Laika ziņas
Šodien
Migla
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Zaļāks taupīgais virziens - Volvo un Opel ekosērijas jaunākie dīzeļauto

Cik ekonomisks un reizē aizrautīgs spēj būt moderns iekšdedzes dzinējs? AutoDiena izmēģina Volvo un Opel ekosērijas jaunākos dīzeļauto

Kamēr sērijveida hibrīdi vēl ir tikai piliens kopējā spēkratu okeānā, bet progresīvākas tehnoloģijas nav tikušas laukā no bērna autiņiem, daudzi autoražotāji veiksmīgi demonstrē, ka klasisko iekšdedzes dzinēju iespējas energoresursu taupīšanā un videi kaitīgās ietekmes mazināšanā nebūt nav izsmeltas. Šodien vieglāk uzskaitīt, kuram ražotājam vēl nav tā vai citādi nosauktas mazliet dabu saudzējošāku modeļu sērijas.

Atļaušos apgalvot, ka, par spīti zaļās domāšanas un attiecīga dzīvesveida aktualizēšanai, Latvijā lielākā daļa pagaidām uzšķauda tam, cik gramu kaitīgā oglekļa dioksīda (CO2) gāžas ārā pa automobiļa izplūdes traktu. Un šķaudīs tik ilgi, līdz Jēkaba ielas simtnieks pieņems likumus, kas zaļākas auto izvēles īstenotājiem ļaus sajust šādas rīcības tūlītēju efektu. Vecajā Eiropā hibrīdu un ekosēriju mašīnu pircējiem ir nodokļu atlaides.

Katrā kilometrā izpūstā CO2 grami vairākumu atstāj bez emocijām, bet degvielas patēriņu gan laikam patīk rēķināt ikvienam.

EcoFLEX Gada auto

Gribat vidējās klases auto, kas kopā ar vienu pašu vadītāju jau sver vairāk nekā 1,6 t, bet kombinētā pilsētas un šosejas ciklā 100 km spēj nobraukt ar mazāk nekā pieciem litriem dīzeļdegvielas?

Opel ar videi draudzīgākiem dzinējiem aizraujas jau aptuveni divus gadus, un tagad EcoFLEX saimei pievienojas Car Off The Year titula īpašniece Insignia. Oficiālajos degvielas patēriņa ciparos dzīvē parasti iekļauties nav nemaz tik viegli. "Zaļajai" Insignia ar 2,0 l dīzeļdzinēju tehniskajos datos ierakstīts 5,2 l/100 km vidējais patēriņš. Taču jūnijā Frankfurtes apkaimē AutoDiena pārliecinājās, ka ar diviem braucējiem salonā, turklāt nepārvēršoties satiksmes plūsmu kaitinošā gliemezī, var iztikt ar 4,9 litriem.

Prezentācijā tika minēts, ka kāds Opel inženieris esot "izvilcis" pat ar 4,5 l.

Ko vēl, ja neskaita taupību, šāda Insignia spēj? EcoFLEX ir tāda pati jauda kā parastajam divlitru CTDI dīzelim ar niknāko motora vadības čipu, proti, 160 ZS. Ieskrējiens līdz 100 km/h — tās pašas 9,5 sekundes. Parastā dīzeļa patēriņš ir 5,8 l/100 km. Pat ņemot vērā oficiālos skaitļus, iznāk 0,6 litru ekonomija uz katriem 100 km. Turklāt mums vienaldzīgie CO2 izmeši no 154 gramiem samazināti līdz 136. Gan pēcteči novērtēs.

Kā panākta taupība un tīrība, saglabājot veiktspēju? Piemeklējot speciālas riepas ar īpaši zemu rites pretestību. Mazliet samazinot auto attālumu no zemes. Uzlabojot jau tā šķietami ideālo aerodinamiku. Mainot mehāniskās ātrumkārbas pārnesumu attiecības, kā arī aprīkojot motoru ar Clean Tech sistēmu jeb sensoriem, kas kalkulē un dozē optimālo degvielas padevi.

Sākumā Insignia EcoFLEX ir tikai sedans un hečbeks, bet rudenī būs arī universālis. Būtiski, ka EcoFLEX cena salīdzinājumā ar atbilstošo standarta modifikāciju ir pieaugusi tikai aptuveni par 300 eiro.

DRIVe flote

Lai arī kādas peripetijas varbūt priekšdienās piedzīvos Volvo īpašumtiesības, jūlija sākumā Stokholmā prezentētā Volvo DRIVe modeļu plejāde ir tapusi vēl Ford paspārnē. Volvo cīņā pret globālo sasilšanu un lielpilsētu smogu raida uzreiz vai visu floti — septiņus modeļus.

"Viszaļākā" no Opel Eco-FLEX, šķiet, joprojām ir mazulīte Corsa ar 105 gramiem CO2 izmešu no 1,3 l dīzeļmotora. Kā domājat, līdz cik Volvo ir sažmiedzis lielākā 1,6 l agregāta izmešus? Līdz 104 gramiem uz km!

Septiņu modeļu zaļie asni pašlaik ir divi DRIVe dīzeļi. Otrs ir iecienītais 2,4 litru (175 ZS un 159 g CO2 uz km) pieccilindru motors, un tas paredzēts smagajam galam — XC70 un XC90. Pilnpiedziņas gan šiem DRIVe modeļiem nebūs, velkošais — priekšējais tilts. Toties degvielas patēriņa solītie 6,0 litri dzīvē ir ļoti reāli. Pēc tehniskajiem datiem, XC60 DRIVe spurtu līdz simtam izvilks 9,8 sekundēs.

Pieci pārējie modeļi visi kā viens iztiks ar jau minēto 1,6 l motoru, kam ir 109 ZS. Volvo C30, S40 un V50 tas jau pirms izmēģināšanas šķita atbilstošs, un brauciens nelika vilties. Bet vai spējat iedomāties limuzīnu Volvo S80 un lielo universāli V70 tikai ar 1,6 litriem zem garās "haubes"? Pie V70 (jo tas mazliet smagāks nekā S80) stūres sēdos ar zināmām bažām un lielu interesi.

Sprintera talanta, kā jau bija gaidāms, nav. Pēc tehniskajiem datiem, simtu sasniedz tikai 12,8 sekundēs. Pietrūkst arī uzrāviena veikliem apdzīšanas manevriem, bet baigas mazuma sajūtas un vilšanās nav. V70 stiepiens nav ātrs, bet vienmērīgs un ekonomiskam braukšanas stilam par gana pietiekamu atzīstams. Solītos 4,9 litrus (bija ap 5,4) uz 100 km gan iegūt neizdevās, jo maršruta garākā daļa veda pa Stokholmas blīvo satiksmi.

Trim mazākajiem DRIVe apsolīti šķietami nereāli 3,9 litri dīzeļdegvielas uz 100 km. Tiesa, tikai tādā gadījumā, ja auto aprīkots ar aktivizējamu un atslēdzamu Start/Stop sistēmu. Tā krustojumā vai sastrēgumā slāpē motoru, tiklīdz neitrālajā ātrumā pilnīgi atlaiž sajūga pedāli. Un atkal iedarbina, tiklīdz sajūgu sāk spiest no jauna. Sistēma darbojas, ja iepriekš kustības ātrums ir bijis lielāks par 5 km/h.

Visa šī gudrā padarīšana strādā ātri, taču dīzeļa slāpēšana un iedarbošanās ikreiz nodrebina salonu. Gan jau var pierast un pieņemt, bet tās nav tās izjūtas, ko pierasts no Volvo gūt. Arī uzrādīto patēriņa normatīvu ar mazākajiem modeļiem, lietojot Start/Stop sistēmu, sasniegt neizdevās, bet līdz nopietnākiem testiem jau Latvijā vainosim blīvo Stokholmas satiksmi.

Volvo DRIVe modeļi būs pieejami rudenī. Tad arī taujāsim par cenām.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko