Saņem, ko redzi
Jo vienkāršāks ir universālis, jo labāk tam piestāv piedzīvojumu meklētāja uniforma. Ar plastmasas apmalēm, aizsargpannu imitāciju un 17" riteņiem Octavia Scout stāv uz ceļa ne sliktāk par Volvo XC70 vai veco Allroad. Automašīna ir pat nedaudz augstāka nekā parastā Octavia Combi (40 mm plus 17 mm virs Octavia 4x4), tā ka vizuālais tēls paspilgtināts ar reālu varēšanu, kas gan neietver nopietnu bezceļu.
Škoda gan reiz sarīkoja pārgājienu ar Octavia Scout pa "neskartajām zemēm", tā pierādot, ka automašīna ar pilnīgi parastu Haldex tipa pilnpiedziņu spēj tikt tālāk, nekā mēs domājam.
Uzņēmīgais "maršbatjaks", kā to nosauktu Šveiks, neiedrošina uz offroad forsēšanu, toties vēlreiz apstiprināja, ka Škoda ir izturīga automašīna. Visi skauti bez činkstēšanas un traumām izturēja smago pārbaudījumu.
Skauts pret SUV
Scout ir sava veida Octavia topmodelis tāpat kā sporta versija RS,
tikai domāts citai publikai. Šādu automobiļu pircēji parasti
ilgojas pēc automātiskās pārnesumkārbas, taču VW korporatīvās
intereses nepieļauj kaut vai DSG klātbūtni Scout iekšās. 150 ZS
benzīna motors (Scout analogam Seat Altea Freetrack atvēlēts 200 ZS
turbo) vai paskaļš PD sērijas 140 ZS dīzelis jādancina ar
sešpakāpju rokas kārbu. Braukšanas ziņā Scout maz atšķiras no
parasta Combi, taču pārsteidz cietā gaita.
Scout ir augstāka profila riepas un cita amortizācija, tad kāpēc tas nevarētu braukt stingri, taču līgani? Ikdienas lietošanā Octavia Scout ir ļoti ērts un labi aprīkots automobilis - standartā ir pat klimats un lietus sensors.
Tad kāpēc ar skautiem nav pilnas ielas? 25 tūkstoši eiro ir mazliet par daudz iedomātajiem Škoda cenu rāmjiem, bet ar papildaprīkojumu cipars uzlec līdz pat 28 tūkstošiem, kur periskopā jau parādās parketa džipi ar pieslēdzamām pilnpiedziņām utt.
Savukārt īstam lauciniekam plastmasas teātris nav vajadzīgs, un viņš ietaupa vairāk nekā 3 tūkstošus eiro, nopērkot parastu Octavia Combi 4x4 ar nepretenziozu 1.9 TDI.