "zīmuļiem", īsāk sakot, tiem, kas vēl kaut kur cenšas uzkāpt. Bet GT vismaz pēc paša BMW ieceres radīts ļaudīm, kas savā kalnā jau uzkāpuši un nu skatās apkārt, ko vēl varētu sadarīt. Bet - vai tad BMW neteica, ka tas ir nišas modelis, tātad domāts šauram lokam?