Toyota Avensis tuvojas Lexus
Vēl mazliet, un būtu Lexus
Atšķirību starp veco un jauno Avensis nosaka paraugs, kam Toyota vēlējās līdzināties. Iepriekšējais modelis bija neveiksmīgs mēģinājums iztaisīt no japāņu auto eiropieti, kamdēļ Avensis ir tik pelēks un pat skumjš dizains. Ar gadiem Toyota pašpārliecība tālu no mājām daudzkāršojusies, tāpēc Avensis ir īsta Toyota un no dažiem skatpunktiem pat Lexus. Iekāpjot pašā dārgākajā versijā Premium un secinot, ka stūresrats regulējas elektriski, atliek secināt, ka līdzība ar luksusnodaļas produktiem nav tikai ārēja. Tajā pašā laikā Avensis ir Eiropas produkts, jo radīts un ražots tepat Vecajā pasaulē un projekta vadītājs pašrocīgi norullējis ar Avensis prototipu 5000 km pa "kontinentu", lai pārliecinātos, kā auto iederas ceļos un dzīves stilā.
Blakus sēdēt ērtāk
Pa Latviju viņš gan laikam nav braucis, taču Avensis ir ļoti piemērots mūsu apstākļiem. Piekare ir klusa un atsperīga visos apstākļos, arī pa zemesceļiem, bet VSC+ stabilizācijas iekārta iztaisno automašīnu, ja gadās saslīdēt. Automašīnas salona noformējums vienlaikus nomierina un iedrošina, jo saturīgie materiāli, rāmais dzeltenais apgaismojums un skaņas izolācija ir augstā līmenī. Apbēdina neērtais vadītāja sēdeklis, kas neļauj ieņemt absolūti ideālu sēdpozīciju un ar laiku nogurdina muguru. Izveidojusies absurda situācija, kad blakussēdētāja sēdeklis ir ērtāks, lai gan vajadzētu būt otrādi. Toyota oriģinālā navigācijas/izklaides sistēma turpina uzdot mīklas un šarādes ar dīvainiem vadības zigzagiem, un Toyota kartē Latvija beidzas ar Rīgas robežu. Avensis iet līdzi laika garam ar elektronisku stāvbremzi, taču tās slēdzis paslēpts izcili neērtā vietā — labajā pusē zem stūres. Lētāku komplektāciju īpašnieki nav pārāk apdalīti, tikai bambusa šķiedras imitācijas panelis gan izskatās daudz sirsnīgāks par parastu plastmasu.
Variatora jaunā dzīve
Sākot ar šo modeļu paaudzi, benzīna motori vairs nav pieejami ar automātisko pārnesumkārbu, jo to aizstās pilnīgi jauns CVT variators Multidrive S. Šāda tipa transmisijas reti lutina ar jauku braukšanu, jo izvēlas nevajadzīgi augstus apgriezienus un kaitina ar citiem niķiem. Toyota pilnībā reabilitē variatoru vidējās klases automobiļos, jo tas atbilst gan 1,8, gan 2 litru motora raksturam. Dīzeļdzinējus joprojām komplektē ar parasto sešpārnesumu "automātu", bet standarta aprīkojums pilnīgi visiem motoriem ir sešpakāpju manuālā kārba, sākot ar 1,6 litru bāzes motoru. Tas labvēlīgi ietekmē gan dinamiku, gan degvielas patēriņu, kas allaž bijusi Toyota dzinēju stiprā puse. Ja vien nav noskatīts visdārgākais Avensis, kam nav mazāku motoru par 2 litriem, no jaunajiem Valvematic motoriem ieteicamāks ir 1,8 litru motors, jo tas ir tikpat jaudīgs kā vecais 2.0 motors, taču ekonomiskāks — ap 7 litriem uz 100 km.
***
Toyota Avensis
* * * Dizains
* * * * Tehnika
* * * * Komforts
***
Cenas, eiro
Toyota Avensis 1.6 Linea Terra 18 839
Toyota Avensis 1.8 Linea Sol CVT 23 321
Toyota Avensis 2.0 Premium 29 425
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.