Atšķirībā no BMW dzimtenes Vācijas jauna, dārga auto universāls joprojām tiek uzskatīts par otršķirīgu virsbūvi. Touringu ir maz pat starp jauniem piektajiem BMW (lietotu auto tirgū aina ir gluži pretēja), un vispār - ja gribi BMW ar lielu bagāžnieku un piekabes āķi, pērc X3 vai X5! Taču ir arī citādi vai patstāvīgi domājošie, un viņiem domāts 3.sērijas Touring.
Ar Touring dzīve ērtāka
Pirmajā mirklī universālis tiešām šķiet galīgi neizdevīgs pirkums.
Kāda jēga maksāt 1450 eiro par bagāžnieku, kurš nav lielāks kā
sedanam un aizsargāts nevis ar metāla vāku, bet mīkstu plastmasas
pārvalku? Sportkombi tipa mašīnas nav Opel Vectra Caravan, kurā
televizors lien iekšā pat ar nenolocītiem sēdekļiem. BMW Touring
somu sekcijas standarta ietilpība ir 460 litru. Tas ne tuvu nav
vidējās klases rekords un vēl jo vairāk universālim, jo pat VW
Jetta sedanam ir 500 l bagāžnieks. Tomēr ne viss ir izmērāms
litros. Touring pakaļējās durvis atveras tik augstu, ka šķiet
gandrīz vertikālas, pārsegam ir trīs stāvokļi un durvju aile vismaz
par 50% platāka un divreiz augstāka nekā sedanam. Un, tā kā grīda
ir vienādā līmenī ar slieksni, lietus laikā jūs svilpodami varat
sēdēt uz sava tūringa maliņas un pārvilkt sporta kurpes, kamēr
pirmšķirīgo sedanu īpašnieki izpilda jogas vingrinājumu "lotosa
zieds atveras reizē ar slapjām kedām" salonā. Niķelētā maliņa ir ne
mazāk ērta arī saulainā laikā.
Bagāžnieka pārsegs
Touring ekspluatācijai ir arī savi mīnusi. Tam ir sliktāka
aerodinamika un pārredzamība uz aizmuguri, universālī vairāk
dzirdami vēja un ceļa trokšņi, un tas ir par 70 kilogramiem smagāks
nekā sedans. Puse no dzīvmasas pieauguma laikam aizgājusi
bagāžnieka pārsega turētājā. Tas ir tik pamatīgs un smags, ka šķiet
kā papildu virsbūves stiprības balsts. Pēc resnās sijas izņemšanas
(tam jānospiež divas elementāras pogas) Touring sāni gan negāžas
viens otram virsū, taču pārsega turētājs kaut kur tāpat jāliek. Ja
plānots izmantot Touring ar nolaistām atzveltnēm, pārsegu labāk
atstāt mājās, jo tas ir lielāks par profesionālo sarullējamo
ekrānu. Pietrūkst arī bagāžas durvju elektropiedziņas, kas tagad
sastopama arī mazāk prestižos universālos, piemēram, Citroen C5 un
Honda Accord.
6 cilindri, 4 velkošie riteņi
Pavērojot uz ielas lietotus 3.sērijas Touring, atliek secināt, ka
šīs BMW virsbūves liktenis ir mūžīga kopdzīve ar dīzeli. Vismaz 8
no 10 gadījumiem tā izlēmuši universāļu pirmie īpašnieki. Patiešām,
BMW 335i Touring pat uz papīra uzrakstīts izskatās mazliet
nesaderīgi, kaut gan karsts 306 zirgspēku vagoniņš bavāriešu
recepšu grāmatā ir. Universāļu īpašniekiem pēc dabas patīk kaut ko
vest, vilkt un stumt, un te vislabākais ir dīzelis. Četrcilindru
320d ar 177 zirgspēkiem ir vienīgais BMW un vienīgais auto, kāds
dzīvē vajadzīgs. Taču BMW ir premium marka ar slaveniem sešcilindru
rindas dzinējiem. AutoDienas testētajam Touring bija 3 litru
dīzelis ar 231 zirgspēku un 500 ņūtonmetriem. Kā obligāta piedeva
ir "M pakete", jo BMW ar ciparu kombināciju 330 aizmugurē Latvijā
reti aiziet tautās bez M3 tipa spoileriem, resnas sporta stūres un
speciāla dizaina riteņiem, kuru riepas aizmugurē bez redzama
iemesla ir platākas nekā priekšā. 330xd standarta izmērs visiem
četriem ratiem ir 225/45 R17. Tajā pašā laikā jumta reliņi,
pašsaprotams universāļa atribūts, jāpasūta atsevišķi. Ak jā, vai es
jau pieminēju pilnpiedziņu? Pilnai laimei ideālā BMW prototips
aprīkots ar xDrive un tādējādi saucas 330xd. Lai kukaiņi
smilkst...
Aktīva dzīvesstila forma
Tā kā 3.sērijas universālim pietiktu ar pusi no sešiem dīzeļa
cilindriem, 330xd baudāmi iet uz priekšu jau ar ļoooti zemiem
apgriezieniem vai gandrīz bez tiem. Ieminot grīdā, Steptronic
automāts (arī opcija) pārlec uz leju un turbokomprespors iegriež
sešus stobrus dobjā rūcienā. 6,7 sekundes līdz 100 km/h dīzelim
izskatās iespaidīgi, tomēr nepamet smaguma sajūta. 1700 kg un 4x4
mehānismi noēd enerģiju un motora spēku.
Papildu pusasis priekšā nedaudz palielina arī apgrieziena rādiusu un izmaina izsvarojumu, ko BMW parasti cenšas turēt tuvu perfektam. Un arī to bargo, slideno ziemu, kur xDrive sevi var parādīt visā spožumā, pēdējos gados diez cik daudz nav bijis.
Nez kā brauc 335d? Bez pilnpiedziņas, ar 286 ZS un "īsāku" galveno pārnesumu? Stop, pietiek! Atliksim malā treknos trijniekus, jo no spoilerotā pilnpiedziņas fat boy cenas jau metas tumšs gar acīm. Vienalga, vai ar četriem vai sešiem cilindriem BMW 3.sērijas Touring ir tikpat prestiža un tehniski izsmalcināta automašīna kā sedans.
Priekštats par kombi kā opīšu mašīnu sen novecojis, sevišķi BMW 3.sērijas gadījumā, jo tos izvēlas gados vai vismaz garā jauni, uzņēmīgi cilvēki, kas brīvajā laikā ne tikai ved, velk un stumj, bet burā, kāpj kalnos un skrien pa mežu ar kompasu.
***
BMW 335i Touring
* * * * Dizains
* * * * * tehnika
* * * * komforts
Cenas, eiro
BMW 318i Touring 29 510
BMW 320d Touring 34 610
BMW 330xd Touring 44 160*
Audi A4 Avant 2.0 TDI 32 070
Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro 42 120
*demoautomašīnas cena ar papildaprīkojumu 61 251 eiro, dīlera speciālā cena ar atlaidi 52 675 eiro