Lai gan no šādas rīcības jāizvairās ikvienam, statistikas dati liecina, ka visbiežāk šī tendence novērojama tieši gados jaunāko autovadītāju starpā.Īsziņu rakstīšana vai to lasīšana braukšanas laikā liek novērst skatienu no ceļa un liedz pārredzēt uz ceļa notiekošo. Renault Braukšanas skolas instruktori, komentējot pētījumu rezultātus teic: "Lai uzrakstītu īsziņu, autovadītājam ir jānoņem viena roka no stūres. Tas viss kopā rada ļoti bīstamu situāciju, kas vadītājs neredz, kas notiek apkārt, zūd koncentrēšanās spējas, un līdz ar to tiek zaudēta pilnvērtīga kontrole pār automašīnu. Un nereti tieši šādas situācijas rodas, braucot ar lielu ātrumu."Šā iemesla dēļ instruktori, vadot automašīnu, iesaka braucot uzmanību veltīt tikai un vienīgi braukšanai. Ja autovadītājam nekavējoties nepieciešams nosūtīt īsziņu vai to izlasīt, ieteicams, palūgt šo darbību veikt kādam no pasažieriem, bet, ja tas tomēr nav iespējams, apstāties drošā vietā un veikt šo darbību. Daudz labāks risinājums par īsziņu rakstīšanu ir uzzvanīt konkrētajai personai, ja automašīna aprīkota ar brīvroku sistēmu.
Rakstot īsziņu pie auto stūres, vairāk nekā 20 reizes palielinās sadursmju risks
Reakcijas laiks autovadītājiem, kas braucot telefonu izmanto īsziņu rakstīšanai, palielinās par 35%, liecina britu Transporta Izpētes laboratorijas pētījumu rezultāti.Pētījumā noskaidrots, ka aptuveni 45% no visiem autovadītājiem braukšanas laikā mēdz rakstīt īsziņas. Savukārt kāds cits - Virdžīnijas Tehniskā Transporta Institūta - pētījums rāda, ka īsziņu rakstīšana, esot pie stūres, palielina sadursmes risku pat vairāk nekā 20 reizes.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.