Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +2 °C
Daļēji saulains
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Volkswagen Golf GTI

Pēc 33 gadiem un sešām modeļu paaudzēm Volkswagen Golf GTI lielākās cīņas ir izcīnītas. Tomēr tas netraucē uzmontēt zemas lidošanas aparātam jaunu bruņojumu, lai tā parādīšanās vien iedzītu bijāšanu konkurentos un sekmētu leģendas turpinājumu bez pārrāvumiem. Dažas ierīces ugunssarkanā GTI uzkabē liek aizdomāties. Piemēram, kurš gan būtu iedomājies, ka tautas sporta auto vajadzīga atpakaļskata kamera?

Atzinības krāsa

Ierindas Golf VI pārvēršana ātrbraukšanas trenažierī notikusi pēc iepriekš apstiprināta plāna — viens vienīgs motors, divu litru turbo, naidīga priekšpuse, "telefona ripas" riteņi un GTI zīmotnes. Jaunums ir divi atsevišķi izpūtēji, kuru skaņu pirms izviršanas izplatījumā un atsišanās namu sienās mākslīgi pielabo "skaņas ģenerators" — rezonators, kādu pirmo reizi veiksmīgi izmantoja Ford Focus ST ieplūdē. Lai gan dzinēja parametri ir tādi paši kā paaudzi iepriekš, TSI motors pieder jaunai VW dzinēju sērijai EA888. Praksē tas ir 210 zirgspējas iepriekšējo 200 vietā un vienmērīgāka vilce. Interesanti, ka 270 ZS "ūbergolfa" jeb Golf R radīšanai tomēr tiks izmantots vecais motors, jo tas ir piemērotāks tūningam un jaudas palielināšanai. Un, ja pavisam godīgi, tad jaunais GTI ir vēl vairāk Golf 5.5 nekā bāzes modelis, jo GTI versijas piekare gandrīz bez izmaiņām pārcelta no karstā Golf 5. Pasaules kara gaisakauju ass Manfrēds fon Rihthofens tikai ceturto daļu notriekto ienaidnieku esot aizraidījis pie tēviem ar mitoloģizēto sarkano Fokker triplānu. Pārējie sabiedroto lidotāji tika uzveikti ar vienkāršāku divplāksni, kas panikas sēšanai pretinieku eskadriļās tika nopervēts gaiši sarkans un kura dēļ prūsis arī iemantoja iesauku Sarkanais barons. Bet mūsu rūcinātais Sarkanais barons ar saīsinājumu no Gran Turismo Injection uz sāniem Dzelzs krusta vietā nebiedē, bet priecē. Pat garāmgājēji rāda: "Īkšķus gaisā!"

Virtuālais "bloķis"


Braukšana ar GTI ir tāla no gaisa kaujas, lai gan automašīnas spēja "izšaut", nospiežot gāzes pedāli gaitā, vairo patiku un uzticēšanos auto. Paātrinājums no vietas zem septiņām sekundēm drīzāk ir atrakstīšanās, jo svarīgi ir nevis cik, bet kā. Pikēšanas, tas ir, paātrinājuma stabilizēšanai VW aprīkojis GTI ar diferenciāļa bloķēšanas imitāciju XDS ("nepaklausīgākais" no velkošajiem riteņiem uzrāviena brīdī tiek pieķerts ar bremzēm, sistēma, kas gadiem pazīstama no Audi quattro) un adaptīviem amortizatoriem ACC. Itin bieži elektronisko vārstu darbība dārgajos statņos (GTI — 834 eiro) aprobežojas ar ceļa negludumu dzēšanu. Taču, kad poga blakus ātrumkloķim nospiesta uz Sport, priekšējā ass tiešām izslīd mazāk un uzlabo pilota kontaktu ar automašīnu virāžās.

Nesēdi man uz astes!

Citādi Volkswagen darījis visu, lai pēc iespējas pasargātu pasažieru organismu no vides kaitīgās ietekmes. Skaņas izolācija ir tāda, ka reizēm gribas par spīti pavērt logu, bet dekoratīvās līstes atgādina dārgāko Nokian tālruņu korpusus. Tausti un skatu priecē stūre ar nošķeltu apakšu, hrestomātiskie rūtainie sporta sēdekļi un sarkanas vīles visam, ko var ar tām sašūt. Unifikācijas rezultātā no GTI salona pazudis tāds fundamentāls optisks baudījums kā hronogrāfa tipa instrumentu panelis. "Sestajam" GTI tas ir tāds pats kā citiem Golf 6. Toties var paskatīties ekrānā, vai kāds nav piezadzies Sarkanajam baronam no aizmugures. Sevišķi asprātīgi paslēpta kamera. Normālā stāvoklī tā nav redzama, taču, ieslēdzot atpakaļgaitu, golfiņš piepaceļ VW logotipu — rokturi bagāžnieka vākā, it kā grasītos izdēt olu vai paveikt ko fizioloģiski nepievilcīgu.

Turpinājums sekos


Kad iedevu izbraukt ar jauno GTI pārliecinātam iepriekšējā modeļa fanam, viņa slēdziens bija — par 5% sportiskāks, par 10% komfortablāks. Ja tā, tad sestās paaudzes GTI ir izdevīgs auto, jo cena nav pieaugusi par 15%. Protams, bāzes cena ir tīri teorētisks skaitlis. Ar DSG kārbu, kas, pateicoties iepriekšējam modelim, kļuvusi par tikpat populāru GTI ekstru kā četras durvis (3 no 4 pārdotajiem auto), ksenongaismām, "lūramcaurumu" aizmugurē, 18 collu diskiem u.c. Sarkanais barons maksā gandrīz 33 tūkstošus eiro. Pietiekams izskaidrojums, kāpēc jautra golfa vietā desmitreiz biežāk nopērkas drūms, melns un mazlietots BMW vai kārtējais džips. Ja vērtē GTI modeļus pēc pārgalvības, pēkšņuma un saviļņojuma, tad Golf V GTI Edition 30 paliek nepārspēts. Tāds būtu paticis arī Sarkanajam baronam fon Rihthofenam, jo šīs īpašības bija viņa žilbinošās, lai arī īsās karjeras pamatā. Bet Golf GTI ir pārdzīvojis "ace of the aces", un sestajā laidienā paveikts viss, lai tā stāsts turpinātos bez aizķeršanās un ar tikpat aizrautīgiem lasītājiem.

***

Volkswagen Golf GTI


***** Dizains

***** tehnika

***** komforts

***

Cena, eiro

VW Golf GTI 25 133

VW Golf GTI DSG 27 393

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko