Ja jau taisām, tad smuku
Supermini klases automobilis lielākoties ir kompromiss starp izmaksām un cilvēcīgiem apstākļiem salonā, tāpēc vietas tajā ir maz, metāla virsbūves detaļas aizstātas ar plastmasu, bet motors nav lielāks kā superbaikam. Taču, pateicoties supermini popularitātei, maksātspējīgajā Francijā, līdzīgajā Itālijā un citur supermini tomēr bauda dizaineru uzmanību un pazīst gaisa kondicionētāju. Ja jau tāds auto kompānijai ir nepieciešams, tad labāk to uztaisīt tādu, ka cilvēki nerāda uz to ar pirkstu. Jaunais Kia Picanto tapis pēc šādas loģikas, tāpēc priecē ar stilīgu izskatu, taču vienlaikus neizskatās pēc rotaļļietas kā Renault Twingo. Augstu novietotie lukturi gan piešķir Picanto mazliet izbrīnītu izskatu, toties ir labi pasargāti no nejaušas saskrāpēšanas vai izsišanas. TX komplektācijā tajos iestrādāti arī LED dienasgaitas lukturi, kas padara Picanto iztālēm pamanāmu.
Kaut kā pietrūkst
Bez kompromisiem gan neiztiek arī šis progresīvais supermini. Tā kā pagaidām ražošanā ir tikai piecu durvju versija, var skaidri redzēt, kur beidzas Picanto salons. Aiz pakaļējo durvju malas nekas daudz vairs neseko, kas raisa aizdomas par mikroskopisku bagāžnieku. Taču supermini lietošana pārsvarā paredz braukšanu bez bagāžas, un vienas divu somu noslēpšanai Picanto bagāžnieks ir pietiekami liels. Lai gan pirmajā acu uzmetienā tā nešķiet, parasti supermini bagāžniekos var iemānīt arī salocītus bērnu ratiņus vai, ja tie ir paši lielākie, vismaz «šasijas» daļu ar riteņiem. Picantosalons noformēts visai cienījamā līmenī, ar stūri, kuras apakšdaļa «smaida» ar sudrabainu klauna smaidu, pāris vietām sīkumiem un radio, kuram pievienoti diezgan nožēlojami skaļruņi. Kā jau šādu gabarītu auto bieži gadās, priekšā ir diezgan ērti, tikai sēdekļi atrodas ļoti tuvu viens otram.
Ne pārāk labiem ceļiem
Supermini ar ļooooti retiem izņēmumiem parasti ir izmetamas šasijas, tāpēc ar tiem jābrauc prātīgi, turklāt nereti motors ir tik vājš, ka pilnu auto lāga nevelk kalnā. Grūti prognozēt, kā uzvedas Kia Picanto ar 1 litra motoru un 51 ZS, taču 1,2 litru agregāts ar saviem 63 zirgspēkiem reizēm pat izaicina ritošās daļas iespējas. Picanto ir pārsteidzoši savākta, stabila un pat komfortabla gaita, par spīti topversijas 175/50 R15 riepām (interesanti, cik ražotāju tādas piedāvā?). Tādējādi Kia supermini iegūst ļoti nozīmīgu plus punktu savā labā, proti, tas gluži cienījami pārvietojas pa nelīdzenajiem 2. šķiras lielceļiem. Faktiski vienīgo pārmetumu pelna elektriskais stūres pastiprinātājs, kas padara Picantostūri pārāk vieglu un tādējādi neinformatīvu. Taču tā jau ir visas Kia ģimenes kaite.
Ar gāzi vai bez?
Saliekot to visu kopā, var saprast rietumeiropiešus, kas ir sajūsmā par Kia Picanto un ceļ to par piemēru visiem supermini ražotājiem. Jāatzīst, ka Kia patiešām izdevies apiet mazo auto trūkumus, bet neapejamos padarīt neuzkrītošus. Pievienotā vērtība elektriski nolokāmu spoguļu un tamlīdzīgu aksesuāru izskatā, protams, pievieno ar cenu, toties šiki izskatās. Kia Picanto vispār nav dīzeļmotoru, un to iztrūkumu Kia aizstāj ļoti savdabīgā veidā, proti, ar rūpnīcā uzstādītu gāzes iekārtu. Protams, autogāzes litrīgam motoram izskatās mazākais oriģināli, taču kāpēc ne?Picanto bāzes cena sākas zem 10 000 eiro atzīmes, taču automašīna ar «lielo» motoru un «automātu» maksā no 12 līdz 14 tūkstošiem atkarībā no komplektācijas. Ņemot vērā, ka par tādu naudu varēs iegādāties lielāku un saturīgāku Kia Rio, mazajam Picanto nav lielu izredžu, taču Kia ar šo automašīnu pierādījusi, ka stilīgus un vēlamus supermini prot ražot ne tikai franči vien.