Lai gan - no uzņēmuma, kas ar nopietnu seju spēja radīt kaut ko tādu kā Ford Excursion, var sagaidīt visu. Ford Kuga pilnībā apgāž pieņēmumu par pirmajiem kucēniem, kas jāslīcina, kā arī pierāda, ka Ford of Europe spēj uzbūvēt mūsdienīgu krosoveru ar svaigu dizainu bez ķēpāšanās ar svešām šasijām. Dzīve ir izdevusies
Kuga autors ir kā talantīgs dīdžejs, kas samiksējis vienā gabalā
"samplus" no citu autoražotāju garadarbiem. Visam pa virsu
uzmiksēts Ford kinētiskais dizains, kas pilnā mērā atbildīgs par
Kuga interesanto izskatu. Vietām gan multimākslinieks pārsālījis ar
sīkām detaļām, it kā būtu gribējis izgatavot stereoiekārtu, nevis
ģimenes auto, taču automobilis izdevies pašpārliecināts. Ja Kuga
nav garlaicīgā zemes krāsā, bet žilbinoši balta, to var smuki
novietot stāvvietā (ne invalīdu) līdzās kaut vai BMW X5. Veroties
pa kafejnīcas logu uz abu automašīnu noapaļotajiem dibeniem, divas
reizes lētākās Kugas īpašniekam nemaz nešķiet, ka dzīve nav
izdevusies. Bet tā būtu patīkamāka, ja Ford nečammātos ar
automātiskās ātrumkārbas ieviešanu.
Iedomājies jebkuru auto
Salonā momentāni top skaidrs, ka Kuga atvasināta no Focus, un
vēl pēc mirkļa nostiprinās sajūta, ka viss automobilis drīzāk ir
paaugstināts Focus, nevis kompakts sportutility. Kuga kā emulators
spēj izlikties par jebko - kvalitatīvi nostrādātu vācu auto kā VW
Tiguan, izveicīgu krosoveru kā Nissan Qashqai vai devīgi iekārtotu
pilsētas džipu kā Honda CR-V. Braukšanu ar Kuga uzmundrina ne vien
Focus kustīgums un atsaucīgs 136 ZS dīzelis, bet arī perfekta
ergonomika no pārnesumkārbas sviras līdz gādīgi notapsētai durvju
palodzei. Par piemaksu Kuga var ierīkot pat 240 V kontaktligzdu
klēpjdatoram. Motora iedarbināšana ar pogu apnīk jau pēc trim
dienām, taču citu variantu nav. Kuga salonu var iekārtot ar vērienu
līdz pat krāsu navigācijai ar touchscreen ekrānu un atpakaļskata
kameru, kas cenu lapā parādīsies kaut kad nākamgad. Toties
divdaļīgs bagāžnieka vāks un viegli nolokāmi sēdekļi nemaksā neko.
Bez liekiem verķiem
Kuga ir neparasti vienkārša 4x4 sistēma. Tai nav ne pārslēdzamu
režīmu, bet arī elektroniskas bloķētāju imitācijas, ko citos auto
realizē ar bremzēm. Ford nav parūpējies arī par kalnā braukšanas
funkciju (Hill Descent), kas kļūst arvien izplatītāka arī
krosoveros un ko Ford mierīgi varēja aizņemties no Land Rover,
pirms pārdot to indiešiem. ESP nav standartā, taču maksā tikai 50
eiro, tāpat kā piekabes stabilizācija un nepilna izmēra rezerves
ritenis, ar ko vajadzības gadījumā aizstāt iespaidīgos 235/55 R17
ripuļus. 2009.gadā Ford sola Kugai arī Run-Flat riepas. Par spīti
bezceļa palīgierīču trūkumam, Ford Kuga braši vago smiltis, lodā pa
tranšejām un kāpj kalnos, iekams jau ir par vēlu un jāmeklē
striķis. Ārpus asfalta Kuga demonstrē labu amortizāciju un
atšķirībā no apveidos līdzīgā Nissan Qashqai tās uzvedība nav
atkarīga no tā, vai Kuga ir 4x4 vai tikai priekšējo riteņu
piedziņa. Trend izpildījumā ar tērauda diskiem Kuga izskatās
diezgan sērīgi, bet skaistais Titanium jau ir tikpat dārgs kā VW
Tiguan 2.0 TDI Track&Field ar Off-Road funkciju. Ja vien Ford
nestieps gumiju ar benzīna motoriem un PowerShift pārnesumkārbu,
Kuga vēl liks sevi manīt un atbrīvosies no ne visai glaimojoša
rekorda - pasaulē īsākās Ford cenu lapas.
***
Ford Kuga
J J J J Dizains
J J J J tehnika
J J J J komforts