Viņa vārdus netieši apstiprina skopais sērijveida elektromobiļu piedāvājums, turklāt par cenām, kas padara stīvu pat zaļi domājošu cilvēku. Pat indiešu Tata, kas kļuva pasaulslavena ar lētāko automobili pasaulē Nano, ar norvēģiem kopā būvēto elektromobili Vista EV pārdos ne lētāk kā par 25 000 eiro. Lai gan preses izdevumu virsraksti aizgūtnēm sludina, ka "automobiļu nākotne ir elektriska" un tamlīdzīgi, līdz 60.gadu fantastu sapņu piepildījumam vēl ir tālu. Pēc Vinterkorna domām, tie ir vismaz 15-20 gadi. Līdz tam pār pasauli, tāpat kā iepriekšējos simt gadus, valdīs iekšdedzes dzinējs, kura uzlabošanā pēdējais vārds vēl nav pateikts. Neiespējamais kļūst reāls
Superprecīzas degvielas iesmidzināšanas sistēmas un jauni materiāli būtiski samazinājuši degvielas patēriņu, bet kompresoru uzvaras gājiens nodrošinājis downsizing jeb darba tilpuma samazināšanu, saglabājot jaudu. 1,4-1,8 litru turbomotori pamazām aizstāj atmosfēriskos 2-3 litru dzinējus. Kas tālāk? Franču uzņēmums MCE-5 Development izaicina motora parametru, kas līdz šim bijis nemainīgs, - kompresijas pakāpi. Šo skaitli veido cilindra tilpuma attiecība brīdī, kad virzulis ir augšējā pozīcijā pret tilpumu un kad virzulis atrodas pašā apakšā. Inženieri jau sen sapņo par iespēju plūdeni mainīt šo attiecību, jo tas padarītu motoru elastīgāku un piemērotāku dažādiem braukšanas režīmiem. Visi līdzšinējie mēģinājumi, ieskaitot Saab motora prototipu, tā arī nav realizēti galvenokārt piemērotu materiālu trūkuma dēļ. Un lūk, 2009.gadā MCE var parādīt gatavu motoru, turklāt jau iebūvētu parastā Peugeot 407. 1,5 litru turbomotors attīsta ap 220 ZS (perspektīvā - līdz 260 ZS) un 420-460 Nm griezes momentu jau 1500 apgriezienos minūtē. Revolūcija, visi motoru ražotāji ar BMW priekšgalā iet atpūsties? Tomēr ne.
Vārdi nesakrīt ar darbiem
MCE-5 tikai plāno sākt reālus braukšanas testus un sērijveida automobiļus sola ne ātrāk par 2016.gadu - ja izdosies pārliecināt autoražotājus par idejas lietderīgumu. Pēc 2008.gada cenām MCE motors esot par 3--5 tūkstošiem lētāks nekā hibrīddzinējs (nav brīnums, zinot, cik tie dārgi), bet prātošana, ka ekoloģiskās prasības pret dīzeļiem 2015.gadā dos MCE divtūkstoš eiro priekšrocību, atkal liek atcerēties doktoru Vinterkornu. Autoizstādes arvien biežāk liek kritiski izturēties pret eksaltētiem paziņojumiem, kvēliem solījumiem un ģeniāliem izgudrojumiem. Citādi var iznākt kā tai pašai Tata, kas pārbiedē visu Eiropas autotirgu ar Nano Europa, kuru tūliņ tūliņ sāks pārdot visās malās par 2000 dolāriem kā Indijā. Tomēr Tata Motors galvenais inženieris Endijs Kerrs bija spiests atzīt, ka līdz Nano ieviešanai "atsevišķās Eiropas valstīs" paies vismaz divi gadi un arī cena izaugs līdz 4000--5000 eiro. AutoDiena piedāvā ieskaitu jaunajos automobiļos, kas negrābj zvaigznes debesīm, bet ir pieejami tūlīt vai dažu mēnešu laikā.