Kia jaunākais modelis Soul ārda priekšstatus par automobiļu klasifikāciju
Starp izlecējiem
Uz Hyundai-Kia B segmenta platformas būvētais Soul starp klases biedriem izskatās kā otro gadu vienā klasē atstāts sākumskolas audzēknis, taču ar 4,1 m līdz C segmenta garumam tam trūkst vairāk, nekā paliek pāri no B. Varbūt Soul ir mikrovens? Jāā... bet tam nav ierastās vienapjoma virsbūves. Kubveida salons un druknā, izteikti nodalītā motortelpa, kā arī palielinātais klīrenss velk SUV virzienā, bet atšķirībā no, piemēram, Toyota Urban Cruiser šim nav pilnpiedziņas versijas.
Pirms desmit gadiem ārpus apvidus auto nišas tādu kastveida dizainu atļāvās vien japāņi, bet tikai vietējā tirgū un mazauto klasēs. Laiks rit, un tikumi mainās. Minētais Urban Cruiser ir kastīte, Citroen C3 Picasso arī ir tāds pats, un drīzumā varam gaidīt arī žanra klasiku Nissan Cube. Kastītes ir pieņēmuši amerikāņi, un viss liecina, ka vienaldzīga nepaliks arī Eiropa.
Uz optimālu ietilpību
Kāpēc iepakojumam izmanto kastes, nevis, piemēram, bumbas? Elementāri, jo lielāko daļu lietu pasaulē daudz kompaktāk sarūmēt tā, lai tās aizņem mazāku vietu, var kantainās formās. Krīze mazliet ir atslogojusi Rīgas ielas, taču tā pāries, bet Eiropa kopumā sirgst ar vietas trūkumu automobiļiem.
Lai cik tīkamas man ir jaunās Ford Fiesta slaidās formas, jāatzīst, ka piektais braucējs aizmugures sēdeklī es šajā auto nevēlos būt. Kia Soul, pateicoties kastes arhitektūrai, ir kompakts, bet nudien ietilpīgs auto. Taisni augšup ejošie sāni otro rindu padara plašāku nekā klasi augstākajā Kia Ceed. Trīs vidusmēra cilvēki Soul pakaļējā sēdeklī ceļā no Rīgas uz Liepāju mokas necietīs. Augstie griesti un attiecīgi augstu novietotie sēdekļi vienam aiz otra ļauj sasēdēt basketbola komandu saspēles vadītājiem. Centriem gan Soul būs par knapu.
Bagāžnieks pirmajā brīdī var likties mazs, bet pamēģiniet to piepildīt. Nemaz nav mazs, tikai ietilpības litri, kas apjomā ir tādi paši (340 l) kā Ceed, izkārtoti nevis horizontāli, bet vertikāli. Divriteni, kas ar noliektām sēdekļu atzveltnēm lien Nissan Note, gan Soul salonā ielikt tomēr nevarēs, bet veļasmašīna ierūmējas viegli.
Piestāv krāsainība
Aprīkojuma ziņā gluži laba jau ir bāze LX, kurā ir kondicionieris, logu un spoguļu elektropakete, ABS un ESP sistēmas, apsildāmi priekšējie sēdekļi, ar ādu apvilkta glīta stūre, seši drošības spilveni, audiosistēma ar MP3, USB, iPod un AUX pieslēgumi, bet dīzelim pat kruīzkontrole. Testa mašīnas sarkanais salons bija kā pipari gaļas ēdienam un veiksmīgi slēpj apdares materiālu īsto vērtību. Soul neikdienišķajai (vismaz pagaidām) ārienei krāsainība piestāv. Diemžēl par to būs jāpiemaksā, bet cenas B segmenta piedāvājumā nav arguments izvēlei. Tiesa, ietilpībā un funkcionalitātē Soul nevar līdzināt ar vairākumu no teorētiskajiem klases biedriem, bet Urban Cruiser ir vēl dārgāks.
Ja tomēr būsiet gatavs maksāt, Kia Soul ar ražotāja piedāvātiem uzlīmju komplektiem un salona aksesuāriem var individualizēt pēc sirds patikas. Šī pievilināšanas metode nav jauna, bet, redzot, kā cilvēki aizraujas ar Mini un Fiat 500 rotāšanu, pieļauju, ka ēsma darbosies arī Soul gadījumā.
Nepārspīlēt ar ratiem
Ja tīk minivenu sēdpozīcija, ir papildu iemesls skatīties Soul virzienā, bet jābūt mierā arī ar diezgan plakaniem sēdekļiem bez jūtama sānu atbalsta un tikai ar augstumā regulējamu stūri.
Motoru palete ir īsa, tomēr gan ar benzīnu, gan dīzeli. 1,6 l dīzelim ir 115 un 126 ZS versijas, bet benzīna motoram tikai viena ar 126 ZS. Visiem motoriem pēc izvēles pieejama piecpakāpju mehāniskā ātrumkārba vai četrpakāpju automāts.
Mehāniskā kārba ir gana precīza, un pārnesumi 126 ZS dīzelim pieskaņoti labi, taču motors ar 255 Nm griezi gan varēja būt jestrāks. Tiesa, odometrs skaitīja tikai otro km tūkstoti, un jācer, ka zirdziņi vēl atraisīsies. Taču pirmā Latvijā nonākušā Soul Ahilleja papēdis nav vis motors, bet gan salona skaņas izolācija un, šķiet, arī piekare. Uz lieliem 18 collu riteņiem uzliktais testa auto bija ciets, ceļu grambas sagremoja nelabprāt un pa šoseju peldēja. Izskata dēļ ar riteņu izmēru pārspīlēt nevajag. Ikdienišķāki 15 vai 16 collu rati ar šaurākām 65 mm augstām riepām plato 45 mm šaibu vietā vismaz atvieglos pagriežamību asos līkumos, labāk amortizēs, kā arī lētāk maksās.
Dīlera pārstāvji apgalvo, ka EX un TX komplektācijās skaņas izolācija būšot augstākā līmenī un jūnijā tirdzniecībā sagaidāmā pirmā mašīnu partija varētu būt ar labāku šasijas regulējumu, jo Kia ļoti cer uz Soul un uz atsauksmēm reaģē ātri.
Auto no Kia Automobiles
***
Cenas eiro
Kia Soul 1,6 CVVT LX 15 490
Kia Soul 1,6 CRDi LX 16 790
Kia Soul 1,6 CVVT EX 16 790
Kia Soul 1,6 CRDi TX 20 790
***
Kia Soul 1,6 CRDi
* * * * Dizains
* * * Tehnika
* * * * Komforts
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.