Laika ziņas
Šodien
Sniega pārslas
Rīgā 0 °C
Sniega pārslas
Trešdiena, 20. novembris
Anda, Andīna

Volkswagen Passat CC rāda, ko var panākt ar labu ideju un nelielu motoru

Visbiežāk uzdotais jautājums par Passat CC ir: "Kāpēc CC?" Kas zina, kāpēc Volkswagen tik neuzmanīgi rīkojies ar automobiļu abreviatūru, kas jau vairākus gadus cieši saistīta ar automobiļa tipa coupe-cabrio, respektīvi, kabrioletu ar cietu nolaižamo jumtu? Taču vismaz puse minējumu ir pareiza, jo slaikā Passat gadījumā CC nozīmē Comfort Coupe.

Pēc šī paziņojuma droši var atbalstīties ērtāk pret Passat CC metāla gurnu, jo ziņkārīgais garāmgājējs noteikti grib izdibināt, kas tā par coupe ar četrām durvīm un ar ko tad tā ir tik izcili komfortabla, ja aizmugurē ir tikai divas sēdvietas un "šitik zemi griesti". Nu ko, nezināmā likteņa sūtni, esi sveicināts modernajā automobiļu pasaulē, kur viss ir pavisam citādi, nekā izskatās! Piecgades labākais modelis

Passat CC uz ielas uzreiz tiek piefiksēts un, kaut arī Latvijā parādījies pavisam nesen, arī atpazīts pat bez reklāmas uzrakstiem uz sāniem. Par savu eksistenci tas var būt pateicīgs Mercedes-Benz CLS, pirmajai veiksmīgajai "četru durvju coupe" un VW plānam iekarot Ameriku. Tur pazīstamos Volkswagen modeļus uzskata par lētām studentu automašīnām, tāpēc Passat CC izvēlēts par t.s. halo car jeb automobili uzmanības piesaistīšanai un imidža celšanai. Nav zināms, vai no tā visa kas iznāks, bet Eiropa Passat "kupeju" uzņem ar sajūsmu. Tikai paši vācieši mazliet kurn par to, ka aizmugurē nav kārtīga "dīvāna". Tomēr vairākums ir pārliecināti, ka tas ir gaumīgākais Volkswagen izstrādājums pēdējo gadu laikā, un ka Passat jau no paša sākuma vajadzēja izskatīties tieši tā.

"Sausiņš" ar turbīnu

Taču tās ir emocijas, bet ko saka bankas konts? Vislētākais Passat CC ir par 3000 eiro dārgāks nekā Passat sedana bāzes modelis ar vienādu motoru. Iebīdīts augstākā tirgus nišā, Passat CC nepazīst mazāku motoru par 1,8 litru TSI, un AutoDienas misija bija pārbaudīt vai 160 ZS turbomotors ir adekvāts dzinējspēks garam, zemam sedanam ar stilīgām (un smagām) bezrāmju durvīm. Šis motors arvien skaļāk piesaka sevi VW grupas automobiļos un perspektīvā var kļūt par populārāko benzīna dzinēju vidēji lielos automobiļos. Tas aizstāj gan neekonomisko 2 litru 150 ZS motoru, gan gadiem ekspluatēto 1,8 litru 20 vārstu turboagregātu plejādi. Mums bija iespēja pārliecināties par 1,8 TSI potenciālu Audi A4, un četrcilindru motoriņš nepievīla arī Passat CC. Daudz kas atkarīgs no tā, uz ko cerat, taču dzinējs izrādījās visos parametros labāks, nekā gaidīts, izņemot skaņu un patēriņu. Lai kādā auto iebūvēts, 1,8 TSI rūc ar īpatnēju sausu skaņu, un Passat CC prasītos kas sulīgāks. Ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu (automātiskās versijas šim motoram nav) bez pūlēm var panākt mašīnas cenai atbilstošu dinamiku, taču par to jāmaksā ar 10 litru vidējo patēriņu. Ārpus pilsētas ne reizi nepārkāpjot 100 km/h, tas nokrītas līdz 8,6 l/100 km, taču līdz 2 litru dīzeļa ekonomiskumam ir tālu. Toties nav arī dīzeļa trokšņa, un lūk, kas ir dīvaini: parastais Passat šķiet dzimis, lai to aprīkotu ar dīzeļmotoru, tad formīgajam CC vairāk piestāv benzīns. Tas saistīts ne vien ar sportisko dizainu, bet arī saasinātu stūres reakciju. Ne velti ASV to reklamē ar 300 zirgspēju V6 un pilnpiedziņu.

Kur tēmē Passat?

Bet kas mums daļas par to, kādi Passat CC šaudās gar Hudzonu, mums te Daugavas krastos ir pašiem sava matemātika. Vai Passat CC ir uzcenojuma vērts, kaut papildaprīkojuma tabulās vīd tādi VW reti sastopami punkti kā atpakaļskata kamera un joslmaiņas brīdinājuma sensori? Skatoties praktiska un skopa Passat pircēja acīm, tā ir tīrākā naudas izšķiešana, turklāt CC pagaidām ir ļoti maza modeļu izvēle.

Taču ne jau visi piecpadsmit gadus pēc kārtas pērk vienu un to pašu Passat nemainīgi pelēkā krāsā, tikai jaunāku.

Nopelnījis balvu par mūža ieguldījumu ekonomikā ar solīdiem sedaniem un ērtiem universāliem, Passat beidzot var atļauties kaut ko greznāku. Un te uz skatuves atkal parādās viņš, tas pats nejaušais garāmgājējs, kas jau labu laiku domā apbalvot sevi ar labāku auto. Un ieraudzījis uz ielas Passat CC, viņš pavisam nopietni aizdomājas: "Vai es joprojām gribu to Audi?" Volkswagen neizdevās iekarot Premium klasi ar Phaeton, varbūt izdosies ar Passat Comfort Coupe.

***

Volkswagen Passat CC

J J J J Dizains

J J J J tehnika

J J J J komforts

***

cenas, eiro

VW Passat CC 1.8 TSI 26 500

VW Passat CC 2.0 TSI 28 800

VW Passat CC 2.0 TDI 29 160

VW Passat CC 3.6 V6 4MOTION DSG 36 470

VW Passat 1.8 TSI Trendline 23 350

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko