Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Piezīmes uz cenu lapu malām par Ford Fiesta 1,25 l un Chevrolet Cruze 1,8

Ļaužu prasības par auto ir dažādas. Kaut ko no mūsdienīga komforta gribam visi. No elektriski virināmiem logiem un regulējamiem spoguļiem nez vai kāds atteiktos labprātīgi. Gribas arī rūpnīcā iebūvētu (gan dizainam, gan drošībai pret zagļiem) audiosistēmu ar CD, vēlams ar MP3, USB pieslēgvietu un vismaz manuālo gaisa kondicionieri, ja automātiskai klimata kontroles sistēmai naudas žēl. Krietni atšķirīgākas mēdz būt prasības jaudas un dinamikas ziņā, kā arī par vadāmību.

Fiesta iepriecina ar taupību

Jaunā Ford Fiesta ir auto, kas aicina būt taupīgiem. Maz­auto arvien maksā lētāk, turklāt šis iepriecina gan ar cenu, gan dizainu. Nudien varen" glīta mazulīte. Izmēģināšanai saņēmu vienu no pieticīgākajām modifikācijām — Trend aprīkojumā un ar 1,25 l motora vājāko 60 ZS versiju.

Tikai 60 zirgi! Pret kalnu jāpiestumj nebūs? Jaudu eskalācijas bumā tieši tāda ir pirmā doma. Patiesībā nekā tamlīdzīga. Neizlecot no kopējās satiksmes plūsmas un neiesaistoties spurtu divcīņās, mazuma sajūtas faktiski nav. Uz šosejas apdzīšanas manevros gan rāviena pietrūkst un šādas darbības jāveic uzmanīgāk nekā ar jaudīgāku motoru. Spēka limitu straujāka paātrinājuma mēģinājumos mazliet nodod pat ieslēgts kondicionieris. Šo mazo jaudas zaglēnu jūt.

Toties degvielas patēriņš patiesi iepriecina. Vidēji ap 5,5 litriem uz 100 km. Taupīgi braucot, var sasniegt pat 4,5 l/100 km. Tīkami krīzes ap­stākļos, vai ne? Iepriecina arī mehāniskās ātrumkārbas precizitāte un izjustā stūrēšana, kas mazulīti ļauj pa prātam dancināt pēc sirds patikas. No Ford to bija tiesības sagaidīt, un vilšanās sajūtas nav. Ar elektrisko stūres pastiprinātāju Fiestai gan ir mazliet tukšāka stūre nekā vecajam modelim, taču tikai mazliet.

Oriģināls un kvalitatīvs (lai arī no cietām plastmasām) interjers, vieta vismaz četriem. No vēlamā komforta aprīkojuma minimuma pie Trend par 683 eiro jāpiepērk vien kondicionieris. Mazliet aiz auss pakasīt liek 1000 eiro palēciens par visām četrām sānu durvīm, bet varbūt bez aizmugurējām var iztikt?

Automāts aprij plusus

Augumu apņem stingrs sēdeklis ar patiešām sportisku muguras un pēcpuses tvērienu. Plaukstās iegulst parocīgs stūres rats ar izceltām satvēriena vietām — arī tāds diezgan sportisks. Acu priekšā spožus zibšņus met reti pievilcīga instrumentu paneļa cilindru hromētās apmales. Krēslu var nolaist tik sportiski tuvu grīdai, ka maza auguma vadītājam acis būs labi ja durvju augšmalas līmenī, bet priekšā skatienu aizsegs auto dusmīgi piepūstais deguns.

Kur es atrodos? Kontekstā ar iepriekšējo rindkopu, iespējams, negribēsit ticēt — jaunajā korejiešu kompaktklases sedanā Chevrolet Cruze. Salona materiāli atbilstoši zīmola rangam ir no lētā gala, taču interjers izskatās negaidīti labi. Auduma apdare ne tikai durvīs, bet arī uz paneļa attaisnojas, jo roku biežāk skartajās vietās vairs nav prastas plastmasas.

Vairāk, nekā bija cerēts, iepriecina arī Cruze vadāmība un gaita. Neskatoties uz maķenīt mākslīgo stūres pastiprinātāja darbību, vadāmība ir precīza un auto reakcijas saprotamas un adekvātas. Nevar teikt, ka Cruze priekšgājējs Lacetti stūrējās slikti, bet jaunajā sedanā daudz labāk strādā piekare. Rezultātā pēc gaitas un vadāmības Cruze ir galvastiesu pārāks par visiem iepriekšējiem ševrolizētajiem GM DAT ražojumiem.

Testa auto bija bagātīgā LT komplektācijā un aprīkots ar 1,8 l benzīna dzinēju un jaunu automātisko sešpakāpju pārnesumkārbu. Rāmai ripināšanai šim tandēmam nav ne vainas, bet pasē ierakstītā 141 ZS jauda sola neaprobežoties ar ripināšanu, un tad nākas piedzīvot vilšanos. Kārba slēdzas līgani, bez rāvieniem, taču pārtur pārejas uz nākamo robu un neļauj motoram atraisīties. Neko nelīdz arī pārnesumu slēgšana ar roku +/- režīmā. Interesanti, vai 1,8 l motors arī ar mehānisko kārbu ir tikpat bezzobains?

Arī cenas ziņā šāds Cruze nav tas ieteicamākais pirkums. (Tiesa, kompaktklases sedanu ar automātu, turklāt labu, ir maz un krīzes laikos neviens nav ar pievilcīgu cenu.) Mehāniskās kārbas un nudien pietiekama LS aprīkojuma izvēle ļaus ietaupīt gandrīz 3000 eiro, kā arī vismaz litru benzīna uz katriem nobrauktajiem 100 km (Cruze 1,8 AT testa rādītājs — vidēji 7,9 l/100 km).u

Testa auto no Baltic Motors (Ford Fiesta) un Adam Auto (Chevrolet Cruze)

***

Cenas eiro

Ford Fiesta 1,2 (M/T) Trend* 11 240

Chevrolet Cruze 1,8 (A/T) LT 19 598

*piecdurvju

***

Ford Fiesta 1.25 MT

***** Dizains

**** tehnika

*** komforts

***

Chevrolet Cruze 1.8 AT

**** Dizains

*** tehnika

**** komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko