Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -4 °C
Skaidrs
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Vilciens ripo bez čīkstēšanas

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Do ģi-ezs
D
Emigrē ļoti dažādu iemeslu dēļ, daudzi sīk-sīka labumiņa dēļ, kaut kādas kundzītes, piemēram, bija sajūsminātas, sēnes lasot, ka varot jaciņu nopirkt, kādu tik vēlas. Nožēlojami. Saprotams (daļēji) speciālistu darbs svešumā, jo šeit samaksa nav adekvāta, tiem, kas sēd krēslos un nedara nekā nauda atrodas. TAUTA nav iznīcināta un nav iznīcināma, jauni puiši, nestumdīti, Daugavmalā piķamices aizvāca no galvām, kad Latvijas Himnu dziedāja. Liels prieks! nevajag mēroties ar Renāru Zeltiņu un pilnīgi aptrakušo tukšpauri Skudriņu. Mēs saņemsimies, jāsaņemas, jo tā viņpusrobežu torte visiem nesmeķē. Vaira taču arī izbaudīja Kanādas iespējas, šeit palikušie kolektivizāciju, deportācijas. Arī mūsu OPERA zels un plauks, kad būs dziedoņi, kas pasaulē ejot, daudz vairāk atcerēsies savas mājas. Nekā, piemēram, Galante, kad noriets klāt. Kā Kalna, kas dzied savai balsij nepiemērotu repertuāru, izplūst miesās un gatava "asiņainām"programām. Šo terminu taču arī izdomāja Lūsiņas k-dze. Savā aušībā vai murgā krituse? Nupat par Siliņu sarakstījusies. Siliņa meistarība ir augsta, neikdienišķa, bet TIKAI VOKĀLI. Aktiermeistarības, pasnieguma ziņā, štampu ( paņēmienu) krātuve, gribētos, lai solists tomēr, kamēr vēl ļoti labā vokālā formā, apzinātu savas neizmantotās iespējas, paņemot privātpedagogu.
to do diēzs
t
Būtu ļoti skaisti, ja jūsu optimisms bāzētos uz reāla pamata, nevis uz iztēli. Diemžēl latviešu tauta pašlaik ir tik tuvu iznīcībai kā vēl nekad
  • 4
  • 0
par terminu
p
Manuprāt, apzīmējumu "naciķi" ir izdomājuši tie spēki, kuri pašlaik iznīcina latviešu tautu, spiežot masveidā emigrēt utt.
Jana
J
Vai tad komentētāji nevar visu izrunāt uz vietas teātrī un bez segvārdiem?
Janai< Voceks
J
Mēs jau runājam TEĀTRĪ, DZĪVE ir īstaais teātris, kur tevī klausās, lai varētu sadot pretī, bet te-ātrī tikai dod iekšās no direkcijas puses- katram, kurš uzdrīkstas domāt, lai pie darbiem nekad netiktu.
  • 3
  • 0
to jana
t
Tad kāpēc vispār kaut ko raksta avīzēs? nevajag tad par operu rakstīt neko, lai teātrī paši runā:))) Atvaino, bet šī replika bija stulba. Turklāt visi komentētāji nestrādā teātrī... Un kāpēc neuzrakstīji savu uzvārdu un personas kodu? Vai Jana nav segvārds?
  • 8
  • 0
skaislei un margarētai
s
Žagaram vispār nebija nekāda režijas talanta, un opera viņam bija iedzīvošanās un passlavināšanās līdzeklis. Mākslinieciskā ziņā Žagara laikaā opera, manuprāt, kļuva par miskasti. Kas tad Žagaram bija? Liela nekaunība, kas ļava sevi absol;ūti nepamatotii, toties ļoti uzmācīgi sevi slavēt. Bet mietpilsoņiem ar to pietiek, un visi dižojas, ka pie mums esot "pasaules klases opera". Diemžēl ši "pasaules klase"augstāk par Ķīnas provinci nevar tikt, un tur arī tikai tāpēc, ka turienējais tenors un menedžeris Vorens Moks vairs nevar padziedāt, bet Žagars viņam te ļāva dziedāt vēl tad, kad nevarēja. Tāda ir patiesība par Žagara realitāti
žagarotajiem faniem
ž
Žagara laikā operā ballējās kriminālisti, kuru apsargi neielaida operā m;āksliniekus (ja nu cita mafija atsūtījusi izrēķiņaties ar pašu bosu!), kuriem bija gadījies aizmirst mājās caurlaidi. 100% fakts. Un, ja Liepiņu sauc par ballīšu muzikantu, tad Žagaram vispār ar mūziku nav bijis nekāda sakara - izgāzies aktierītis un bankriotējušu restorānu bijušais īpašnieks:))) Viens liepiņa nopelns ir neapstrīdams: viņš ieviesa kārtību operas naudas lietās. Tagad orķestranti beidzot par sponsoru naudu var labot savus instrumentus, agrāk šim nolūka ziedotā sponsoru nauda vien,mēr aizgāja kādas avārijas situācijas dzēšanai. Tā pēc laika instrumenti būtu vienkārši katastrofālā stāvoklī. Un tas nav vienīgais piemērs
cilveeks
c
Prieks atkal redzeet pasaulee mirdzoso Maiju Kovalevsku Riigas operaa! Jau Born in Riga koncertaa vinja prieceja ar savu balsi un harizmatisko personibu. Izcils sopraans- tur vairaak nav ko teikt.
Nerrim< Kocebū
N
Nerri, vai Tu muļķā prātā atšāvies, kā lapsa, kas asti pret celmiņu (ne Amerikas viešņu) atsitusi. Tikai Kristīnei daļa gar Žagaru un kostīmiem. Katrīne staigā mazapģērbta un kārdina Kalniņu (Juri). Es esmu sarūgtināts par Tavu mazinteliģenci. Kas tad uzvārdam vainas? Boriss arī
Nerrim< Kocebū
N
Zini,Nerri, es uz nakti ņemšu un Tevi sarūgtināšu, lai Tev ne tikai jauks sapnītis, bet arīdzan murdziņš parādās. Nevaru Tev piesmērēties un Kristīni taksēt kā netalantīgu. Ko mokies ar vārda atpazīstamību, tad jau Galante, ietaisot populārus savas meitas stila kostīmus, līdz ar saviem Taimiem būtu tā kā labāka, vai kā? Labi, būšu bezgodis, iešu, as'rām pilot, vannā vai gultā, vēl nezinu. Abējādi bail. Ir teikts- gāju uz gultu, aizgāju garām, gāju vannā, kļuva bail, ka nenoslīkstu, tad bērniem būs jāmazgājas piešmucētā samazgu baļļā. Žagara vietā es izvēlētos kostīmu mākslinie-KU, jau sen jūtu novirzes, laiks iznākt klajumā ar rimkēvičisku paziņojumu, vai Tu piedalies?
  • 2
  • 2
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Uzvārdam, Kocebū, nav galīgi nekādas vainas. Nemaz nebūtu dusmīgs pats par tādu uzvārdu. Tikai Kristīnes un Žagara sakarā, man tāds jautājums pie Tevis, veco zēn: vai Tu Žagara vietā izvēlētos kostīmu mākslinieci ar TALANTU vai bez talanta toties ar visā pasaulē atpazīstamu uzvārdu? Atbildi godīgi, jo vecais nerris godīgumu vērtē augstāk par inteliģenci!
  • 4
  • 0
jumors
j
Lai nu Liepiņš ko un kā sarakstījis, viņš ļauj strādāt talantīgiem cilvēkiem, arī arodbiedrībām tai skaitā. Žagars neprata ne soli paspert bez sevis izcelšanas un slavināšanas, bet kā viņam gāja ar darbiniekiem , to viņi paši vislabāk zina. Patlaban repertuārs ir visai pieņemams, ir iznācis redzēt praktiski visu, izņemot divus Mihailus- biļetes par dārgu.
informatīvais birokrāts
i
Tagad koncentrēsimies uz jaunāko KDi, kur vācu gudrelis un mūsu Jerohomovics sauc: No kā jūs baidāties? NO TĀDIEM, kas ar saviem padomiem lien mums virsū, mācieties paši un nesagroziet patiesību, tās vietā liekot melus.
  • 3
  • 0
jumoram< bezjoks
j
Tāds valdnieks vēl nav dzimis, kurš ļ a u s vēl un vēl, pamēģini Zigim acī ieknābt, uzzināsi kā pīle čurā, sevišķi, ja pie darbībām metīsies Mirdziņa. Par Žagaru teikšu, sociālos nodokļus nemaksāja par saviem darbiniekiem, pensijā aizgājuši bija ļoti jauki pārsteigti , darbu deva daudziem savējiem, tai skaitā dekoratoram Freibergam, kurš pats sevi sācis citēt, bet ir frukti, kas viņu vien-nozīmīgi slavē, miglu pūš. Interesanti būtu paskatīt pa atslēgas caurumu, vai Žagars ir ņēmies kādā mācībā, pēc visa, tai skaitā politiskiem autobusiem, vai tomēr atnācis "rāmjos" rīkosies kā Makbeta varoņi. Pārāk sievišķīgi greizsirdīgs, atriebīgs un paštaisns.
  • 7
  • 0
momentārs ko no metājs > Skaisle
m
tulīt viens divi viens spetiņi . Guli vīrā.
ļ. cien. INESEI LŪSIŅAS k-dzei
ļ
Daiļš retro virsraksts. Lūsiņas k-dze, laikmetīgie vilcieni nečīkst, bet klab, čīkst vecas eņģes, bērrni kādureiz čīkst... Tad vajag uzreiz šaut pa muti, lai paliek klusu, nav ko interesēties kāpēc šie tā. Ja raksta par biznesmeni Zigmaru, tad pretēji- vajag painteresēties, kādā gaismā šis grib margot un tad švīkāt tik augšām, no kaut kā taču jāpārtiek, ne jau no pārtikas precēm. Es nevaru pieņemt un nepieņemšu Jūsu galma rakstnieces statusu. Kaut cik goda prāta jāsaglabā, pat ja Jūs būtu badā! Nav tik traki, ka nevarētu nemaz paciest, Lūsiņas k-dze, Jūsu stilu, maigi ložņājošu, glāsmainu, kā caur mīlas obejekta matiem izvilktu stīgu, pačubinot ar smalkzaru ķemmīti. Viļņi gan drusku mālderzālē apstrādāti, bet vienalga smuki, jauneklīgi, spirgti, kopā ar šallītēm, kas nedaudz piežņaudz kaklu, bet kopums izskatās maigi un tvīksmīgi. Aiz briļļu ietvara, skatiens sašaurināts, mīlā un viltū mērdēts, zobi gaumīgi atiezti, tātad ķermenis atrodas pilnā cīņas ekipējumā. Labi gluži nav, ka sprēgāju, bet man tāds niknums uz šo mūžam nepaēdināmo kompozitoru, ka vai nu. No Dziesmu svētkiem, kur pēc Dievs, svētī Latviju iebāzās Liepiņš ar savu Vadoņa opusu. Vai ar nozīmi, ka tas līdzvērtīgs vai varbūt pat feināks, varbūt salīdzināms ar Jurjānu Andreja kantāti "Tēvijai"? Lūk, šādos brīžos var redzēt skaidri, ka puiša skeleta sastāvā ir bezkaumības un prastuma ribas, neiegrožota patmīla, sak, Pauls tik daudzus gadus krejumu lacis, tad nu es tagad pastrebšos, kad "lauva" vecāks un nespēcīgāks kļuvis, es ar beidzot bez baiļu uz slavas astes pakāpelēšu. Kautrs nav. Kopā ar dzīves biedri- riktīgs tandēms. Man būtu pilnīgi vienalga, lai viņi savas ģimenes ietvaros sitas nost, bet šiem vajag KULTŪRAS centrā būt, no kuras pašiem nav jēgas. Pats trakākais ir tas, ka nespēju nosaukt savu kandidatūru, kurš spētu glābt radušos situāciju. Lai cik smagi to teikt, Žagars spētu. Tikai ar vienu noteikumu, ja kontraktā būtu iestrādāts noteikums- nekādas grābstīšanās gar režiju! Valsts svētkus gaidot, smagas ir domas. Esmu pateicis savu viedokli un lūdzu piedošanu, ka būšu dažu aizvainojies, bez sadzeldinājumiem par šo tēmu kaut ko izrunāt nav iespējams. Alkatīgajiem troni nenovēlu, un ar to lai ir diezgan.
Skaislei
S
Kā tu vari zināt? SUNS spalvu met, bet CILVĒKS mainās. Esmu tieši tik naivs un lētticīgs, ka ticu- ŽAGARS dabūja pa spārniem, būs kaut ko no tā mācījies. Ja NE, tad viņš nav LATVIETIS! Vot tā. Nodarbosimies ar Mīlestību, nekas nav ļaunāks kā pārtrauktas attiecības. mans viedoklis. Nekomentējiet, rakstiet savējo.
  • 2
  • 6
Te nu taisnība Skaislei
T
Žagara grēks manā vērtējumā - pēc tā ko lasīju - bija nekontrolēta un bezatbildīga rīkošanās ar naudu. Un ar to Latvijā beidzot bija jātiek galā. Interesanti, cik kultūras ministru nevarēja un nevarēja, un nevarēja pieveikt to.
  • 7
  • 0
piedodiet
p
arī ,lai strādātu ''psihenē'' ir vajadzīga attiecīga izglītība un dzīves pieredze,tad nebūs jāapsaukājas,to rakstu,nemaz nenoliedzot Žagara kā menedžera nopelnus!!!
Margarēta
M
Atgriežoties pie tēmas, Žagars sāka grūtā laika, viņš sāka vadīt LNO absolūtajos bada gados, kad cilvēkiem nebija naudas iet uz operu. Es atceros 96. gadu, atceros, ka tas bija laiks, kad reizēm nebija, par ko nopirkt maizi. Ir apbrīnojami un apsveicami, ka opernams vēl ir opernams, un par to mēs varam pateikties Žagaram. Ja būtu tur kaut kāds raimondpauls, tur tagad es nezinu, kas būtu. Bet, laikam ejot, kā jebkurā amatā un vietā Žagars sāka justies kā savās mājās. Tā notiek. Tas ir normāli. Tāpēc ir vajadzīga kaut kāda normāla aprite un cirkulācija kultūras (un ne tikai) iestāžu vadības aprindās. Trakākais bija tas, ka Žagars ķērās pie režijas…. Viņam to nevajadzēja darīt, viņam vajadzēja koncentrēties uz menedžmentu un pilnveidoties šajā jomā, jo 2013. gads vairs nebija 96. - stratēģija "kā māku, tā maunu" 21. gadsimtā vairs īsti neiet cauri. Pavisam galīgi tā neiet cauri kultūras iestādēs, kur "padoto" vidū trako ir vairāk nekā normālo. Žagara lielākā kļūda bija tā, ka viņš iestagnēja. Liepiņu, savukārt, ir par agru vērtēt. Kā jau kad atnāk jauns priekšnieks, trakie ir saņēmušies un dzer zālītes, intriganti lien uz vēdera, slinkie mazliet saņemas, netīreļi pirms darba ieiet dušā… Liepiņš nav cilvēks, kas varētu LNO noturēt turpat 20 gadus kā Zagars, bet viņš ir labs pārejas direktors. Nav taisnīgi apmētāt kakām Zagaru, jo viņš ir izdarījis daudz laba opernamam un operai. Viņš sāka sūdīgā laikā un iesāka vadīt praktiski bankrotējušu iestādi, kas iemitinājusies neapkurināmā, neapmaksājamā, toties smukā un simboliskā ēkā. Un nav taisnīgi slavināt Liepiņu, jo gads ir par īsu, lai saprastu, kas un kā. Katrā ziņā, vispretrunīgāk vērtēto Liepiņa soli (ēkas izīrēšana Krutoja jubilejai NESEZONĀ, kas izrādes nenotiek), es personiski vērtēju ārkārtīgi pozitīvi.
Senais
S
Nu gan tenku vācelēm pasprukusi būtība.
  • 10
  • 2
Junona
J
Nerri, domāju, ka tā būs bijusi Kristīne. Viņa tak jaunībā kārās un šāvās, kad uzzināja, ka Žagars (mēs te runājam par Andreju) ir gejs. Bet tā kā līdz galam ne pakārās, ne nošāvās (labi, drusku pārspīlēju, šaušanās laikam tomēr nebija), tad tagad būs samierinājusies un viņi kļuvuši par labiem draugiem. Tā kā Žagarandrejs tomēr no skapja vēl nav izlīdis, tad droši vien piestaigājot ar Kristīnīti uz saviesīgiem pasākumiem, cer kādam, kas to vēl nezina, aizmālēt acis :)
  • 0
  • 0
to Skaisle
t
Reinas zelts nav Zagara rezhiseets!
  • 0
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
"Žagars un Pasternaka arī bija uz izrādi"? Kura no Pasternakām? Vai Pasternaka īstā meita Katrīna vai Pasternaka adoptētā Baltaisvilka meita Kristīne, kurai ar tiem kostīmiem šā tā, bet - toties, kas par uzvārdu!
  • 8
  • 2
Skaisle
S
Margarita, par Žagara talantu nestrīdēšos, jo lai par to runā zinošāki un gudrāki. Savukārt, no savas puses varu pateikt,ka tavas jaunības laikā es varēju dabūt ļoti lētas biļetes, ļoti labās vietās pateicoties radu tantei. Paldies par to. Daudz skaistu un arī fifīgu brīžu tante Skaisle piedzīvoja. Esmu runājusi ar - atkal - zinošākiem un gudrākiem cilvēkiem par to seksismu operās, Reinas zelts man bija kā spēcīgs sitiens starp acīm. (tajā Žagars tika sists pušu ar seksu) Nespēju to porno pieņemt. Bet man argumentēja,ka tādā veidā tiekot atkailināts cilvēks, parādīts viss cilvēciskais. Un es tad ilgi domāju -nu nez nez ...tā es negribu. Biju tikko uz Nastavševa Tumšās alejas - mani aizkustināja līdz sirds dziļumiem , bet es visu uztvēru kā īsto dzīvi - gandrīz vai bija jākliedz līdzi kā porņukos - jā jā vēl vēl. Jo tur viss - skaņa, vārds, ķermenis, mūzika, skatieni - viss , pilnīgi viss bija tā organiski - nu tā kā dzīvē ir. Es teiktu - ģeniāla režija, aktieri - vienkārši bauda, ne aktieri. Es atkal aizdomājos - eh - dabūtu es miljonu - iedotu JRT aktieriem. Bet ne par to. Domāju,ka tāda režijas talanta kā Nastavševam, kā Hermanim, Žagaram tomēr nav. Nekādā gadījumā neapgalvoja, ka nulle vai kaut kā tā, bet tomēr. Un uztver to kā manu viedokli, nevis kā patiesību , kuru izsludinu no tribīnes. Starp citu - Žagars ar Pasternaku arī bija uz šo izrādi - reizē ar mani. Ceru,ka viņiem izrāde patika. Viņi abi bija smuki - man patika. Žagara grēks manā vērtējumā - pēc tā ko lasīju - bija nekontrolēta un bezatbildīga rīkošanās ar naudu. Tas laikam bija no 12 krēsliem - žadnostj pagubila fraiera.
  • 7
  • 2
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Margarēta, mīļā - Tavā visgudrībā iemiesojas teiciens - "var meitene izrauties no Latvijas, bet nevar Latviju [pašas vārdiem - Latvijas provinciālismu] izraut no sevis!"
  • 9
  • 0
man
m
Juus apbeedinaashu,bet dzinsos uz Operu jau gaaaja ImKas laiku pukju beerni!!!!
  • 5
  • 0
Margarēta to navtiesa
M
Piedodiet, es neesmu tik veca, tiešām nezinu, kā tur bija pirms žagara. Atminu vien to, ka mani kā bērnu bieži veda uz operu opernamā, tad sākās remonts un operas iesrudējumi notika kur nu katrreiz, publika bija pašķīdusi, biļetes dārgas (pat tramvaja biļete līdz centram bez liekas vajadzības (universitāte, kursi) man personiski 96. gadā likās baigā izšķērdība. 96. gadā es biju jauna, nabadzīga, izsalkusi studente. Tas bija laiks, kad Hermanis un Naumanis (lai viņam Debesu Valstība) parādīja, ka teātris nav tikai smuka kloze, bufete un frizūra, ka uz teātri (un pat operu) iet baudīt mākslu, nevis izradīties. Tas bija ļoti revolucionāri tolaiks - aiziet uz operu džinsos visādām skaislēm un citām vecām meitām par šausmām. Tais tālajos laikos JRT un LNO bija uz vienas strīpas pie starta līnijas. Abi iestādījumi šobrīd ir paguruši, abu ilggadējie vadītāji kaut kur aizbraukuši pa pieskari, bet tais tālajos deviņdesmitajos žagars bija pat krutāks un neformālāks savos uzskatos un vadības stilā par Hermani. Katrā ziņā žagars ir manu jaunības dienu lno direktors, kuram pateicoties tādi plukaši kā mēs reiz, kad bijām jauni un bez naudas, arī varējām atļauties operu. Lai arī skaisles tantēm par šausmām. Dievam žēl, sakāpa čalim galvā un pēc apmēram 10 gadiem amatā viss sāka iet uz leju. Par tiem darbiniekiem un viņu činkstēšanu es nesatrauktos. Radošo aprindās ir daudz trako. Un visi iedomājas sevi par ģēnijiem. Nav viegli vadīt tādu, piedošanu, psiheni.
  • 0
  • 7
nav tiesa to Margarēta
n
Pirms žagara laiks bija trūcīgs,bet mākslinieciski pietiekami piesātināts,un ne tuvu bankrotam,kā domājat Jūs,tika iestudētas Bohēma,Jolanta,Batterflay.Klīstošais holandietis,Lučija(koncertizpild.)Uguns un nakts,Pazudušais dēls,virkne prestižu ārzemju braucienu utt.,atnāca Žagars nauda tika dāsni dota,parādi centīgi KMdzēsti
  • 8
  • 2
Skaisle
S
man rodas aizdomas,ka Margarita ir Alberthola menedžmentā iefilstrējusies čekas aģente. Un vēl es domāju - kāpēc ir ebolas vīruss , no kā cilvēki mirst, kāpēc nav mīlestības vīruss, kad visi iemīlās - visi - smukie nesmukos un nesmukie smukos, bagātie nabagos, nabagie bagātos. Kāpēc tā nevarētu būt, kāpēc visu ko izdomā, bet neko tik brīnišķīgu neizdomā. Es ietu mājās pāri tiltam apķērusies, teiksim ar Lembergu un tilta vidū mēs apstātos un skūpstītos kā eņģeļi. Un kari vairs nebūtu - visi apskautos unmīlētos, pat mušas nespētu nosist. Bija kādreiz tāda filma - Nepiedienīgs piedāvājums, kur viens miljonārs nopirka par vienu miljonu vienu nakti ar precētu sievieti. Bet tas miljonārs bija Redfords - nu tik smuks viņš tur bija, un es domāju - debess kāds vēl miljons .laimīga ka uztevi paskatītos tāds. Lūk. Aizmirsu salāttraukus mājās, un riteņnbraucējam gandrīz virsū uzskrēju. Bet ko darīt, arī tā notiek.
Margarēta
M
Albertholā notiek daudz dažādu pasākumu. Nav tā, ka tā ir TIKAI koncertzāle, kur uzstajas TIKAI zvaigznes un kuru kaut kas cits varētu šausmīgi apzaimot un aptraipīt. Jūs būsit šokēti uzzinot, ka Albertholā publikas vidū ir vairāk cilvēku džinsos nekā vakartērpos un zālē var iet ar alkoholisku dzērienu (tiesa, ja grib savu sidru ņemt līdzi zālē, jāprasa, lai ielej plastmasas glāze), kā tas Lielbritānijā ir pierasts. Iesaku visiem atvērt Albertholas lapu un palasīties, kas paredzēts tuvākajā laikā. Piemēram, rītvakar ir rupjais un pretrunīgais komediants Rasels Brands. Tāpat ikviens var šo zāli noīrēt. Arī Valērija, ja vēlas un var atļauties. Kā visiem rietumu teātriem, mājaslapā ir sadaļa Hiring the Venue.
Skaisle
S
zahar, tādā nozīmē ,ka bērēs jau arī cilvēki raudot nevis par nelaiķi, bet par atgādinājumu - tu arī kādreiz tur būsi. Tā noteikti ir, un tomēr ir arī tā,ka cilvēki jūt līdzi arī ukraiņiem. Vismaz es noteikti. Un ja tie būtu nevis ukraiņi, bet krievi, kuriem uzbrūk un kurus slepkavo - es arī justu līdzi. Vien es savā prātā domāju,ka cīnīties ar ārēju agresoru ir vieglāk, kā ar iekšējo - agresoru, korumpantu un konjunktūristu. Ja Latvijai uzbruks ienaidnieks, tas mūs kā tautu saliedēs. Būs jau tā,ka visi tie bagāti pašķīdīs un pazudīs un nabagu puiši lies savas karstās asinis - savia dzimtenei un pēc tam atkal resni onkuļi un tantes teiks runu, bet tomēr ... Tā es redzu un spaprotu situāciju. Jā un krieviem ir milzīgas problēmas es domāju. Milzīgas . Kā viņi risinās ... dzīvosim redzēsim.
  • 5
  • 0
zahars
z
Margarita, patiesībā latviešus neuztrauc Ukraina. Viņi baidās par iespējamo scenāriju tepat. No vienas puses, par to var tikai pasmīnēt, bet no otras, atliek paskatīties Krievijas 1 kanālu, lai saprastu, kas ir reāla psiholoģiska karadarbība. Tāpat diezgan atsvaidzinoši ir parunāt ar šī kanāla auditoriju un dzirdēt, ko, piemēram, domā Rīgas mikrorajona busiņa šoferis Sergejs vai Maskavas ielas veikala pārdevēja Ludmila. Jauki cilvēki, tikai ja diendienā ar garšu mutē tiek teikts, ka Donbasā un Harkovā tiek aizstāvētas “krievu tiesības”; “paplašināta krievu pasaule”, pat rakstnieki (Priļepins, Elizarovs, Prohanovs, nerunājot nemaz par Ļimonovu) skaita mantru- ja Ļermontovs, Puškins, Tolstojs dzīvotu šodien, tad viņi karotu Donbasā, jo katra vīrieša pienākums ir šodien turēt rokās ieroci un aizstāvēt krievu pasaules unikalitāti!?!?!,- tad loģiski paceļas jautājums, kas varētu traucēt aizstāvēt šīs “krievu tiesībās” citās teritorijās, kurās krievvalodīgo skaits pārsniedz 30%? Kur ir šī krievu pasaules paplašināšanas idejas sarkanā līnija? Tu vari uz to atbildēt? Un nebaidies, NATO šeit nebūvēs karabāzes, jo pats jautrākais ir tas, ka aizvien skaidrāk ir redzams, ka Rietumi, diemžēl, pieļauj vairākus nākotnes scenārijus attiecībā uz Austrumeiropu. Un Tevis sludināto totālo un absolūtu neitralitāti latvietis var saglabāt Elizejas laukos, Skotijas pļavās vai Kalifornijas pludmalē, nevis dzīvojot Rīga. Vispār jau emigrācijas latviešiem vienmēr ir bijušas hroniskas pamācīšanas lēkmes. Brauc tik mājup un aizej uz Ķengaraga tirdziņu.
  • 9
  • 1
Nu nu
N
Karoga plēšana un dedzināšana ir reglamentēta ar likumu. Tās nav tradīcijas, bet likuma noteikumi, kuri par konkrētām darbībām ar karogu paredz vai neparedz kriminālatbildību. Kamēr operas svētuma pakāpi nenosaka neviens likums. Un es kā ticīgs cilvēks tomēr neteiktu, ka Latvijas publika pret LNO izturētos kā pret svētumu, kā templi. Atšķirībā no baznīcas. Tas ir tikai teātris. Jā, iespējams, visglamūrīgākais no visiem Latvijas teātriem, tomēr tikai teātris.
  • 4
  • 1
Pulga
P
Par Margaretes ieteikumu - sēdēt neitrālā pozā un klusēt. Ja arī 90.gadā visi latvieši būtu sēdējusi un neitrāli grauzuši sēmuškas, tad laikam mēs vēl joprojām USSRā sēdētu un klausītos, kā KGBešņiki un citi "neitrālie" māca mums dzīvot saskaņā saukli "miru mir".
  • 6
  • 2
Pulga
P
Piemēram, ASV karogu var dedzināt, plēst , mīdīt ar kājām. Un ir OK - tas tur ir atļauts, tādas ir tradīcijas. Latvijā ir citas tradīcijas: karogs ir svēts. Līdzīgi arī ar operu.
  • 3
  • 4
Margarēta to zahars
M
Smalka terminoloģijā to, kas šobrīd notiek Latvijas masu medijos saistībā ar Ukrainu, sauc par psiholoģisko karadarbību. Respektīvi, potenciālā konflikta zonā iedzīvotāji tiek noskaņoti tā, ka ņems plintis un ies karā, ij neiebildīs, ja viņu teritorijā izvietos karabāzes (jau tagad aiz sajūsmas spiedz un vāvuļo par aizsardzību šai īpaši grūtajā laikā, ieraugot kaut kādus tuksneša formās tērptus asv kareivjus ādažu apkārtnē). Patiesībā tādām valstīm kā Latvija būtu jāvairās no kaut kadiem nato karavīriem kā velnam no krusta, jābūt ekstrēmi piesardzīgiem savos izteikumos un jāsaglabā absolūta un totāla neitralitāte, jo tad, ja konflikts tiešām pārsviedīsies uz Baltiju, neitralitāte un miers, nepavilkšanās uz provokācijām ir mūsu vienīgā iespēja izdzīvcot. Diemžēl šis viedoklis nav populārs nedz sazombēto iedzīvotāju, nedz politiķu vidū.
  • 2
  • 3
Mararēta to NuNu
M
Ok, daži arābi iet uz operu, kā liecina incidents Francijas opernamā. Par to, ka Austrumeiropa vidusmēra rietumniekam ir terra incognita, ļoti trāpīgi raksturots. Sorry, bet es nebūtu tik ļoti pārliecināta, ka Kamerons vai Olands vispār saskata atšķirību starp ukraiņiem un krieviem. Viņiem mūsu reģions ir kaut kas līdzīgs tam, kā mēs uztveram Āfriku. Jūs spējat uz ielas atpazīt etiopieti no zambieša, piemēram. Vai jūs spējat izprast konfliktu Centrālāfrikas Republikā (vai kā viņu tur, nu, to vietu, kur Vējonis bija iestrēdzis). Es ne. Es ar to nelepojos, bet arī par to īpaši nekaunos.
  • 1
  • 0
zahars
z
Nupat Pozners intervēja rež. Oliveru Stounu, jo krieviski iznāca grāmata The Untold History of the United States, kuru režijas metrs sarakstījis kopā ar vēsturnieku Pīteru Kuzniku. Ne tikai intervijas, bet galvenokārt grāmatas un dokumentālo filmu cikla pamatā ir Rietumu (precīzāk ASV) ārpolitikas kritika, īpaši Aukstā kara laikā, arī Ukrainas konflikts ir tikai maza daļa no ģeopolitiskās tortes dalīšanas. Mani pat vairāk nepārsteidz lielvalstu pārstāvju intonācija runājot par Austrumeiropu kā par Cirka spēlei līdzīgu placdarmu. Tas skaidrs. Mani tikai nodarbina jautājums, kāpēc Rietumu politiķi ar mediju palīdzību pēdējā gada laikā tracina savējos un arī austrumeiropiešus demonizējot Kremli, bet paši zina, ka piekopj un, acīmredzot, piekops jau kopš WWII ierasto “reālpolitiku”? Varbūt jāpajautā mūsu pašu Imkam.
  • 2
  • 2
Nu nu
N
Par to arābu iešanu uz operu gan atļausiet iebilst. Pirms kāda mēneša tieši bija skandāls, ka no Parīzes Nacionālās operas pēc "Traviatas" pirmā cēliena izraidīja sievieti, kura parterā (labā, dārgā vietā tuvu skatuvei) bija sēdējusi burkā (jeb kā to sauc, kur acis tikai var redzēt). Francijas likumi neļauj uzturēties sabiedriskās vietās ar jebkādiem reliģisku piederību apliecinošiem apģērbiem. Sievietei tika palūgts pēc pirmā cēliena to galvassegu noņemt vai atstāt zāli. Viņa kopā ar savu pavadoni zāli atstāja. Tas, ka britiem varētu neineteresēt karš Ukrainā, ir principā saprotams, jo normāls vidusmēra rietumeiropietis vispār neorientējas visās austrumeiropiešu razborkās un neredz īpašu atšķirību starp dažādām austrumeiropiešu tautām un nācijām. Kopš 2004. gada ES paplašināšanās un lielā viesstrādnieku pieplūduma no jaunajām dalībvalstīm apķērīgākie ar lielām grūtībām ir spējuši saprast, ka ir divu tipu aeiropieši - tie, kas ir ES, un tie, kas nav ES. Tad nu ir ieskaldīts tajā rievā, ka ES austrumeiropieši ir poļi (tas attiecas uz lietuviešiem, latviešiem, čehiem, ungāriem utt.) un neES austrumeiropieši ir krievi. Tā ka karš starp tiem neES austrumeiropiešiem vidusmēra britam tiešām ir kas neaptverams. Tomēr Putins un viņa politika tomēr ir jēdziens. Par britiem zinu mazāk, bet austrieši, vācieši gan spriež visnotaļ līdzīgi mums, ja neskaita, ka viņiem nav tādu konkrētu fobiju no krieviem, kādas raksturīgas baltiešiem un pārējām tuvajām arzemēm.
  • 4
  • 0
Margarēta
M
Redzi, rietumiem pašlaik ir ļoti pie vienas vietas, kas notiek Ukrainā, viņi, sevišķi, briti ar milzīgajām musulmaņu kopienām, ir reāli notrusījuši no tā, kas notiek Sīrijā. Ukrainas karš anglosakšu pasaulē ir forgotten war. Viņiem tas nav aktuāli, viņus tas neskar. Vēlreiz atkārtoju, šobrīd britiem ir ļoti ciešas attiecības ar krievu oligarhiem (tie ir vieni no Kamerona partijas dāsnākajiem sponsoriem, piemēram). Ne velti viņi piesedza mūsu Krājbankas antonovu. Tas var likties ciniski, skatoties no Latvijas pozīcijām, bet, ja tu esi brits un dzīvo kaut kādā Londonas priekšpilsētā, kur reti kura sieviete nav no galvas līdz kājām melnā abaijā, sari vai sazin vēl kādā atribūtā, tev krievu oligarhi var šķist varen piemīlīgi - balti, kristieši, māk ēst ar nazi un dakšiņu, nav galīgi analfabēti, nespridzina bumbas metro, uz operu baigi pucējas (vispār iet uz operu, arābiem nekas tāds prātā neienāktu), spēj daudzmaz turēt alko.
  • 1
  • 0
zahars
z
vispār jau kopš The Dark Side of the Moon izdošanas stingrs dalījums starp akadēmisko un populāro mūziku ir izzudis. Vai kāds vēl domā, ka ar samtu apvilkti krēsli, uzvalks un 19.gs. vokālās un simfoniskās mūz, klausīšanās Viktorijas laika celtnē liecina par piederību augstajai mākslai? Nav runa par formu, bet Rietumu attieksmi pret Krieviju un notikumiem Ukrainā.
  • 4
  • 1
Lūsiņai kauns
L
Tas, ka iestājies relatīvs miers un stabilitāte ir tiesa. Tik tālu, ka vilciens bez čīkstēšanas mierīgi ieripos stagnācijas purvā. Mārtiņš Ozoliņš ir pilnīgi netalantīgs mūziķis, viņa interpretācijas ir blāvas, bezkaismīgas un vienādas. Citus viņš pie pults nelaiž, laikam pašam jārauc lielā nauda, vai varbūt otkats jāmaksā? Interesanti, cik viņš saņem gan diriģenta un mākslinieciskā vadītāja algu, gan visādām piemaksām par katru nodiriģēto izrādi? Baumo, ka par jaungada koncertiem šīs piemaksas mērāmas tūkstošos. To gan presei vajadzētu finanšu guru Liepiņam pajautāt, kā viņš to dabūja gatavu, nevis kā Rebeku pierunāja. Agrāk brauca labi diriģenti, tagad, kur skaties - visur Ozoliņš... Lūsiņai - kauns! Kur palika neatkarīgā, kritiskā, modrā un zinošā žurnāliste? Sabarota ar kūkām nu dzied līdzi, vai tad tiešām nespēj godīgi paskatīties uz māksliniecisko realitāti un pelēcību, kas šobrīd valda operā? Varbūt laiks pašai tā mierīgi noripot malā?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja