Pikants un atšķirīgs
Ir teiciens: par dizainu nestrīdas. Muļķības, strīdas gan. Un vēl
kā strīdas! Automobili, tāpat kā cilvēku`, mēs vispirms uztveram,
vadoties no ārējās pievilcības. Smuks vai ne tik ļoti ir dikti no
svara. Jaunais Fiat 500 ar saviem koķetajiem retro apaļumiem
gandrīz ikvienam šķiet, ja nu ne skaists, tad mīlīgs un pievilcīgs
jau nu noteikti. Gada auto konkursā tiek vērtēts arī dizains, un,
varbūt iznākums nebūtu bijis piecsimtā pusē, ja vien itāļu mazulis
nebūtu tik atšķirīgs un jauks izskatā.
Mūsdienīgs un drošs
Plašais komforta un progresīvo tehnoloģiju klāsts, kas pieejams
Fiat 500, arī ietilpst Gada auto konkursa vērtējumu annālēs un
noteikti ir spēlējis savu lomu Eiropas vadošo autoekspertu izvēlē.
Komunikāciju iespēju, aktīvās drošības un komforta elementu
saraksts apaļīgajam mazulim ir garu garais.
Kolēģis Normunds Avotiņš iepriekš jau Dienā minēja, ka Fiat 500 ir izpelnījies piekasīgo EuroNCAP ekspertu augstāko vērtējumu - piecas zvaigznes -par drošību avārijās. Maksimāli iespējamās 16 balles par triecienu sānos un tikai vienu balli no iespējamā Fiat 500 ir pazaudējis arī frontālā sadursmē. Izcils rezultāts, īpaši priekš tik maza izmēra auto. Iedomātajam konkurentam no Premium plauktiem Mini arī ir sanākušas piecas zvaigznes, bet rezultāti ballēs tomēr zemāki. Mazu bērnu aizsardzība Fiat 500 novērtēta ar augsto trīs zvaigžņu atzīmi, ko nav izdevies panākt pat lielāku klašu automobiļiem.
Pietiekami daudzveidīgs
Trīs dzinēji - divi benzīna un viens dīzelis - mazauto ir gana
plaša izvēle un dīzeļmotora esamība ir liels pluss. 1,2 l (69 ZS)
bāzīte un 1,3 l Multijet (75 ZS) dīzelis komplektējas ar
piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet jaudīgākais 1,4 l (100 ZS)
benzīnnieks ar precīzu sešu robu kārbu. Ko vēl? Laikam jau neko,
jo, piemēram, litra tilpums mūsu platuma grādos nez vai būs
iecienīts pat zaļi domājošo starpā, bet 1,6 l jau būtu tīrā
bezjēdzība. It īpaši, tādēļ, ka ekstrēmistiem gan jau būs pieejama
arī Abarth sporta versija.
Trīs aprīkojuma pakāpēs Pop, Lounge un Sport savu vēlmju piepildījumu spēs atrast ikviens (ikviena) pircējs. Skaļš motora, riepu un vēja troksnis salonā pieskaitāms visu komplektāciju opcijām. Tāpat arī augsta sēdpozīcija, minimāla vieta otrajā rindā un ceļa reljefa izbaudīšana, bet tās jau faktiski ir visu mazo auto "priekšrocības".
Lēts? Nez vai
Vai Fiat 500 ir pieejams tautas auto cenas ziņā? Salīdzinoši lēta
šķiet vien 1,2 l Pop versija, kas ir zemāka par 8000 latiem. Nekur
gan nav teikts, ka Eiropas Gada auto jābūt lētam. Tiek vērtēta auto
(tehnikas, kvalitātes, aprīkojuma u.c.) adekvāta atbilstība
ražotāja noteiktajai cenai. Un nav jēgas sākt rēķināt, ka pieliekot
mazliet pie Fiat 500 cenas jau iznāk... Ja patīk, ir jāpērk. Fiat
500 patīk, īpaši jau dāmām. Vīri arī atzinīgi smaida, taču pārsvarā
gan apcerot, kā viņu izredzētā izskatīsies šajā seksīgajā
bumbulī.
Testa auto no SIA Auto Italia
***
Vērtē Zariņš
Ainārs Zariņš, autožurnālists
Fiat 500 1,4 Lounge
* * * * * Dizains
* * * Tehnika
* * Komforts
***
Fiat 500 1,2 Pop Ls 7696
Fiat 500 1,3 Multijet Pop 9116
Fiat 500 1,4 Lounge 10 388
Fiat 500 1,3 Multijet Sport 10 774