Neatkarīgi no tā Insignia ir labākais, ko Opel jebkad radījis, un ir tik ļoti parāks par priekšteci Vectra, ka šos divus auto salīdzināt ir pilnīgi bezjēdzīgi.
Metāla ansamblis
Insignia izskats visbiežāk raksturots kā sportisks, bet
atturīgs, atšķirīgs, bet gaumīgs utt. Šādu aprakstu var piemērot
jebkuram auto, kas nav Ķīnā ražots kravas auto, taču Opel Insignia
ir pamanāms auto. Braukt pa pilsētu ar Opel, uz kuru atskatās,
snaikstās gar logiem un palaiž pa priekšu, lai labāk izpētītu tā
formas, ir pārsteidzoši. Pirmās apbur izliektās dienasgaitas
luktura diodes, tad seko sāns ar durvīs izgrebto spārna bareljefu,
tad jumts aši nolaižas zemāk un aiz stūra pazūd eleganti
noslīpināts bagāžnieks, ko dizaineru žargonā dēvē par angļu pakaļu,
jo tā vēl nesen bija raksturīga britu luksusmašīnām. Kopā tas veido
vāciski akurātu metāla ansambli, kura pašapziņu vairākkāršo
elementāra pārliecība, ka pudeles saturs atbilst etiķetei.
Bez viltojumiem
Opel Insignia ir trīs veidu virsbūves, turklāt sedanu no hečbeka
neatšķirsiet līdz brīdim, kamēr kāds neatvērs bagāžnieku kopā ar
aizmugurējo stiklu. Parādoties sērijveida modelim, Opel tika
saslavēts par to, ka Insignia iekšiene saglabājusi prototipā
iestrādāto detalizāciju un formu bagātību. Opel gan nav spējis
atbrīvoties no masveidā sagrupētām pogām, toties parūpējies par
daudzfunkcionālu stūres ratu un beidzot kādai Opel automašīnai ir
pa īstam skaists instrumentu panelis ar Gran Turismo stilā
atdalītiem rādītājiem. Plastmasas ir nesalīdzināmi labākas, visas
vadības ierīces izveidotas no jauna, paneļa augša ar kirzas
zīmējumu aizliegta ar likumu. Pat aromāts salonā ir citāds. Kaut
Opel to kautrīgi noliedz, Insignia ir tikusi ļoti tuvu Audi salona
izpildījumam un pilnīgi noteikti ir gaumīgāka par Ford Mondeo
viltoto alumīniju un koku. Koka imitācija vienā no četrām
komplektācijām ir sastopama, taču aplikācija izgatavota pēc Saab
parauga -- matēta, tumša un tāpēc vēl jo elegantāka.
Naktī drošāk nekā dienā
Komplektācijas izvēle ļoti ietekmēs sajūtas pie Insignia stūres. Tas joprojām ir vācu auto, kas lētākajā variantā nepiedāvā neko vairāk par kondicionieri un auduma sēdekļiem. 10 tūkstošus eiro augstāk atrodas cita pasaule ar ortopēdiskiem sēdekļiem kā Mercedes un plaši sazarotu borta datoru, no kura var izburt jebko. Opel pat parūpējies pa divām atšķirīgām krāsu gammām infodisplejam - dienai un naktij. Katram, kas dosies izmēģināt Insignia, obligāti jāizbrauc ar to naktī ārpus pilsētas. Ja auto ir aprīkots (un tas nu ir gandrīz neizbēgami) ar adaptīvo starmešu sistēmu, braucējs nespēs vien nobrīnīties, kā sensori prot sagrozīt staru kūli te pret asfaltu, te baltā gaismas sienā pret mežu šosejas malā. AFS lukturi nav lēti, taču ksenons Insignia piederas pēc statusa, turklāt tos var pasūtīt pakotnē ar citu papildaprīkojumu. Jāpiezīmē, ka sistēma, kas automātiski pārslēdz tālo gaismu uz tuvo, ja pretim nāk cits auto, darbojas labāk nekā Audi A6, kurā šo funkciju redzējām pirms tam.
Nepārspīlēt ar riteņiem
Bet katram, kas sadūšosies pirkt Opel Insignia, rūpīgi jāapsver riteņu izvēle. Masīvais dizains un augstā priekšpuse (veltījums gājēju drošībai) tā uzpumpējusi disku izmērus, ka pat BMW kļūtu domīgs. Opel ar 19 collu diskiem līdz šim varēja redzēt tikai tūninga saietos. Automašīna, protams, izskatās sevišķi prestiži, taču zemprofila riepas nopietni iedragā gaitas komfortu. Konkrētajā automašīnā nevēlamo efektu pastiprina FlexRide sistēma, kurā ietilpst regulējami amortizatori, turklāt Insignia Sport jau no rūpnīcas ir samazināts klīrenss. Galu galā piekare dun kā preču vilciens, un to nespēj noslēpt pat divkāršota skaņas izolācija. Nevajag krist galējībās un apspraudīt tik skaistu auto ar 16 collu bleķa diskiem, taču Insignia nav BMW M5, lai ziemā brauktu ar 245/45 R18 riepām. Un, ja labi padomā, vasarā arī ne. 17 collas būs pieņemams kompromiss.
Klusējošā stūre
17 collas, ne mazāk, -- galu galā zem motorpārsega taču šņāc
turbmotors ar 220 zirgspēkiem! Insignia motoru gamma ir īsta
dziesma vai, drīzāk, korālis. Tas sākas ar bāliem 1,6 un 1,8
motoriem un tad pāriet uz turbo reģistru, kurā ir motori no 1,6
līdz pat 2,8 litriem. 2 litru turbo ar pilnu gāzi svilpj tikpat
neganti kā Zafira OPC, un piekarei ir ko turēt. Ja nospiežam pogu
Sport, spidometrs pārvēršas no balta asinssarkanā un Insignia
"izšauj" vēl agresīvāk. Pat ar FlexRide stūre ir diegan "tukša", un
neko daudz nemaina Sport versijā iespējamā pastiprinātāja
programmēšana. Stūres sajūta īsti neaizrauj, un brīžiem rodas
sajūta, ka automašīna kaut ko dara bez tavas ziņas. Izgriežot stūri
līdz galam, jaušama tāda kā viegla lufte. Varbūt pamēģināt
pilnpiedziņu?
Ar visiem četriem
Oho - uz bagāžnieka malas greznojas tāds pats uzraksts kā uz ekskluzīvā Saab 9-3 TurboX, un no turienes arī nāk Insignia visu riteņu piedziņa. Gāze grīdā, un Insignia sniegā gandrīz nostājas šķērsām. Jaunākā Haldex sistēma ieprogrammēta tā, lai vairāk spēka tiktu pakaļējiem riteņiem. Drošības rezerve un pārliecība līkumos pieaug trīskārt, nemaz nerunājot par startu no vietas krustojumā. Tikai vadāmība paliek tikpat atsvešināta, it kā starp stūri un riteņiem sēdētu vēl kāds. Savu daļu iespaidu veido mīkstās ziemas riepas, tomēr pagaidām šķiet, ka piecsimt kombinācijās iestatāmo mehānismu armija ir lieks slogs, gluži kā skaņas pastiprinātājs, ko nekad neieslēdz uz pilnu jaudu. Opel piedāvā citus veidus, kā iztērēt 1030 eiro par FlexRide, un pilnīgi iespējams, ka ar "godīgiem" amortizatoriem un neizmežģītu stūri Insigna brauc pat labāk. Un, ņemot vērā pārējās automobiļa dotības, šie sīkumi ir Insigni… Insignificant, tātad nenozīmīgi.
***
Opel Insignia
***** Dizains
**** tehnika
**** komforts
***
Cenas eiro
Insignia 1.6 19 835
Insignia 2.0 Turbo Sport 27 835
Insignia 2.0 CDTI Edition 24 655