Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +3 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Renault Grand Scenic runā latviski un atgādina franču gastronomiju

"Aplī. Braukt. Nost. Pēc tam. Braukt. Nost." Ne vienmēr saprotamās pavēles Igora Siliņa balsī pazīst ikviens, kam ir TomTom navigācijas aparāts ar latviešu valodu. Nebeidzu vien brīnīties, kas vai kurš man "jābrauc nost" un ko teiks franču žandarmi, ja apļveida krustojumā uz vārda paklausīšu dobjajai balsij, kas pavēl: "Aplī. Braukt. Taisni." Bet stāsts nav par to. Hipnotizējošais vokāls no Austrumu robežas šoreiz skan sevišķi sulīgi, jo nāk nevis no mazas kastītes pie vējstikla, bet gan sešiem skaļruņiem. Šo TomTom nevar paņemt rokās, tam nevajag lādētāju, to nevar aizdot draugiem, un to neviens nenozags. Tas ir iebūvēts Francijā ražotas automašīnas panelī un tomēr runā latviski. "Pēc. Divsimt. Metriem. Jūs. Esat. Sasniedzis. Galamērķi."

Navigācija "pa lēto"

Labi, pietiks vazāt jūs aiz deguna. Nekādu brīnumu te nav, jo Renault noslēdzis līgumu ar Nīderlandes portatīvo GPS navigācijas ierīču ražotāju TomTom. Tas ir pirmais solis "lētās" autonavigācijas virzienā, kas pastāvēs paralēli dārgajām multimediju sistēmām vai ar laiku tās aizstās. Cenas atšķirība ir pamatīga. TomTom ekrāniņš Renault Grand Scenic panelī maksā mazāk par 500 eiro. Tas ir vairāk nekā veikala plauktā, taču automašīnā TomTom nav jāaiztiek ar rokām, jo vadība notiek ar Renault Carminat navigācijas oriģinālajām pogām. Tās gan nebūt netraucē nomainīt TomTom izvēlni uz latviešu valodu un pēc tam izklaidēties no droša attāluma, vērojot, kā franči mēģina piedabūt TomTom atkal teikt prochain carrefour a gauche. Holandiešu līgums ar Renault būs ekskluzīvs vēl pusotru gadu, bet pēc tam TomTom savos auto varēs iebūvēt visi, kas vēlas.

Plaukstdators

TomTom lieliski iederas Grand Scenic instrumentu panelī, jo tajā jau sen nav neviena analogā rādītāja. Izņemot radio pašās lētākajās versijās, neredz arī lētos kases aparāta simbolus. Krāsainā spidometra strēmele izgatavota pēc TFT tehnoloģijas, un tai ir laptopa izšķirtspēja. Ar vienu podziņas spiedienu var nomainīt ekrāna dizainu un krāsu, taču ciparu spidometrs atrašanās vietu nemaina. Ja jau tā, kāpēc vajadzēja visu vēl vairāk sarežģīt ar garām kā Talmūds izvēlnēm? Kad esmu iekārtojies pie stūres un ar patiku noregulējis sēdpozīciju tā, ka neviens braukšanas instruktors nevarētu piesieties, izrādās, ka stūre aizsedz spidometru. Kibernētika...

Megane ar šokolādi

Renault Scenic savas garās karjeras laikā nav izcēlies ar azartiskām braukšanas īpašībām, toties spējis izbiedēt ar asām kā naži bremzēm un negaidītām sānsverēm. Pēc 13 gadiem un trīs modeļu paaudzēm šī liga ir pilnīgi izārstēta, un četrarpus metrus garais Grand Scenic brauc kā normāls vieglais auto. Sēdēt, braukt un skatīties apkārt arī ir patīkamāk, jo sēdekli var nolaist zemu, kas ir netipiski Renault. Salons nāk no tā paša auto, kas aizlienējis šasiju un piekari — Renault Megane. Ja neskaita spēļu konsoli spidometra vietā, interjers kopē hečbeku gan pēc materiāliem, gan aprīkojuma līdz pat klimata sistēmai ar Soft un Fast gaisa pūšanas režīmiem. Samērā glītais un aerodinamiskais siluets samazina pretvēja troksni, taču mīksti brūnā krāsa padara automašīnu līdzīgu lielam eklēram.

Kabatu valstība

Renault bija pirmais minivenu ražotājs, kas preses informācijā sāka uzskaitīt kastītes un nodalījumus. Šo apnicīgo ieradumu piesavinājušies arī citi MPV ražotāji, taču Renault joprojām ir līderis. No Grand Scenic iznāktu neslikts inkubators, jo salonā ir 40 nodalījumu — durvīs, zem grīdas un zem sēdekļiem. Minivenā ir sešas atsevišķas kabatas kartēm gadījumam, ja pasažieri sastrīdētos un turpinātu ceļu katrs uz savu roku. Viduskonsole pēc Chrysler parauga ir pārbīdāma, bet cimdu kastīte ir tik liela, ka tajā varētu noslēpt Medūzas Gorgonas galvu, turklāt kondicionētu un apgaismotu.

Mazs turbo un liels dīzelis

Jūnijā pārdošanā nonāks tikai Grand Scenic, jo īso Scenic sāks ražot septembrī. Granda grandiozo bagāžnieku par 350 latiem var sašaurināt ar grīdā ielokāmiem papildsēdekļiem, kas novieto Scenic vienā līgā ar Opel Zafira un Citroen C4 Picasso. Motoru ziņā Scenic nav sevišķi apdāvināts, jo no dīzeļiem mūsu tirgum paredzēts tikai visvājākais (105 ZS) un visjaudīgākais (160 ZS), un tikai ar rokas kārbām. Vienīgais Grand Scenic bez sajūga pedāļa būs ar divu litru benzīna motoru un variatoru. Testa braucienos izmēģinājām jauno 1,4 litru turbomotoru, un skaidrs, ka 130 ZS dzinējs ir motors, ko vērts apskatīt. Bāzes modelim ir 1,6. Trūcīgo "automātu" izvēli Renault sola labot 2010.gadā ar divsajūgu pārnesumkārbu. Taču arī bez tās Renault Grand Scenic ir parocīgs, drošs un humāns automobilis. Ja nepatīk, ka tas izskatās pēc kūkas, varat pirkt zilu.

***

Cenas, Ls

Renault Grand Scenic 1.6 12 450

Renault Grand Scenic 1.6

7 vietas 12 800

Renault Grand Scenic 2.0 dCi 17 940

***

Renault Grand Scenic 1,6

* * * Dizains

* * * * Tehnika

* * * * Komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko