Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Minivenam Mazda5 veikta dizaina atjaunināšana

Neskatoties uz septiņām sēdvietām ar kanārijputniņa vārda cienīgu Karakuri sēdekļu locīšanas sistēmu un kā alternatīvu piedāvātajām otrajām sānu bīdāmajām durvīm, Mazda5 nekad nav spējusi tā īsti sabojāt dzīvi Opel Zafira un citiem galvenajiem konkurentiem kompakto minivenu sektorā. Viens no iemesliem noteikti bija piedāvājumā iztrūkstošais dīzeļdzinējs.

Tagad šis trūkums reizē ar dizaina un interjera atsvaidzināšanu ir novērsts. Diemžēl laikam mazliet novēloti, jo pēdējos pāris gados degvielas tirgū notiekošais ir mazinājis dīzeļmašīnu iegādes pievilcību. Plānotajam ikgadējam nobraukumam jābūt savi 40-50 tūkstoši kilometru, lai dīzeļauto izmantošana kļūtu ekonomiski izdevīgāka nekā citādi līdzvērtīgam automobilim ar benzīna motoru.

Tagad pieejamajam 2,0 litru dīzelim ir divas jaudas versijas - 110 un 143 ZS, un komplektācijā nākusi manuālā sešpakāpju ātrumkārba, kas ir arī Mazda6 arsenālā. Dienas izmēģinātā jaudīgākā mašīna pieder pie tiem automobiļiem, kas ļauj un pat mudina braukt ne tikai dinamiski, bet arī ātri. Rezultātā, ja attiecībā uz Ceļu satiksmes noteikumiem likumpaklausīga pilsoņa apziņa pieklibo, labākajā gadījumā degvielas izdevumiem vēl pievienosies arī soda kvīšu apmaksa.

Rūpnīcas norādītā degvielas apetītes starpība ar 2,0 l (145 ZS) benzīna motoru kombibētajā ciklā ir 2,2 litri uz 100 km. Tiesa, jau minētā dīzeļņipruma dēļ noturēties uzrādītajos 6,1 litros neizdodas nu nekādi un, braucot tā, lai pašam prieks, sanāk savi 8,0 l uz simt kilometriem. No Mazda6 pazīstamā ātrumkārba arī pieciniecē priecē ar precīzu slēgšanos un saprašanos ar spēka agregātu. Brauc ar dīzeli aprīkotā Mazda5 tā, ka prieks. Kā mēdz teikt - klausa uz vārda, jo auto reakcijas ir saprotamas, prognozējamas un atsaucība stūrei nudien pelna uzslavas. Dažus darvas pilienus šai medus karotē iepilina sajūgs, jo ir pārlieku ciets, tādēļ mazinformatīvs un krīt ārā no pārējā vadības rīku ansambļa. Bet gan jau pie tā var pierast, ja pārējais patīk, tai skaitā vāciski stingra piekare.

Pragmatiski domājoši ģimenes cilvēki galu galā var izsvērt izmantošanu, parēķināt izdevīgumu un, izejot no iegūtā rezultāta, joprojām pirkt auto ar benzīna motoriem. 2,0 litru benzīnnieks ir pieejams arī ar automātisko transmisiju, bet cenu sākumgalā joprojām ir 1,8 litru (115 ZS) motors un manuālā piecpakāpju kārba.

Testa auto no Baltic Motors

***

Mazda5 2,0 TD Elegance


J J J J Dizains

J J J J tehnika

J J J J komforts

cenas, eiro


Mazda5 1,8 Limited Plus 19 038

Mazda5 2,0 Elegance 20 504

Mazda5 2,0 Elegance A/T 22 069

Mazda5 2,0 TD Elegance 20 504

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko